וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומולו אנטולי סיכם בבית"ר

אסף שקד ושגיא חן

20.7.2007 / 12:05

החלוץ הברזילאי נמצא בדרך לקבוצה של שום, שהחליט להחזיר את מירוסביץ' לטדי. לורקה הצ'יליאני וריביירו הברזילאי מועמדים לחיזוק

חלוץ קרוזיירו הברזילאית, רומולו מרקס אנטונלי, הוא השחקן שסיכם כבר באמצע שבוע בבית"ר ירושלים. בקבוצה שמרו בחשאיות על המו"מ המתקדם לצירוף השחקן מחשש שלה קורוניה מספרד, שמתעניינת אף היא בשחקן, תקדים אותם.

רומולו בן ה-25, שמתנשא לגובה של 1.90, הוא חלוץ בעל נתונים פיזיים מעולים ובעל חוש התמצאות ברחבה. הוא כבש העונה שני שערי במדי קורזיירו, שרכשה אותו מאיטואנו מהליגה השנייה בברזיל תמורת 750 אלף יורו. בעונה שעברה שיחק רומולו כמושאל בגרמיו וכבש 11 שערים, ובאיטואנו הוא הוסיף עוד 5 שערים ב-9 משחקים.

את מרבית שעריו הוא כובש בנגיחות. קודם לכן הוא רשם פרק אירופי קצר במיינץ הגרמנית בה כבש 8 שערים, אבל לא השתלב שם. רומולו שיחק בנבחרות הצעירות של ברזיל, ובית"ר כבר פועלת להסדיר לו אשרת כניסה לישראל.

הקשר הצ'ילאני מילובאן מירוסביץ' סיכם לעונה הקרובה בבית"ר ירושלים וצפוי לנחות כבר ביום שלישי בישראל ולהצטרף לקבוצה למשחק מול קופנהאגן במסגרת מוקדמות ליגת האלופות. כבר לאחר ההפסד ללבסקי סופיה התכנס הצוות המקצועי של בית"ר ירושלים לשיחה בה עלה שמו של מירוסביץ' מחדש ובבית"ר החליטו להחתים את השחקן באופן מיידי ולהנחיתו כמה שיותר מהר בישראל על מנת שיוכל ליטול חלק במשחק מול קופנהאגן.

הקשר נוצר עם השחקן כבר בשעות הצהריים וכעבור כשעה נסגרו התנאים. מירוסביץ' ימשיך לעונה נוספת בשכר פחות או יותר זהה למה שקיבל אשתקד, כשקבוצתו תקבל על ההשאלה כ-100 אלף דולר.

ביממה הקרובה צפוי השחקן להמריא לארגנטינה על מנת לקבל את טופס השחרור שלו בקבוצתו לשעבר ראסינג קלוב ומשם להמריא ישירות לישראל. למעשה מה שעיכב עד כה את החתמת השחקן היה על פי טענת בית"ר ירושלים החלוץ הברזילאי ג'ואנו פינטו. השחקן שחזר מחצי עונת השאלה בפורטוגל תפס מקום של זר בקבוצה ובבית"ר חיפשו לו קבוצה על מנת לפנות את המשבצת שתפס. רק ביממה האחרונה מצאה בית"ר קבוצה לברזילאי וזה קיבל שחרור לקבוצה מפורטוגל, דבר שאיפשר להאיץ את המהלך ולהנחית את הצ'ילאני בבית"ר.

שחקני הקבוצה שיצאו מארוחת הערב במחנה האימונים באוסטריה, התבשרו על הידיעה ודרק בואטנג שלחץ על החזרתו של השחקן פצח בשירה: "מילו חוזר, מילו חוזר", לאחר מכן אמר הגנאי בצחוק: "רק בזכותי מילו חוזר, אני היחיד שדרשתי להחזיר אותו ובגללי הוא בא".

"אני שמח שהכל כבר מאחורי", אמר מירוסביץ' לבית"ר.נט מיד לאחר הסיכום, "אומנם זה לא סגור עד שלא אחתום בקבוצה, אבל בהחלט אני שמח שהושג סוף סוף הסיכום ואני מאמין שכבר ביום שלישי אנחת בישראל ואצטרף לקבוצה. כמובן שכואב לי שהחמצתי את 2 מחנות האימונים של הקבוצה. זה היה עוזר לי גם מבחינה מקצועית וגם חברתית, אבל בנתיים שמרתי על כושר כאן בצ'ילה, ככה שאני מאמין שאכנס מהר לעניינים. אני כבר יודע שקופנהאגן היא היריבה של בית"ר וכבר למדתי קצת עלייה".

אמש (חמישי) קיימה הקבוצה אסיפה קבוצתית מיד לאחר ארוחת הערב. באסיפה היה גם שותף גיורא שפיגל, שהעביר לשחקנים הוראות טקטיות למשחק מול קופנהאגן. המנהל המקצועי של בית"ר, שצפה במשחק של קופנהאגן, הציג בפני השחקנים את המערך הדני ורשם בפניהם את החסרונות והיתרונות של הקבוצה היריבה. היום תקיים הקבוצה 2 אימונים- אחד בשעה 11:30 בבוקר והשני בשעה 18:00 במסגרת ההכנה למשחק ביום שבת מול OFK בלגרד.

לורקה הצ'יליאני וריביירו הברזילאי מועמדים לבית"ר

אם רומולו אנטולי בסופו של דבר לא יחתום בבית"ר, לאלופה יש שמות נוספים בקנה. אפרופו צ'ילה, יתכן כי החלוץ שילבש את המדים של בית"ר בעונה הקרובה הוא הצ'ילאני חואן גונזאלו לורקה, יליד 15 בינואר 1985 (בן 22), מקולו קולו. את הקריירה שלו החל בקבוצות הילדים של קולו קולו בגיל 12 כקשר התקפי, אך עם הזמן עבר הסבה לתפקיד החלוץ המרכזי, ובכל קבוצות הבוגרים בהן שיחק שימש בתפקיד זה. מדובר בחלוץ גבוה יחסית, 1.80 מטר, ובעל מבנה גוף סביר, ושיכול להיות חלוץ מטרה מצויין בשיטה שיצחק שום מתכנן לבית"ר.

בשנת 2004 ערך לורקה את הופעת הבכורה שלו בבוגרים של קולו קולו. באותה עונה הוא הופיע 12 פעמים והבקיע 2 שערים. בסיום אותה עונה נשלח לורקה להשאלה בקבוצת הוואשיפאטו מהליגה הצ'יליאנית הראשונה, בכדי להשתפשף ולצבור דקות משחק. במדי הקבוצה הקטנה הופיע לורקה 34 פעמים והבקיע 11 שערים, תוך שהוא מציג יכולת מרשימה מאוד, שאף הביאה אותו עד לסגל נבחרת צ'ילה, בה הופיע עד היום 5 פעמים והבקיע שער אחד.

4 מבין ההופעות הללו היו בקופה אמריקה האחרונה בצ'ילה, 2 מהן בהרכב הראשון, אך לצערו של לורקה הוא לא הצליח להבקיע בטורניר. בצעירותו נכלל לורקה בקביעות בסגל נבחרות צ'ילה הצעירות.

לאחר ההשאלה בהוואשיפאטו, שב לורקה לקבוצת קולו קולו, אך שוב כשחקן ספסל, שכן לקבוצה כבר היה צמד חלוצים קבוע. הוא הופיע 7 פעמים בליגת האפרטורה של 2007 בצ'ילה, כבש 2 שערים וסייע במעט לקולו קולו לזכות באליפות. לאחר סיום האפרטורה הוחלט על עזיבתו את קולו קולו, והשמועות קישרו אותו לקבוצת הפאר האוקראינית דינמו קייב, אך מרגע שבית"ר נכנסה לתמונה העניינים השתנו.

אגב, שם נוסף שנקשר חזק עם בית"ר ירושלים זהו הברזילאי בן ה-22 טיאגו קורדוסו ריביירו השייך לקבוצת סאו פאולו הברזילאית. את העונה האחרונה העביר השחקן דווקא בקבוצת אל-ר'אאיין הקאטרית, אך במהלך עונת 2005-2006 שותף ב-41 משחקים במדי סאו-פאולו וכבש במדיה 7 שערים. בעונת 2004-2005 שיחק בבורדו הצרפתית בה שותף רק בשבעה משחקים ולא רשם לזכותו שער.

עדכון ראשון: 01:32, 20/07/07
עדכון אחרון: 12:05, 20/07/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully