וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבי ז'אן פורשת מכדורגל הנשים

24.5.2007 / 19:17

השחקנית הבכירה של ישראל הפתיעה את הענף: "הרגשתי שמיציתי ועשיתי הכל. אין לי יותר ריגושים, וצריך לפרוש בזמן, לפני שנשחקים"

סילבי ז'אן, גדולת הכדורגלניות של ישראל בכל הזמנים, הודיעה היום (חמישי) במפתיע כי היא פורשת בגיל 34 מכדורגל הנשים. החלטתה של שחקנית מכבי חולון ונבחרת הנשים של ישראל היכתה בתדהמה את חברותיה לענף, אבל ז'אן, שכבר עברה הכל בכדורגל הנשים, החליטה שהגיע הזמן לסיים את הקריירה.

"הרגשתי שמיציתי ואין לי יותר את הריגושים במשחקי הליגה. עשיתי כל מה שאפשר כבר במשחק", אמרה השחקנית שכבשה יותר מ-840 שערים בקריירה, "אני אוהבת אתגרים ואני רוצה לעשות דברים חדשים. אני כרגע מחפשת שקט, ואני אשמח בעתיד להשתלב בתחום הניהול בכדורגל או בתחום אותו אני לומדת כיום - תקשורת".

ז'אן שיחקה 4 שנים בקבוצת קולבוטן הנורבגית, שנחשבה בעבר לקבוצת כדורגל הנשים הטובה בעולם, ובשנת 1999 חזרה ארצה לשורות הפועל ת"א. בשנת 2002 זכתה ז'אן בדאבל עם האדומות, אבל בקיץ אותה שנה התפרקה האגודה והיא עברה לשורות מכבי חולון, עימה זכתה ב-5 דאבלים רצופים.

"במכבי חולון והנבחרת קיבלו את הודעתי בהלם מסוים. הם הפעילו עלי מכבש לחצים לחזור בי מהחלטתי, אבל דעתי מוצקה בעניין. צריך לדעת מתי לפרוש, צריך אומץ לצעד שכזה, ולבצע אותו לפני שמגיעה השחיקה. אני יכולה לשחק עוד שלוש שנים, אבל כבר אין לכך טעם מבחינתי".

בסוף החודש ז'אן היתה אמורה לשחק עם נבחרת הנשים מול רוסיה במוקדמות יורו 2009, אבל נראה שבנות ישראל תאלצנה להסתדר ללא השחקנית הבכירה בענף. "אני מחזיקה אצבעות לשחקניות הנבחרת ולצוות המקצועי", איחלה ז'אן בהצלחה לחברותיה, שמתמודדות בבית יחד עם פולין, אוסטריה, נורבגיה ורוסיה.

אחרי שסיימה כמלכת השערים כמעט בכל עונה סדירה, היתה לישראלית הראשונה שכובשת שער בליגת האלופות לנשים (במדי מכבי חולון), נעשה עליה סרט דוקומנטרי ("חלוצות") ואף להקת "שמה למה דינג דונג" כתבה עליה שיר ("אני אוהבת כדורגל"), נראה שאין דבר בכדורגל הנשים שלא קרה לז'אן. אהה, חוץ מפרישה מהמשחק כמובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully