וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופמולר: "רוצה לאמן את נבחרת ישראל"

אוריאל דסקל ומשה בוקר

26.10.2005 / 8:47

המאמן, שהוביל בעבר את לברקוזן לגמר הצ'מפיונס, מאשר פניה מגורם בהתאחדות: "יש סיכוי גדול להעפיל ליורו 2008"

קלאוס טופמולר, שהוביל את באייר לברקוזן לגמר הצ'מפיונס ליג ב-2002, מעוניין לאמן את נבחרת ישראל. "זה יהיה עבורי כבוד גדול לאמן את נבחרת ישראל", אמר אתמול קלאוס טופמולר בשיחה ל"ספורט הארץ", "אני חושב שזו נבחרת טובה עם שחקנים טובים, ועקבתי אחרי ההתקדמות שלה בקמפיין לגביע העולם. רק המשחק בשווייץ היה רע לנבחרת שלכם, כי היא היתה חייבת לנצח, וחבל שלא עשתה זאת".

טופמולר סיפר כי קיבל הצעה מגורם שמקושר להתאחדות לכדורגל. "דיברו איתי על הנבחרת הישראלית והציעו לי לאמן אותה. לא קיבלתי טלפון ישירות מההתאחדות, אלא ממישהו שמייצג אותה. אני שוקל הרבה הצעות ואלך לאן שהלב שלי ייקח אותי, למקום שאוכל לעשות בו עבודה טובה ולהתקדם".

"קיבלתי הרבה הצעות ממועדונים בטורקיה, גרמניה, אנגליה, ספרד, צרפת ואפילו בפולין, אבל אני רוצה ללכת למקום שהכי מתאים לי. אני חושב שנבחרת ישראל יכולה להתאים. יש סיכוי גדול שהיא תעפיל איתי ליורו 2008, וזאת תהיה הצלחה גדולה והפתעה גדולה. אני לא נוהג לדבר לפני שאני חותם על חוזה, אבל זה יהיה כבוד גדול לאמן את ישראל".

בכיר בהתאחדות לכדורגל מאשר כי "טופמולר הוא אחד השמות שהוצעו לנו, והוא כרגע אחד המועמדים. ידוע לנו שהוא מוכן לאמן בישראל, ואין ספק שהוא מועמד ראוי. יש לו עבר עשיר, ומבחינה מקצועית לא תהיה בעיה לקבל הסכמה כללית לגביו".

"השאלה", אומר בכיר אחר, "היא אם נוכל להגיע איתו להבנה כספית. איצ'ה מנחם בודק את האפשרויות. עבור מאמן מהשורה הראשונה נוכל להגדיל את העלות ב-100 או 200 אלף דולר לעונה, מעבר לחצי המיליון שהקצבנו, אבל גם הוא יצטרך ללכת לקראתנו. כל מאמן זר, גם בכיר, יצטרך להסכים לחתום על חוזה לשנתיים בלבד. מבחינתנו זה הכרחי".

מלמטה עד למעלה

טופמולר, בן 54, עבר קריירת משחק ארוכה בשנות השבעים והשמונים בגרמניה, מרביתה בקייזרסלאוטרן, רשם כמה הופעות בנבחרת וסיים את הקריירה בארה"ב, במדי דאלאס טורנאדוס. ב-87' התחיל לאמן בליגות נמוכות ובתחילת שנות התשעים עבר לאיינטרכט פרנקפורט ומשם לבוכום, אותה אימן ארבע שנים, לפני שירד חזרה לליגת המשנה ואימן את סאארברוקן.

בקיץ 2001 קיבל טופמולר הצעה לאמן את באייר לברקוזן ועד 2003 הפך אותה לאחת הקבוצות החזקות באירופה. ב-2002 הגיע איתה לגמר ליגת האלופות, בו הפסידה הקבוצה 2-1 לריאל מדריד משער בלתי נשכח של זינאדין זידאן. באותה שנה נבחר טופמולר ל"מאמן השנה" בבונדסליגה. אולם ב-2003, לאחר תחילת עונה בינונית עם לברקוזן, הוא נאלץ לעזוב את תפקידו במועדון.

באוקטובר 2003 מונה טופמולר למאמנה של המבורג, וסיים עונה מוצלחת למדי במקום השמיני. אולם בתחילת העונה שעברה נאלץ לעזוב את המבורג בגלל תוצאות מאכזבות. הוא היה מועמד לטוטנהאם ולנבחרת ניגריה, אבל דחה את ההצעות "כדי להקדיש יותר זמן לאשתי רוזיטה ושלושת הילדים". הזמן כנראה הוקדש, וטופמולר מעוניין כעת לחזור לעניינים. הדרך, מבחינתו, יכולה לעבור אצל איצ'ה מנחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully