וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות הפלסטינית תקים סוכת אבלים לזכרו של נסאר

עדי פרג' ויוני מנדל

26.3.2007 / 13:15

מת מאמן הכדורגל לשעבר של נבחרת פלסטין, ומי שהעלה את מכבי אחי נצרת לליגת העל. ההתאחדות הפלסטינית: ”אבידה קשה”

עזמי נסאר, מי שהיה לסמל במגזר הערבי ישראלי והפלסטיני, מת הלילה (בין ראשון לשני) בגיל 50 לאחר מחלה ממושכת. נסאר, ערבי ישראלי יליד נצרת, שיחק לאורך הקריירה בהפועל חיפה, אימן את אחי נצרת, הפועל נצרת עילית, מכבי כפר כנא ואת איחוד בני סכנין וב-2004 התמנה כמאמן נבחרת הכדורגל של פלסטין.

נסאר, נוצרי באמונתו, התבקש לאמן את נבחרת פלסטין ב-2004, ובכך נדרש להוציא גם תעודת זהות פלסטינית בנוסף לתעודת הזהות הישראלית. לאחר שב-2003 העלה את מכבי אחי נצרת לליגת העל, בעיצומו של משבר מדיני ובטחוני גדול בישראל, אמר נאסר את המשפט המפורסם בקריירה שלו: "ניצחתי את שרון וגם את ערפאת", שלאחריו הסביר: "תראו איך כולם מתנשקים פה, ערבים, יהודים ודרוזים. כך צריך להיות". הוא הפך להיות סמל לדו קיום ודמות מקובלת בכל המגזרים. אלמנתו של נסאר, רותי, נולדה לאם יהודיה ולאב נוצרי.

אחי נצרת שרדה בליגת העל עונה אחת בלבד (במהלכה פוטר נאסר), שאחריה התדרדרה לליגה הלאומית ומשם לארצית. נסאר היה מאושפז חודשים רבים בשל גידול בראשו.

שמעון הדרי, מאמנה הנוכחי של מכבי אחי נצרת, אמר על נסאר: "הוא היה איש דו קיום אמיתי, סמל גדול. אני לא מעכל את מותו". הלווייתו של נסאר תיערך מחר.

עולם הכדורגל של הרשות הפלסטינית הרכין ראשו עם היוודע דבר מותו של נסאר. "התאחדות הכדורגל הפלסטינית מרכינה את ראשה עם מותו של המאמן והסמל עזמי נסאר", נאמר בהודעה הרשמית, "נסאר היה למעשה לא רק עמוד תווך אלא מייסד של נבחרת הכדורגל הפלסטינית המודרנית".

"מדובר באבידה גדולה לעם הפלסטיני, לספורט הפלסטיני ולכדורגל הפלסטיני, ודמותו תשאר איתנו לעד. אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחה ומודיעים שבבניין התאחדות הכדורגל הפלסטינית בעזה תוקם סוכת אבלים למשך שלושת הימים הבאים. כמו כן, משלחת רשמית בראשותו של יו"ר התאחדות הכדורגל אחמד אל עפיפי, תגיע מחר לביקור בביתו של נסאר בנצרת".

במשחק הליגה הלאומית במחזור הקרוב בין אחי נצרת לבני סכנין יעמדו דקת דומיה לזכרו של נסאר.

עדכון ראשון: 08:57, 26/03/07
עדכון אחרון: 13:15, 26/03/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully