וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאזאן הגישה להפועל תל אביב הצעה רשמית על נאתכו

אלופת רוסיה תרכוש את קשר הפועל ת”א תמורת 650 אלף יורו. יחתום ל-3 שנים. גוטמן על ההפסד: ”בושה שהמשחק אושר”

איתי חסיד

צילום וידאו: עמית גולדשטיין, עריכה: דורון שטיין

במינוס 16 מעלות ועל משטח איום ונורא שכולו קפוא, גם מסע ההצלחות המרשים של הפועל תל אביב נקטע היום (חמישי) באכזריות. רובין קאזאן לא התרגשה מהעובדה כי מדובר במשחקה הראשון העונה, התאקלמה מהר למזג האוויר הקשה אך המוכר והביסה את הקבוצה הישראלית בתוצאה 0:3. החלוץ אלכסנדר בוחארוב חגג עם צמד במחצית הראשונה (14 ו-23) ובמחצית השנייה בישל את השלישי לקפטן סרגיי סמאק (69).

הפועל תל אביב יכולה כבר לחשוב על הדרבי ביום שני, אבל תתפנה גם לסגור את העברתו של ביברס נאתכו לאותה קבוצה לה היא הפסידה היום. אחרי המשחק הגישה אלופת רוסיה הצעה רשמית על הקשר הצעיר והוא צפוי לעבור לשורותיה אחרי המשחק הבא בין הקבוצות, לקראת פתיחת הליגה הרוסית במרץ. קאזאן צפויה לשלם לאדומים כ-650 אלף יורו על הקשר שמסיים את חוזהו בקיץ בעוד הוא עצמו יחתום לשלוש שנים במהלכן ירוויח חצי מיליון יורו לעונה.

אגב נאתכו, הקשר אמר היום בסיום המשחק: "הכל יישמע כתירוץ, אבל במינוס 20 קשה לשחק. כבר הוכחנו נגד מכבי נתניה שאפשר לחזור מפיגור כזה תוך 10 דקות, אז בטח שזה לא גמור. על האפשרות שיעבור לשחק באלופה הרוסית אמר: "נעבור את המפגשים מול קאזאן ואז אני מאמין שהדברים בינינו יתקדמו".

נאתכו: "כבר חזרנו מפיגור כזה נגד נתניה"

"לא נתרץ. קאזאן קבוצה טובה", אמר אלי גוטמן לאחר המשחק. "הם הפעילו עלינו לחץ, עשינו טעויות בהגנה ושילמנו עליהן. אין לנו תירוצים, למרות שאי אפשר לשחק פה כדורגל. בתנאים אחרים היינו רואים משחק שוטף יותר, קאזאן קבוצה יותר טובה ממה שהיא הראתה, מזג האוויר פגע גם בה. אי אפשר היה להניע כדור על המשטח הגרוע הזה. עשינו כמה טעויות ואסור לעשות טעויות במשחק כזה".

בהמשך כבר הסיר גוטמן את הכפפות ותקף: "זו בושה וחרפה שאופ"א אישרה את המשחק בתנאים שכאלה. השופט הרביעי בא לפני המשחק ואמר לי כי אלו לא תנאים לקיום משחק כדורגל. אם ברצלונה או מנצ'סטר יונייטד היו מגיעות לכאן, אז לא היה מתקיים משחק. אני רוצה לראות את שחקני קאזאן מגיעים לשחק ב-40 מעלות אצלנו".

למרות הכל, מאמן הפועל תל אביב סירב להרים ידיים: "המשחק לא סגור עד שזה סגור. אם לא הייתי מאמין אז לא הייתי משדר את זה לשחקניי. נגיע למשחק בבלומפילד ונעשה את המקסימום לפחות כדי לנצח את המשחק עצמו". גוטמן גם התייחס לשאלה האם התבוסה תשפיע על הדרבי שמחכה לקבוצתו ביום שני: "אנחנו נטפל בעצמנו ונתכונן לדרבי כמו שצריך".

גם למגן דני בונדר, יליד רוסיה, לא היה פשוט בקור העז: "זה היה המשחק הכי קשה שחוויתי מבחינת תנאיי המשחק, גם עם הציוד התרמי שהבאנו. אני לא יודע כמה זה גמור, נראה איך הם יתמודדו אצלנו. המגרש והתנאים הם אלה שהובילו את קאזאן לניצחון".

זוראב מנטשאשווילי, שהוחלף במחצית, ביקש לא לתלות את ההפסד בקור העז: "המשטח ומזג האוויר היו איומים, אבל צריך לזכור ששתי הקבוצות סבלו מאותם תנאים. רובין זכתה בניצחון בצדק, אנחנו נקווה לנצח בגומלין".

סמאק: "התנאים היו זהים, אנחנו התאמנו את עצמנו"

קורבן ברדייב, מאמנה של רובין קאזאן, העדיף לא להתייחס להחלטה באשר לקיום המשחק, כשאמר: "אופ"א הם אלה שקובעים ולא אנחנו. לגבי המשחק עצמו, זה לא שהפועל הייתה חלשה, אלא אנחנו היינו טובים. נתכונן למשחק הבא כרגיל.

עוד הוסיף המאמן: "להפועל יש שחקנים טובים מבחינה אישית, אבל מנענו מהם את הפעולות הרגילות. כל הכבוד לשחקנים שהציגו משחק אחראי ובאו בגישה נכונה למשחק". לברדייב גם הייתה הפתעה לעיתונאים המקומיים, כשהודיע: "ג'ורדי פיגוארס יצטרף אלינו לטיסה לישראל. סיכמנו את כל הפרטים עם סלטה ויגו והוא שחקן שלנו".

החלוץ אלכסנדר בוחארוב נותר מאוכזב לאחר המשחק מכך שהשופט הסקוטי פסל לו שער ומנע ממנו שלושער: "הבנתי שהשער היה חוקי ולא היה נבדל, אבל בכל מקרה אני שמח שהקבוצה ניצחה וכבשתי פעמיים. אסור להקל ראש בהפועל בגומלין. אם נזלזל, אז גם ניענש ונפסיד. גם לנו היה קשה במזג האוויר הזה, אבל להם הרבה יותר. הם נראו כבדים".

הקפטן סרגיי סמאק, כובש השער השלישי, התייחס אף הוא לתנאים הקשים: "צריך לזכור שהתנאים היו זהים עבור שני הצדדים. ההבדל הוא שאנחנו התאמנו את עצמנו ושיחקנו טוב יותר. אנחנו כבר צריכים להתכונן למשחק הבא, שמבטיח להיות הרבה יותר קשה".

השוער סרגיי ריז'יקוב, שמלבד הקור גם לא עמד בכלל סכנה ברוב רובו של המשחק, אמר בסיום: "במחצית הראשונה היה קר מאוד, אבל הכי קשה היה בדקות האחרונות. מזל שהתלבשנו טוב".

עדכון ראשון: (18:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully