וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של ביינום הוארך

שחקן מכבי ת"א יישאר במעצר עד יום ראשון בצהריים. התקליטן שנדרס: "הוא ניסה לרצוח אותי". שמעון מזרחי: "בעבירות המשמעת נטפל במלוא החומרה". פייזר: ”הסיטואציה לא נעימה לכולנו”

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

בית משפט השלום בתל אביב הורה הערב (שבת) על הארכת מעצרו של וויל ביינום, שחקנה של מכבי תל אביב, וזאת עד ליום ראשון אחר-הצהריים (17:00), בעקבות התקרית בה היה מעורב לפנות בוקר, בה הואשם בדריסתו של צעיר בן 23 סמוך למועדון ג'י-ספוט שבדרום ת"א.

הצעיר, תושב דימונה בשם בן נתן, המשמש גם כתקליטן במועדון, נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים "איכילוב" בעיר, שם נותח בעקבות פציעותיו. דוברת בית החולים, אביבה שמר, עידכנה כי לאחר הניתוח הועבר הפצוע להתאוששות. משפחתו של נתן מסרה לוואלה! ספורט כי לאחר שהתאושש אמר הפצוע: "הוא ניסה לרצוח אותי, פשוט לרצוח אותי".

בדיון על הארכת מעצרו של ביינום, מוקדם יותר הערב, ביקשה המשטרה להשאירו במעצר כחמישה ימים, בטענה כי במידה וישוחרר עשוי ביינום לשבש את החקירה בעניינו. שמעון מזרחי, יושב ראש מכבי תל אביב ששימש כעורך דינו של ביינום בדיון, טען מנגד כי אין צורך בהארכת מעצרו, כיוון שאין לשחקן רקע פלילי ונוסף על כך הוא מחזיק בחוזה לשנה נוספת בקבוצה. לשמע הדברים אמר נציג המשטרה, רס"מ יעקב ברנר, כי "גם לעודד קטש היה חוזה לשנה". מזרחי הציע שביינום יישאר בביתו ותחת השגחתו של מנהל הקבוצה, מוני פנאן, וייצא רק לאימונים ולמשחקים, אך השופט, ציון קפח, לא קיבל זאת וקבע כי השחקן יישאר במעצר עד מחר (ראשון) בשעה 17:00, כאמור.

ביינום עשוי להיות מואשם בניסיון לרצח. מעבר לכך טענו במשטרה כי השחקן חשוד בנסיעה תחת השפעת אלכוהול, לאחר שסירב היום לעבור בדיקה כזו. העונש בגין העבירה נע בין תקופה של 3 ל-20 שנות מאסר. הדיון, יש לציין, היה יוצא דופן באורכו, ונמשך כשעה ארוכה, במהלכה הרבו מזרחי וברנר להתנצח זה עם זה. האולם היה מלא באנשי מכבי, שחקנים שהגיעו לאולם כדי להביע תמיכה בשחקן וגם עיתונאים רבים.

מעמדו של ביינום במכבי תל אביב לא היה יציב במהלך השנה האחרונה, ולא אחת אף פורסם כי הגארד האמריקאי מועמד להחלפה. אולם לפני יומיים הרשים ביינום במשחק היורוליג מול אפס פילזן בטורקיה, בו קלע 14 נקודות. בתוך כך, מחר תפגוש מכבי ת"א את הפועל גליל עליון במסגרת משחק הגומלין של רבע גמר גביע המדינה, משחק בו תהיה חייבת לשמור על יתרון תשע הנקודות שלה מהמשחק הראשון. כרגע נראה כי ביינום לא ייקח חלק במשחק בגלל התקרית.

בסביבות הקבוצה העריכו היום כי ביינום וקאמינגס צפויים לקנסות כבדים מאוד בגין הבילוי המאוחר בלילה שבין שישי לשבת (התקרית אירעה באזור השעה 05:00), ואף ישנו תסריט לפיו אותם גורמים בהנהלה שרצו זה מכבר לראות את ביינום מחוץ לקבוצה, ינסו לנצל את הנסיבות כדי לשחררו.

"ביינום דרס אותו שלוש פעמים"

על פי גרסת המשטרה שהוצגה בדיון, מחוץ למועדון התפתחה קטטה המונית, בהשתתפות כ-20 איש, חלקם שחקני כדורסל נוספים, שכרגע לא ידוע מי הם. לא ברור על איזה רקע בדיוק החלו חילופי הדברים בין הצדדים בתוך המועדון, אולם לטענת ההגנה, ברגע שיצא ביינום החוצה מהמועדון, הוא ורכבו נרגמו באבנים. כל שמשות הרכב נופצו, ולטענתו הוא עצמו הותקף בסכין שגרם לו לחתך בכף היד. ביינום הוסיף וסיפר כי אחיו, ג'רום, השוהה עימו בארץ, הותקף בסכין גם הוא וחגורתו ומעילו נקרעו, ושהוא בסך הכל עלה על הרכב במטרה לברוח מהמקום, ולא שם לב שדרס אף אחד.

לטענת התביעה, ביינום, שהיה ברכב לבדו, אכן חשב בתחילה להתרחק מהמקום, אולם אז התחרט, חזר במהירות תוך כדי נסיעה אחורנית, התקרב לעבר חבורת האנשים וניסה לפגוע בהם עם הרכב, ללא הצלחה. אחר כך נסע ביינום קדימה, פגע באחד האנשים במקום, עלה עליו פעם נוספת כאשר נסע אחורנית ואז דרס אותו בשלישית. המשטרה טענה כי נראו סימני דם גם בחלק הקדמי וגם בחלק האחורי של הרכב בו נסע ביינום, וכתוצאה מהדריסה הקשה, בטנו של הפצוע נקרעה לחלוטין עד כדי שניתן היה להבחין בחלק מאיבריו הפנימיים. בשלב הזה, לטענת התביעה, ביינום נפגש עם אחיו במקום אחר, בו הם החליפו רשמים, ונסעו לביתם.

לגרסתו של ביינום, בשלב זה הוא נסע לביתו והתקשר להנהלת הקבוצה, שאמרה לו להישאר במקום בשעה שהם כבר יודיעו למשטרה את כתובתו. המשטרה טוענת שבהנהלה אמרו לשחקן רק להמתין בביתו עד שהמשטרה תגיע אליו לבדה.

מזרחי: "בעבירות המשמעתיות נטפל במלוא החומרה"

קודם לדיון, באימון הערב של הקבוצה, אמר היו"ר, שמעון מזרחי: "ראשית לכל, אני רוצה לאחל לבחור שנמצא בטיפול רפואי שיחלים מהר ושלא יישארו לו שום שיירים מהפגיעה. מה שאני יודע שקרה, וזה על סמך שיחות גם עם וויל, גם עם וונטיגו וגם עם אחיו של וויל, הוא שאתמול וויל חגג יום הולדת 25, במהלכה אנשים השתוללו במועדון. מה שהם אמרו הוא שאנשים במועדון עשו להם 'באמפינג' והיכו את וויל עם המרפקים שלהם, והוא לא הגיב. וונטיגו יצא לפני וויל, וכשוויל יצא אחריו חיכו לו בחוץ למעלה מעשרים איש. מישהו התקרב לוויל עם סכין, הוא ניסה להימלט, והבחור הגיע וניסה לדקור את אחיו של וויל. הז'קט של אחיו של וויל נמצא כמוצג במשטרה והם גם יודעים מה תיאור הסכין. וויל ניסה להימלט וכשהוא הגיע לרכב, הרכב היה בלי שמשות ומנופץ לגמרי. כשניסה להימלט מהמקום, הוא לא הרגיש שהוא פוגע במשהו".

"אנחנו לא מתערבים בחקירת המשטרה", הוסיף מזרחי. "וויל לא מורגל בדברים האלה, הוא לא מבין למה הוא מעוכב, העובדה היא שוונטיגו שוחרר וגם אחיו של וויל שוחרר. אני מקווה שהמשטרה תסיים את החקירה כמה שיותר מהר".

באשר לעובדה הברורה כי שניים משחקני הקבוצה בילו במועדון בשעת לילה מאוחרת, או למעשה עד לשעת בוקר מוקדמת, וזאת פחות מיומיים לפני המשחק החשוב בגליל, הודיע מזרחי: "בעבירות המשמעתיות אנו נטפל במלוא החומרה".

מרכוס פייזר, פורוורד הקבוצה, הגן על ביינום באומרו כי "וויל הוא חבר וחבר לקבוצה. כל הסיטואציה הזו לא נעימה לכולנו, אבל אנחנו לא הולכים לשקוע בזה. אנחנו מתכוונים להמשיך להתאמן קשה, בין אם וויל כאן או לא".

מה ששימח במעט את אנשי מכבי היה שניקולה וויצ'יץ', סנטר הקבוצה שנפצע בברכו לפני כחודשיים, התאמן היום במשך 50 דקות, כחלק מהתחלת תכנית האימונים המסודרת שנקבעה לו מראש. דרק שארפ אמר בסיום האימון, לקראת המשחק בגליל: "אנחנו צריכים להתאחד. עכשיו אנחנו יכולים לתרום לחברים שלנו רק על המגרש. מעבר לזה אין לנו מה לעשות בעניין. הרבה קבוצות רוצות לנצח את מכבי. זה משחק חשוב מאוד, משחק על תואר, ואסור לנו להפסיד אותו. נגיע מרוכזים".

עדכון ראשון: 08:24, 05/01/08
עדכון אחרון: 21:43, 05/01/08

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully