וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם: מדליית כסף לישראל בהתעמלות אומנותית

28.9.2014 / 16:07

הישג מצוין למשלחת הישראלית, שהשיגה ציון מצטבר של 16.983 בתרגיל האלות. זהו הישג השיא שלה אי פעם, אחרי הארד ב-2011

נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית. עמית שיסל,
הישג נפלא. נבחרת ההתעמלות האומנותית/עמית שיסל

הישג מצוין לנבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית באליפות העולם. הנבחרת, הכוללת את אלונה קושבצסקי, יובל פילו, קרינה ליחבר, ליהי שוחטוביץ', אידה מיירין וקטרינה לבינה, סיימה היום (ראשון) במקום השני בתרגיל האלות, לאחר שהשיגה ציון מצטבר של 16.983. זהו הישג השיא של נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית.

ב-2011 זכתה הנבחרת במדליית ארד היסטורית, שהייתה הראשונה בתולדותיה. אמש, בשלב המוקדמות, קיבלה הנבחרת את הציון 16.800, שהיה השלישי בטיבו במוקדמות והקנה לה הופעה בגמר, בו הציגו תרגיל מרשים. את מדליית הזהב קטפה נבחרת ספרד, עם ציון 17.433, בעוד בארד זכתה נבחרת בלארוס, עם ציון 16.6.

בכך נמשכות ההצלחות של המשלחת הישראלית באליפות העולם. אתמול (שבת) סיימה הנבחרת את תחרות הקרב רב במקום החמישי המכובד ובדרך גם העפילה לשני גמרים, אחד מהם כאמור בתרגיל האלות והשני בתרגיל שלושת הכדורים ושני הסרטים, בו קיבלה במוקדמות ציון 16.966, הרביעי בטיבו בתחרות, ובגמר הנוסף שנערך היום היא סיימה חמישית עם ציון 16.966.

נבחרת ישראל התעמלות אומנותית. עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל,
מה הן מכינות לריו? הנבחרת/עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל

הקפטנית אלונה קושבצקי: "אנחנו מאושרות, זה הישג מדהים, והגענו אליו אחרי חודשים ארוכים של עבודה קשה. אחרי המקום השלישי באליפות אירופה, הגענו למקום השני באליפות העולם ומדהים שעשינו את זה על אדמת טורקיה אחרי כל הקשיים שהיו לנו להגיע לכאן. אנחנו מרוצות ושמחות, והולכות קצת לחגוג".

יושב ראש איגוד ההתעמלות, אופיר פינס, אמר על ההישג: "זה אושר גדול. זה ההישג הגדול ביותר של ההתעמלות הישראלית אי פעם. אני חייב לתת קרדיט עצום לבנות אלונה, אידה, קטרינה, ליהי, יובל וקרינה ולמאמנות אירה, אלה ורעיה ולכוריאוגרפית איילת. זהו צוות שמהווה את אחד הצוותים המובילים בעולם כולו. חשוב לזכור כמה נאבקנו כדי שהנבחרת הזאת תוכל לנסוע לאליפות, שכמעט ולא הגענו לאיזמיר מסיבות בטחוניות, והנה - דגל ישראל מתנוסס בגאווה על אדמת טורקיה. זו גאווה עצומה".

שרת הספורט, לימור לבנת, בירכה את הספורטאיות לפני זמן קצר: "זהו הישג אדיר לנבחרת ההתעמלות האמנותית שלנו. רצף ההצלחות של הנבחרת והמתעמלות בתקופה האחרונה, מוכיח שהן מצויות כיום בטופ העולמי של הענף, וזה נוטע תקוות וציפיות גבוהות לקראת ריו 2016. זה מרגש וממלא גאווה לאומית לעשות היסטוריה עם הישג ענק שכזה דווקא בטורקיה".

יושב ראש עצמה, איתן ברק, אמר: "לא פשוט כלל ליצור דינמיקה קבוצתית שהיא מושלמת ומבריקה כאחד. אנחנו גאים ורוצים לברך את קטיה לבינה לוין המשויכת למועדון עצמה כפר סבא על כך שהייתה חלק בלתי נפרד מהדינמיקה המדהימה שהציגה הנבחרת והביאה את מדליית הכסף הכל כך מכובדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully