וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק זאבי: "החזרתי לעצמי את ההרתעה"

3.3.2008 / 10:00

המדליסט האולימפי ניצח בחמישה קרבות, כולל את אלוף העולם לשעבר סוזוקי היפני, והבטיח את מקומו בבייג'ינג עם מדליית זהב בפראג

אריק זאבי, המדליסט האולימפי מ-2004 בג'ודו, הציג היום (ראשון) יכולת מרשימה ביותר בטורניר גביע העולם בפראג, שם הוא זכה במדלית זהב. זה היה ההישג המשמעותי השני של זאבי העונה, אחרי מדלית הארד בתחרות גביע העולם בפאריז, וזה גם מה שהבטיח סופית את מקומו של אריק זאבי באולימפיאדת בייג'ינג 2008. למעשה, זאבי הבטיח עקרונית את השתתפותו באולימפיאדה עוד לפני כן, אלא שבאיגוד הג'ודו העדיפו לשלוח אותו לתחרות בפראג, כדי להימנע מכל אפשרות תיאורטית אחרת שתמנע ממנו להגיע לסין.

"הביטחון שלי עדיין לא כמו שהיה לפני כמה שנים, אבל הזכייה בזהב והעובדה שהתמודדתי עם דברים קשים נותנת לי הרבה לקראת העתיד", אמר לרמי היפש, כתב "ספורט הארץ" אריק זאבי, שכבר חושב על האולימפיאדה.

הדרך של זאבי לא היתה קלה, לטענתו "היו לי קרבות קשים ובחצי הגמר עבדתי קשה עד שהשגתי איפון. אני חושב שקצת החזרתי לעצמי את ההרתעה. אני הג'ודוקא היחיד שניצח פעמיים את סוזוקי, אולי בפעם הראשונה זה היה בגלל אלמנט ההפתעה, אבל לא הפעם. עכשיו נותר להתכונן לקראת האולימפיאדה".

זאבי (עד 100 ק"ג) פתח את הטורניר בניצחון על ז'ו יונג הסיני באיפון, תוך 1:35 דק'. בקרב השני שלו הוא גבר בנקודות על דניאל בראטה הרומני (וואזארי, יוקו וקוקה, לעומת יוקו של היריב). זאבי עלה לקרב רבע הגמר מול קייג'י סוזוקי, שזכה במדלית זהב אולימפית ב-2004 בקטגורית משקל גבוהה יותר, והוסיף שתי מדליות זהב באליפויות העולם - באחת מהפעמים בקטגוריה של זאבי. הישראלי לא התרגש מהמעמד והפיל את יריבו באיפון נוסף, שהושג הפעם אחרי 2:16 דק'.

זאבי התמודד מאוחר יותר בחצי הגמר של הטורניר מול לבאן ג'ורג'וליאני מגאורגיה, שדורג חמישי באליפויות אירופה והעולם האחרונות. גם בקרב הזה זאבי לא התקשה במיוחד וניצח באיפון תוך 49 שניות. הישראלי התמודד על התואר מול יאוהן ביאדולין מבלארוס בקרב שקול, שהסתיים באיפון לזכותו של זאבי, 17 שניות לסיום הזמן החוקי.

"אנו רואים שאריק חוזר למיטבו. אני שמח על העבודה הטובה שהמאמן האישי, אלכס אשכנזי, עשה איתו בסיוע מאמן הנבחרת שוקי קואז", אמר יו"ר איגוד הג'ודו, אדי קואז. "ללא ספק, עושה אשכנזי עבודה מצוינת בהחזרת זאבי לתלם. ההישג מבטיח לזאבי מקום בבייג'ינג, מאפשר להחלים מהפציעות וכמובן לרכז מאמץ באימונים לקראת האולימפיאדה. זוהי ההזדמנות להודות לוועד האולימפי, ליחידה לספורט הישגי ולכל הצוות המקצועי והרפואי המלווה את אריק על כל העזרה והאמון בספורטאי ובאיגוד הג'ודו".

עדכון ראשון: 2.3 13:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully