וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קימי רייקונן אלוף העולם בפורמולה 1

21.10.2007 / 19:07

נהגה של פרארי עשה סנסציה כשעקף בדירוג הכללי את המילטון ואלונסו, בדרך לזכייה ראשונה בקריירה אחרי דרמה אדירה במירוץ בברזיל

איזו דרמה הייתה לנו היום (ראשון) במירוץ האחרון של עונת הפורמולה 1 המרתקת ביותר שהייתה מזה 21 שנים. בסופה קימי רייקונן, נהגה הפיני של פרארי, עשה סנסציה אדירה כשזכה באליפות העולם לשנת 2007, בפעם הראשונה שלו.

כזכור, אל המירוץ המצוין שהיה בסאו פאולו, ברזיל, הגיעו שלושה נהגים עם סיכוי לזכות בתואר הנכסף. לואיס המילטון, הרוקי הבריטי הצעיר, שהיה מדורג ראשון עם 107 נקודות וזינק מהמקום השני, פרננדו אלונסו, אלוף העולם פעמיים ברציפות (103 נקודות) שזינק רביעי ורייקונן הפיני (100 נקודות), שפתח שלישי.

פליפה מאסה, הנהג השני של פרארי, שפתח מהפול פוזישן, חסם את נהגי מקלארן, אלונסו והמילטון, כבר בזינוק ונתן לרייקונן לדלג למקום השני. אלונסו עקף את המילטון ועלה לשלישי, כשהבריטי נופל שני מקומות, למקום הרביעי. אחרי הקפה אחת הרוקי סטה מהמסלול, כשהוא חזר הוא היה רק שמיני, לאחר מכן הוא גם סבל מתקלה ברכבו שהשאירה אותו במקומות שלא איימו על רייקונן ואלונסו. שני האחרונים נלחמו על הבכורה, מאסה נתן לרייקונן לעקוף אותו, מכיוון שלברזילאי לא היה סיכוי לזכות, והפיני דהר מהמקום הראשון לאליפות הנכספת, כשלאלונסו, שסיים שלישי, חסרה רק נקודה לזכות באליפות שלישית ברציפות.

הרבה מילים נכתבו על לואיס המילטון ועל הכישרון הבריטי העולה. אבל בריטים, כמו בריטים, מתגלים פעם אחר פעם כלוזרים לא קטנים. בכדורגל, בראגבי וגם בספורט יחידני. הרוקי הצעיר הוליך במהלך העונה ללא עוררין והשיג פודיומים רבים. החלטות לא נכונות ושגיאות לא נחוצות החזירו את יריביו למירוץ. כל הלחץ היה עליו היום. הוא היה צריך לסיים במקום ממנו התחיל (מקום שני), אבל כשל. בסוף הוא סיים שביעי במירוץ.

פרארי יוצאת ענקית מהעונה הזאת. לא רק שהיא אלופת היצרנים, אחרי שמקלארן נענשה כתוצאה מפרשיית הריגול שהיכתה גלים, אלא גם קימי רייקונן זוכה באליפות העולם הכל כך מתוקה.

רייקונן: "כל הזמן האמנו"

"כל הזמן האמנו שאנחנו מסוגלים לזכות", אמר קימי רייקונן, במסיבת העיתונאים לאחר המירוץ, "אני חייב תודה גדולה לקבוצה שלי שעשתה עבודה נהדרת. נבוא שוב בשנה הבאה וננסה לעשות זאת שוב".

פליפה מאסה, חברו של רייקונן לקבוצה, שנתן לו לעקוף אותו כדי שהפיני יזכה במירוץ אמר בסיום: "אני שמח מאוד על הזכייה של הקבוצה. לא באתי היום להתחרות על האליפות, אבל אני מאוד מאושר בשביל קימי וגם בשביל פרארי".

אלוף השנתיים האחרונות, שאיבד את התואר, פרננדו אלונסו: "ברכות לרייקונן על הזכייה. המירוץ עצמו היה מאוד קשה. לא רק בגלל הפיגור שהייתי מהמילטון, אבל מעצם העובדה שידעתי שפרארי יעזרו אחד לשני וישתלבו במקומות ראשון ושני, דבר שימנע ממני לזכות בתואר. קיוויתי לעלות למקום השני, אבל זה היה בלתי אפשרי".

אלונסו התייחס לשמועות כי הוא עתיד לעזוב את מקלארן: "זה לא סוד שהיו לי בעיות עם הקבוצה, אבל לקראת סוף העונה עזרנו אחד לשני כדי שאחד מהנהגים יזכה בתואר. יש לנו מכונית מצוינת. אני נוצר זיכרונות מתוקים מאוד מהעונה הזאת".

הדירוג הסופי

דירוג הנהגים הסופי:

1) קימי רייקונן/פרארי 110 נקודות
2) לואיס המילטון/מקלארן-מרצדס 109 נקודות
3) פרננדו אלונסו/מקלארן-מרצדס 109 נקודות
4) פליפה מאסה/פרארי 94 נקודות
5) ניק היידפלד/ב.מ.וו 61 נקודות
6) רוברט קוביצה/ב.מ.וו 39 נקודות
7) הייקי קובליינן/רנו 30 נקודות
8) ג'יאנקרלו פיזיקלה/רנו 21 נקודות
9) ניקו רוזברג/וויליאמס-טויוטה 20 נקודות
10) דייויד קולת'ארד/רד בול-רנו 14 נקודות

דירוג היצרנים הסופי:

1) פרארי - 204 נקודות
2) ב.מ.וו - 101 נקודות
3) רנו - 51 נקודות
4) וויליאמס-טויוטה - 33 נקודות
5) רד בול-רנו 24 נקודות
6) טויוטה 13 נקודות
7) STR- פרארי - 8 נקודות
8) הונדה - 6 נקודות
9) סופר אגורי-הונדה 4 נקודות
10) ספייקר-פרארי - נקודה
11) מקלארן-מרצדס - ללא נקודות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully