וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבעיה של פליקס היא ליאור אליהו"

27.11.2006 / 22:21

ספאחיה הסביר מה מפריע לזר שלו, אחרי הניצחון הקל של מכבי ת"א על גבעת שמואל 77:110, בו קלע פליקס 10 נקודות. ביופורד לא שותף

מכבי ת"א חזרה היום (שני) להיכל נוקיה המפנק שם ניצחה 77:110 את גבעת שמואל/פ"ת במסגרת המחזור הרביעי של ליגת העל.

שרון ששון ויניב גרין, שקיבלו את הקרדיט מספאחיה, היו טובים וקלעו 20 ו-17 בהתאמה. ניקולה וויצ'יץ' אמנם התלבש, אך המאמן הצהוב נתן לו מנוחה לקראת המשחק נגד לובליאנה. רודני ביופורד ונואל פליקס ישבו להם בצוותא והריצו דאחקות על הספסל. 1:42 לסוף הרבע השלישי הקפיץ ספאחיה את פליקס וביופורד נותר בגפו על הספסל, מבלי להגיר אגל זיעה אחד.

הניצחון של הצהובים לא היה מוטל בספק מדקת המשחק הראשונה. מכבי פתחה בסערה כשיותם הלפרין עם שתי שלשות ויניב גרין הובילו את הצהובים ליתרון 17 בסיום הרבע הראשון. בתחילת הרבע השני התעשתה הגבעה, אבל לא הצליחה להוריד את היתרון הצהוב לפחות מ-5 נקודות.

במחצית השנייה הכול הלך לכיוון אחד ומכבי הגדילה את היתרון בהדרגה. ברבע הרביעי הגבעה התפרקה והצהובים צלפו מכל מקום ועשו ככל העולה על רוחם במגרש מבלי שאף אחד ינסה בכלל לעצור ולהפריע להם. 56 שניות לסיום ספאחיה הוציא את נואל פליקס כדי שיקבל סטנדינג אוביישן מהקהל, שהריע לו ממושכות.

מעבר לניצחון של הצהובים מול קבוצות נחותות מהם בליגה, סגנית אלופת אירופה מנסה למצוא דרך וכיוון שיאפיין אותם הלאה העונה. ספאחיה עדיין לא מצליח למצוא את הדרך לשלב ולתמרן בין שלל שחקניו. ביום חמישי תארח מכבי את אולימפיה לובליאנה בנוקיה. חוסר הסדר והיעדר המנהיג ממשיכים לבלוט במשחק של הצהובים. לאולם הכי ביתי באירופה זה יכול להספיק, למגרשי חוץ, ממש לא.

מבחינת הגבעה הם ידעו מלכתחילה שזו לא יהיה המגרש בו הם יוציאו ניצחון. עופר ברקוביץ' עשה בעונה שעברה מסע הישרדות מדהים ונשאר בליגה, כרגע אחרי ארבעה מחזורים הקבוצה שלו עם שלושה הפסדים. למרות שיש לו חומר גלם טוב בידיים התלכיד של הגבעה לא נראה כל כך טוב, אולי כאשר חרב הירידה תתרומם, תתחיל הגבעה להתחבר ולשחק. חבל שהיום השחקנים של ברקוביץ' לא הופיעו כלל למשחק מלבד רגעים ברבע השני.

מחצית ראשונה:

מכבי עלתה בחמישייה עם וויל ביינום, יותם הלפרין, סימאס יסאיטיס, יניב גרין וג'יימי ארנולד, הגבעה פתחה עם דרור כהן, ג'יי סטארט, בו דיוויס, דרור דווידי וטונג'י אווג'ובי.

רבע ראשון: 14:31 למכבי

אחרי דקת משחק יותם הלפרין דרך על קו השלוש וקלע שתיים ראשונות. מכבי רצה עם נקודות של הלפרין (2 שלשות) וארנולד מהקו ופתחה פער אחרי כ-7 דקות של משחק 9:22 עד שעופר ברקוביץ' לקח פסק זמן. יסאיטיס חזר מפסק הזמן והמשיך את המומנטום הצהוב. יניב גרין, שקיבל את הקרדיט מספאחיה ועלה בחמישייה, עשה מהלך יפה של סל ועבירה כדי לפתוח פער של 19 נקודות חצי דקה לסיום הרבע הראשון. משה ברנר החזיר בסל ועבירה משלו. וויל ביינום חתם את תוצאת הרבע עם קליעת עונשין.

רבע שני: 37:48 למכבי

וואלאס קלע את השתיים הראשונות ברבע לזכות הגבעה. דווידי הוסיף שתיים מהקו, אבל ג'יימי ארנולד דאג במוב יפה לקלוע שתיים מהעבר השני. וואלאס בדאנק יפה וסטארט צמצמו את היתרון הצהוב ל-9, וספאחיה מיהר ליטול פסק זמן, שלא כל כך עזר. סטרייט קבר שלשה והגבעה המשיכה לנגוס ביתרון. ליאור אליהו עם סל ועבירה השקיט את לבו ההולם של פנאן. טונג'י אווג'ובי קיבל כדור פנימה וקלע את השתיים הראשונות שלו אחרי 16 דקות. 2:51 לסיום הרבע השני ספג דרק שארפ עבירה שלישית וירד לנוח. יניב גרין קלע שתיים נוספות כדי להעלות את מכבי ל-35:42 ובהגנה עשה עבודה טובה מול אווג'ובי. ביינום חתם את תוצאת המחצית עם שתיים נוספות.

מחצית שנייה:

רבע שלישי: 54:77 למכבי

סימאס יסאיטיס פתח את הרבע עם שתיים. נואל פליקס ורודני ביופורד המשיכו לתצפת מהספסל, לאחר שלא קיבלו דקת משחק עד כה, וראו את יניב גרין, שהוסיף למאזנו עוד שתיים מהקו. 6:08 לסיום הרבע קבר משה ברנר שלשה וצימק ל-7. המשחק המשיך להתנהל על מי מנוחות כשכל קבוצה, עם הגנה די רעועה, מאפשרת ליריבתה לקלוע. שרון ששון עלה למשטח רק לקראת סוף הרבע השלישי, והראה לספאחיה שהוא עושה טעות שהוא לא משתף אותו יותר, אחרי שקלע חמש נקודות רצופות מהירות. 52:66 למכבי ועופר ברקוביץ' לקח פסק זמן. מכבי חזרה והעלתה את ההפרש ל-18. 1:42 לסיום הרבע עלה נואל פליקס לפארקט. כחצי דקה לאחר מכן השחיל את הסל הראשון שלו במשחק והשני בליגה. הידד. בשניות הסיום דרק שארפ רץ מחוף אל חוף כדי לקלוע עוד שתיים ולסיים את הרבע ביתרון 23 למכבי.

רבע רביעי: 77:110 למכבי

הגנת הגבעה המשיכה להיות מסננת ומכבי היתה בה ללא רחם והעלתה את היתרון ל-28 הפרש. ליאור אליהו בדאנק יפה קבר את הנקודה ה-12 במשחק והגדיל את היתרון. שרון ששון, ביום מצוין, תפר עוד שלשה כדי לקבוע את חגיגות ה-100 למכבי והוסיף אחר כך עוד שתיים. נואל פליקס הצטרף לחגיגה עם הנקודה העשירית שלו כשקלע שלשה.

פליקס: "אני נותן את המקסימום"

נואל פליקס היה נרגש בסיום; בכל זאת, 10 נקודות, שני ריבאונדים, שני אסיסטים וחטיפה, כל זאת בכמעט 11 דקות משחק. "היה נפלא", אמר הפורוורד לוואלה! ספורט. "אני מאוד מרוצה מהתמיכה של האוהדים ושל החברים לקבוצה. אני תמיד נותן את הקסימום ומגיע מוכן למשחק, גם כשאני משחק 5 דקות וגם כשאני לא משחק בכלל. יש לי מערכת יחסים נהדרת עם האוהדים של מכבי ואני מקווה שהם נהנו מאיתנו הערב. בקבוצה כל הזמן אמרו לי להיות סבלני, שגם זמני יגיע ושאמשיך לעבוד קשה. זה בהחלט חיזק אותי בתקופה הזאת".

מאמן מכבי, נוון ספאחיה: "העליות והירידות הן הבעייה הגדולה שלנו. אנחנו מתחילים טוב ואז נקלעים לחור שחור, קשה לי להסביר את זה. במחצית כעסתי על חלק מהשחקנים שלא מילאו הוראות, והשתפרנו במחצית השנייה. הצגנו כדורסל טוב בסך הכל, למרות שצריך לזכור שהגבעה היא לא ברמה של מכבי. אני חושב שעד עכשיו לא קיבלנו דקות טובות מהספסל. השחקנים בחמישייה מעולם לא היו הבעיה שלנו".

"זאת לא הפעם הראשונה שהוא משחק", הוסיף המאמן באשר לנואל פיליקס. "הוא שיחק נגד אשקלון בגביע וקלע 19 נקודות. ראינו שהוא יודע לשחק, יש לו איכות, הבעיה שלו זה ליאור אליהו. הם יכולים לשחק ביחד, אבל יש לי ששה בחורים גדולים. אליהו זה העתיד של מכבי ושל ישראל ואני לא יכול לוותר עליו, למרות שבזאגרב הוא לא עשה מה שרציתי. לכן בדיוק יש לנו ספסל עמוק, כדי שיעזור לנו וישדרג אותנו".

לגבי ביופורד, שלא שותף כלל, אמר ספאחיה: "הוא וניקולה לא שותפו כי רציתי לתת להם מנוחה לקראת המשחק מול לובליאנה".

"הכי חשוב שניצחנו", סיכם יניב גרין. "אני משתדל לעשות את הכי טוב שאפשר בדקות שאני מקבל. היו היום יותר עליות וירידות. זה קורה לפעמים אבל ככל שיעבור הזמן יהיו יותר עליות ופחות ירידות". באשר למשחק היורוליג ביום חמישי מול אולימפיה לובליאנה אמר גרין כי "כל קבוצות היורוליג חזקות, אבל אנחנו משחקים פה בבית וצריכים לנצח את המשחק".

מאמן הגבעה, עופר ברקוביץ': "המרחק בינינו לבין מכבי הוא מרחק שנות אור. בדקות החלשות של מכבי צריך לסגור את הפער, כשהם טובים הם מוחצים אותך. במחצית השנייה הם קלעו יותר מדי בקלות. יש לנו עוד הרבה מה לשפר, למרות שבדקות מסויימות זה זרם טוב יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

סטטיסטיקה:

את מכבי הובילו: שרון ששון 20 נקודות, יניב גרין תרם 17 נקודות ו-7 ריבאונדים, וויל ביינום (9 אסיסטים), סימאס יסאייטיס, יותם הלפרין וליאור אליהו קלעו 12 כ"א. נואל פיליקס 10 נקודות, ג'יימי ארנולד 8 נקודות ודרק שארפ עם 7.

את הגבעה הובילו: ג'יי סטרייט 21 נקודות ו-7 אסיסטים, משה ברנר 19 נקודות, בו דייויס תרם 10, וואלאס 9, אורן אהרוני קלע 8 נקודות, דרוד דווידי וטונג'י אווג'ובי הוסיפו 4 כ"א, דרור כהן 2. מכבי שלטה מתחת לסלים וניצחה בריבאונד 14:46.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully