וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרים לא אשמים

יואב ויכסלפיש

20.10.2006 / 10:35

לוזון מדבר על צמצום מכסת הזרים בליגת העל לארבעה. אבל למעשה רוב הקבוצות משחקות עם פחות מחמישה. האמת שמאחורי ההתלהמות

אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות הבא, הצהיר בשבוע שעבר שיפעל לצמצום מספר הזרים בליגת העל לארבעה במקום חמישה בליגה, עם אפשרות להביא זר נוסף לאירופה. בפועל, מתברר שקשה למצוא חמישה זרים בקבוצות ליגת העל בשלב זה של העונה. אולי חלון ההעברות בינואר עשוי לשנות את התמונה, ממש לא בטוח.

בקבוצות הגדולות חוששים מהחוק בשל האפשרות להביא זרים שיעשו את ההבדל. מכבי חיפה משחקת העונה למעשה עם שישה זרים: אולארה, אנדרסון, בוקולי, דירסאו ומסודי. קולאוטי הפך לישראלי בזכות נישואין, משחק בנבחרת ולא "מפריע" לאף ישראלי להתקדם. מי מהאולימפית משלם את המחיר? ליאור רפאלוב ומאור מליקסון.

גם בית"ר ירושלים מעסיקה חמישה זרים: בוטאנג, פינטו, פאביאני, פרננדז ומירוסביץ'. שחקני האולימפית שמחכים לדקות משחק הם ברוכיאן, טוטו תמוז, ובן שושן. אלירן דנין לא מתלבש באדיבות רוני גפני ודוד אמסלם, שום קשר למספר הזרים. השלישית ברשימה היא מכבי נתניה, עם מרין, בונדאה, אנסומבו, טוטואנה ואוקוצ'ה. מבחינה מקצועית אין ספק שהזרים עושים עבודה טובה בינתיים.

הלאה. הפועל ת"א מעסיקה רק ארבעה זרים: פאאז, דה ברונו, אוגבונה ויוליץ'. לקבוצה אין אף שחקן בהרכב האולימפית. אותם דברים אמורים ביריבה העירונית מכבי עם הרביעיה קאלה-מרטינוביץ'-ראז'יץ-מרדיקוביץ' פלוס ג'ובאני רוסו הישראלי. שפונגין וליאור ז'אן מקבלים הזדמנויות, עומר פרץ ורועי דיין קצת פחות.

נעבור לאם המושבות - אנשי המוליכה מכבי גאים בבוגרי מחלקת הנוער ומשחקים עם הצעירים. בסגל רשומים חמישה זרים, אבל עמנואל אוביידה לא רלוונטי להרכב. נשארנו עם ג'ובאניני, קאקו, קלדיירה וסופו. נועלת הטבלה הזמנית מסתפקת בשלושה זרים: דובה, אוגוסטין וגדיאגה. ברנרד צ'וטאנג נחתך עוד לפני שאוגוסטין הגיע ולכן הקבוצה לא שיתפה יותר משלושה זרים.

שלושה זרים מופיעים גם במ.ס. אשדוד, עוד קבוצה שמגדלת שחקנים. אלה שני הבלמים כריסטיאן גונזלס, גורה טל והשוער סמי אג'יי. בני יהודה משחקת עם ארבעה: אניימה, לוקמן, בטורינה וקובאצ'ביץ'. כפר סבא משחקת עם חמישה: פאפו, דה סילבה, אבו באקרי יבואה ודוארטה.

מי שמחפש את חמשת הזרים המאיימים על הצעירים המקומיים בהכח, צפוי לאכזבה. הכח משחקת עם ליפניה, גמאן וג'ף איה. על הנייר רשומים גם שני השוערים ג'וליאן ריינרד ומרשל אודה, אבל שניהם שוערים ולכן הקבוצה תתקשה לשחק עם חמישה זרים. מכבי הרצליה דווקא מפתיעה לטובה עם יאיא, דייויס, איליאסקו, ארייטה וקימוטו, אבל אתם מוזמנים למצוא את הישראלים המוכשרים שנותרו על הספסל בגללם.

מהנתונים עולה שחמש קבוצות בלבד (מכבי חיפה, בית"ר ירושלים, מכבי נתניה, כפ"ס ומכבי הרצליה) משתמשות כיום בחמישה זרים, וכמובן שהישראלים משלמים את המחיר. יחד עם זאת, כדאי לברר אם שחקני הצעירה של צרפת משחקים 90 דקות בממוצע. לסאנה דיארה מצ'לסי עלה על הדשא פעם אחת העונה (11 דקות), סמיר נסרי ממארסיי שיחק תשע פעמים, אבל בדרך כלל כמחליף ב- 20 הדקות האחרונות. ג'רמי ברטוד מליון שיחק ארבע פעמים עד כה. המסקנה היא שגם שחקני האולימפית של צרפת יושבים בעיקר על הספסל.

טענה אחרת היא שמאמנים מעדיפים זרים ופוגעים בישראלים. רוני לוי וארדילס, מאמן בית"ר לשעבר, אמורים לעבוד בקבוצותיהם ולא עבור האולימפית. אולי צריך לבוא בטענות למליקסון וטוטו שהעדיפו את הכסף הגדול על דקות משחק? הם מקצוענים שקיבלו החלטה להילחם על מקום בהרכב בידיעה שאינו מובטח, ולכן האחריות מוטלת עליהם. גם כוכב המונדיאל לוקאס פודולסקי עולה בעיקר מהספסל בקבוצתו החדשה, באיירן מינכן.

ההצעה להפחית את מספר הזרים ולבטלם בליגה הלאומית יכולה להועיל מאוד לטיפוח השחקנים המקומיים, אבל הבעיה האמיתית היא שלא מעט כשרונות מעדיפים ללכת לכסף הגדול גם במחיר ישיבה על הספסל, וזו כבר תופעה כלל עולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully