וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי: "כנראה שגליל ומכבי שונות"

שמעון מזרחי מנתח מה הוביל את קטש להתפטר. צביקה שרף יחליפו עד סוף העונה. פדרמן: ”עודד הוציא עבורנו את הערמונים מהאש”. קטש: ”נזקקנו לשינוי"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

הנהלת מכבי תל אביב התכנסה היום לישיבה במשרדו של שמעון מזרחי, לאחריה סיים עודד קטש את תפקידו כמאמן הקבוצה. מאוחר יותר הערב הגיע קטש כדי להיפרד מהשחקנים.

לישיבה, בה נכחו שמעון מזרחי, דיוויד פדרמן, שי רקנאטי וצביקה קציר, נציגו של רענן כץ, הצטרף המאמן באיחור ונטש לאחר זמן קצר. קטש, שהגיע למשרדים מהכניסה האחורית, הציע את התפטרותו, שהתקבלה על ידי חברי ההנהלה שנכחו במקום. צביקה שרף מונה פה אחד למחליפו על הקווים, וימשיך במועדון עד לסיום העונה.

"בישיבת ההנהלה של מועדון הכדורסל מכבי תל אביב, שנקבעה מראש לתאריך 1.1.08, ובה השתתף גם מאמן הקבוצה עודד קטש, הודיע האחרון כי נוכח מצבה של מכבי וכמי שאחראי מקצועית על הקבוצה, נוטל הוא עליו את מלוא האחריות", נכתב בהודעה הרשמית שפרסמה הקבוצה. "לאור זאת, ביקש קטש לקבל את התפטרותו מתפקיד המאמן הראשי. ההנהלה, בצער, קיבלה את התפטרותו ומאחלת לו הצלחה בכל תפקיד שבו יחליט לעסוק. הנהלת המועדון בטוחה שעודד, כמי שגדל במועדון, ישוב ברבות הימים לפעילות ברוכה בו. כן החליטה ההנהלה כי המאמן צבי שרף, ששימש עד כה כמנכ"ל החברה, יקבל עליו את תפקיד האימון של מכבי תל אביב עד תום העונה הנוכחית".

קטש עצמו שחרר גם הוא הודעה לתקשורת. "כמי שעומד בראש המערכת המקצועית, אני לוקח אחריות מלאה למצב שמכבי תל אביב נקלעה אליו", הודיע. "הקבוצה זקוקה לשינוי, ובסיטואציה שנוצרה השינוי המשמעותי היחיד שיכול לקרות הוא בעמדת המאמן. כאחד שהמועדון יקר לליבו ושטובת המועדון תמיד עומדת לנגד עיניו, קיבלה ההנהלה את בקשתי לפיה לא אמשיך כמאמן מכבי תל אביב, הקבוצה שאני כל-כך אוהב. אני אוהב את המועדון, השחקנים, מאמין ביכולתם ומאמין שיצליחו לזכות העונה בכל התארים. אני מאחל הצלחה לצביקה שרף".

"הגענו לישיבה הזו ללא החלטה", סיפר דיוויד פדרמן בצאתו ממנה. "עודד הצטרף וביקש בעצמו לקום וללכת. הוא הוציא עבורנו את הערמונים מהאש. זה אחד הימים היותר קשים שעברתי במכבי תל אביב ולחלק מהנוכחים בחדר היו דמעות בעיניים. עודד רוצה להיות חלק מהמועדון הזה בעתיד ואני בטוח שהעתיד שלו במועדון. צביקה שרף יאמן את מכבי תל אביב עד סוף העונה".

אחד משחקני הקו האחורי ייחתך

עוד לפני הישיבה הבוקר, התגבשה בקרב חלק מראשי הקבוצה אופוזיציה למאמן. לפחות שניים מחברי ההנהלה הגיעו למשרדו של מזרחי כדי לשכנע את הנוכחים בפגישה לסיים את דרכו של קטש. לבסוף הם לא נאלצו להתאמץ יתר על המידה וקטש התפטר.

אל קטש יצטרף ככל הנראה גם עוזרו אורן עמיאל, כאשר גיא גודס, עוזר המאמן הנוסף, צפוי להישאר בקבוצה כעוזרו של שרף. אפשרות נוספת היא שאחד משחקני הקו האחורי ייחתך, כשהמועמדים העיקריים הם וויל ביינום או וונטיגו קאמינגס. כרגע הכף נוטה לכיוונו של ביינום, למרות שזה מחזיק בחוזה לשנתיים במכבי, בעלות של כמיליון דולר ברוטו לעונה.

"מי שראה פה היום את עודד יודע שזה זמן קשה בשבילי", אמר שרף לעיתונאים לאחר ההודעה על מינויו, "אני נכנס לתפקיד הכי קשה בכדורסל הישראלי, ואולי האירופאי. מחר בבוקר אנחנו כבר נוסעים לאיסטנבול וצריכים לבחון את הדברים תוך כדי תנועה. לפעמים התקשורת פוגעת באנשים, לדוגמא הפירסומים שעודד פוטר.

"אעשה ככל יכולתי להסביר לשחקנים מה צריך לקרות כרגע", הוסיף המאמן החדש-ישן. "בטח שמכבי צריכה לחזור ללחימה, בטח שצריכה לחזור להגנה. מכבי זה המועדון הכי גדול מבחינתי. כל שחקן שמופיע יצטרך לתת יותר מעצמו, רק אחר כך הדברים הטכניים והטקטיים יגיעו. אתם יודעים מה זה המועדון הזה בשבילי, מהם כל הדברים שהוא נתן לי ואני לו".

שרף גם מיהר להגיב על ידיעות שרומזות על שינויים בסגל השחקנים וטען כי "נכון לרגע זה, כל מי שישנו בקבוצה יקבל הזדמנויות להוכיח את היכולת שלו. כל שחקן יצטרך לתת הרבה יותר. אין שום שינוי ואין שום החלטה לגבי שחרור שחקנים".

"עמדת המנכ"ל לא תהיה מאוישת"

במסיבת העיתונאים המאולתרת שנערכה במשרדו של שמעון מזרחי, נשא גם היו"ר מספר דברים. "אנחנו בדרך כלל נוהגים לעשות אסיפות עיתונאים מסודרות, אך לנוכח ריבוי אתרי האינטרנט ודברים שפורסמו לא כהוויתם, אני מבקש להביא את הדברים בצורה המסודרת והברורה ביותר, שיהיה ברור לכולם: הישיבה היום נקבעה מראש והייתה אמורה לדון בנושאים שונים שעל הפרק. בין השאר, זומן גם עודד קטש כדי לספק את הפן המקצועי. במהלך הישיבה אמר עודד שהוא נוטל עליו את האחריות על המצב של הקבוצה וכמי שעומד בראש המערכת המקצועית הוא החליט להתפטר. אני רוצה לציין את העובדה, שהדברים יהיו ברורים, שעודד התפטר. הוא לא התפוטר ולא פוטר. כל שאר ההודעות, שאומרות דברים אחרים, פשוט חסרות שחר. אנחנו בטוחים שהוא יחזור למועדון ברבות הימים בתפקידים כאלה ואחרים.

"לאחר שקיבלנו את פיטוריו, היינו צריכים לדון בשאלה מי יאמן את הקבוצה ויוביל אותה עד לסיום העונה הנוכחית", המשיך מזרחי ואמר. "ההחלטה שהתקבלה היא שצביקה שרף יהיה המאמן הראשי עד סיום העונה. נוצרה סיטואציה שתפקיד מנכ"ל המועדון מתפנה, כלומר העמדה הזו לא תהיה מאוישת. אנחנו, חברי ההנהלה, בעזרתם של יתר העוסקים במלאכה, נעשה את העבודה".

מזרחי נשאל האם בדיעבד הייתה זו טעות למנות את קטש הלא מנוסה לתפקיד. "עודד לא בא מהבאולינג, אלא מהכדורסל", השיב. "אם אתם רומזים שמכבי הייתה חובשת על ראשו של עודד כובע גדול מדי, אתם טועים. צריך לזכור שהוא עשה הישגים יפים בגליל, אבל כנראה שמכבי תל אביב וגליל עליון הם דברים שונים ולצערינו זה לא צלח".

עודד קטש - הדרך למטה

עודד קטש החל את דרכו כמאמן בהפועל גליל עליון. לאחר שפרש מכדורסל כשחקן פעיל מונה למאמנה של הקבוצה הצפונית ב-2005, והוביל אותה למקום השני בסיום העונה הסדירה. העונה שלאחריה התחילה לא טוב עבור קטש וחניכיו, אולם לקראת סיומה הצליח המאמן להוביל את הגליל לשרשרת נצחונות שבסופו של דבר הביאה אותה למפגש מול מכבי תל אביב בחצי גמר הפיינל-פור, אותו כמעט והצליחה לנצח. קטש זכה בתואר מאמן העונה על הישגיו, ורק בגלל החטאות העונשין הפסידה בסופו של דבר הגליל את ההזדמנות להעפיל לגמר.

ביום שני, ה-4 ביוני, מונה עודד קטש, בהפתעה די גדולה יש לציין, למאמן מכבי תל אביב. באותו יום התקבלה גם ההודעה כי צביקה שרף, מאמן הנבחרת, ישמש מנכ"ל הקבוצה. קטש והצהובים פתחו את העונה ברגל ימין, עם ניצחון על אולימפיאקוס במשחק הכנה ועוד אחד על הפועל ירושלים בגמר גביע ווינר. תחילת העונה התאפיינה בניצחונות לא משכנעים, על לה מאן 71:74 במשחק הפתיחה של היורוליג וניצחונות דחוקים על נהריה, גליל עליון, עירוני רמת גן (אימון), הפועל ירושלים וגלבוע/עפולה. ביורוליג, מנגד, החלו לצוץ הבעיות עוד מהראשון בחודש נובמבר, אז הפסידה מכבי בוילנה לריטאס 92:74. שבועיים אחר כך הגיע הפסד נוסף למלאגה, כשבתווך 67:73 לא משכנע בעליל על אפס פילזן ביד אליהו.

כמתבקש, היכולת הבינונית העירה את השדים כנגד של המאמן גם בקרב האוהדים ואנשי הקבוצה, ובתחילת דצמבר הצרות של הילד המוצלח של המועדון רק התעצמו. בהפרש של שבעה ימים, הובסה מכבי פעמיים בליגה, 87:68 לבני השרון ו-83:71 להפועל חולון. בין לבין, גילתה מכבי שיפור במשחקיה באירופה, אך הפסד נוסף אמש (שני) 106:84 לעירוני רמת גן לא הותיר למאמן הצעיר של אלופת המדינה ברירה אלא לקחת את גורלו בידיו ולהתפטר מרצונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully