וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: הכר את המתמודדות

רועי פרידמן

17.10.2007 / 9:53

דרום אפריקה ואנגליה. מה הביא אותן למשחק הגדול, מה המץ' אפ ביניהן ואיך זה אמור להסתיים? רועי פרידמן עם מספר עובדות על הגמר

יום שבת הגדול מגיע, דרום אפריקה מול אנגליה בגמר גביע העולם בראגבי. במפגש הזה תוכלו לצפות בשבת ב-21:00 בערוץ 5+ לייב ובערוץ הצרפתי TV-5. מיהן הנבחרות שתיפגשנה בגמר? קצת עובדות על המשחק.

מה הן עשו עד כה באליפות?

דרום אפריקה: ראשונה בבית א', נצחונות 7:59 על סמואה, 0:36 נגד אנגליה , 25:30 על טונגה ו-15:64 על ארצות הברית. רבע גמר וחצי גמר: 20:37 על פיג'י, 13:37 על ארגנטינה.

אנגליה: שנייה בבית ב', הפסד 36:0 לדרום אפריקה, נצחונות 10:28 על ארצות הברית, 22:44 על סמואה, 20:36 על טונגה. רבע גמר וחצי גמר: 10:12 על אוסטרליה, 9:14 על צרפת.

צוברי הנקודות המובילים: דרום אפריקה – פרסי מונטגומרי, 93 נקודות (2 טרייז, 22 המרות, 13 בעיטות עונשין). אנגליה – ג'וני ווילקינסון, 61 נקודות (5 המרות, 12 בעיטות עונשין, 5 שערי שדה).

צוברי הטרייז המובילים: דרום אפריקה – בריאן הבאנה, 8, אנגליה – פול סאקי, 4.

אנגליה - איך זוכים בגביע?

הופעות במשחק הגמר : שתיים – הפסד 12:6 (13:6 בשיטת הניקוד המעודכנת) לאוסטרליה ב-1991, ניצחון 17:20 על אוסטרליה בהארכה ב-2003.

מפתח עיקרי לניצחון: אנגליה הגיע לגמר בזכות המשחק היעיל שלה. דחיפת הכדור קדימה, בעיקר עם הפורוורדס, החזקת הכדור עד לגרימת הטעויות של היריב ומכאן – היר איז ג'וני... זה עבד נגד אוסטרליה ברבע הגמר, זה עבד גם נגד צרפת בחצי הגמר.

ממה צריכים להיזהר: האנגלים, כזכור, שיחקו נגד דרום אפריקה בסיבוב הראשון, כשהדרום אפריקאים ניצלו חורים בהגנה האנגלית לצבירת שלושה טרייז. אנגליה לא יכולה לתת מרחב פעולה לבאקס המאד מהירים של דרום אפריקה, בעיקר שני הקיצוניים – בריאן הבאנה וג'יי פי פיטרסן.

איש המפתח : כאילו, ד-הה? ג'ונת'ן פיטר ווילקינסון - רגל שמאל שלו היא כמובן הגורם המכריע במשחק.

דרום אפריקה - איך זוכים בגביע?

הופעות בגמר: 1 – ניצחון 12:15 בהארכה על ניו זילנד ב-1995.

מפתחות עיקריים לניצחון: ליין אאוטס, בראשות ויקטור מאטפילד – דרום אפריקה חייבת לשלוט בהם, באמצעות הבאקס ושחקני השורה האחורית של הסקראם המאד מהירים. דרום אפריקה צריכה את ההגנה החזקה שגורמת לטעויות, שיכולות להסתיים בצד השני של המגרש.

ממה צריכים להיזהר: טעויות מנטליות, כאלו שגרמו לטונגה ולפיג'י לחזור נגדם. וכן, לחלק מהשחקנים הדרום אפריקאים יש פתיל קצר מאד. שאלק ברגר הראה את זה במשחק נגד ארגנטינה וגם פרנסואה סטיין לא טמן ידו בצלחת. חוסר שחקן עלול להיות משמעותי מאוד נגד האנגלים, שרק יחפשו את היתרון הפיזי בשדה.

איש המפתח: ויקטור מאטפילד לליין אאוט, בריאן הבאנה וג'יי פי פיטרסן לפריצות.

נתונים כלליים

ראש בראש: 16 נצחונות לדרום אפריקה, 12 לאנגליה ותיקו. דרום אפריקה ניצחה את ארבעת המשחקים האחרונים.

ראש בראש באליפות העולם:

1999, רבע הגמר: דרום אפריקה ניצחה 21:44, בשל מופע מפלצתי של יאני דה ביר. במשחק שבו הובקעו רק שני טרייז בסך הכל, דה ביר סיים עם 34 נקודות מ-2 המרות, 5 בעיטות עונשין ושיא עולמי של 5 שערי שדה. כל הנקודות של אנגליה, אגב היו מבעיטות עונשין, 6 של פול גרייסון ועוד אחת של ווילקינסון.

2003, סיבוב ראשון: 6:25 לאנגליה. ווילקו, במשחק החשוב הראשון באליפות, מראה מה צפוי ממנו בעתיד עם 4 בעיטות עונשין, 2 שערי שדה והמרה אחת ל-19 נקודות. וויל גרינוווד עם הטריי היחיד במשחק.

2007, סבוב ראשון: אנגליה, ללא ווילקינסון, באחד מרגעי השפל בהסטוריה שלה, אנגליה מובסת 36:0. ג'יי פי פיטרסן מבקיע שני טרייז ומעורב בשלישי, פרסי מונטגומרי הוסיף 3 המרות ו-4 בעיטות עונשין.

אז מי יניף בסופו של דבר את הגביע ? למדנו באליפות הזאת ששום דבר לא בטוח, אבל בשל היתרון התאורטי של הספרינגבוקס נלך על דרום אפריקה. בכל מקרה, ניצחון של דרום אפריקה יעלה אותה למקום הראשון בדירוג העולמי. אנגליה תעפיל למקום הראשון אם תנצח בהפרש של לפחות 15 נקודות, אחרת ניו זילנד תישאר ראשונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully