וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 אלף פראיירים ויאו מינג אחד ויחיד

גיל קדרון

3.5.2007 / 15:41

האם מספר המתחברים לערוצי הספורט הוא הצלחה או כשלון? ולמה כוכב יוסטון לא מוכן לשלם על שידור מהליגה הסינית? 5 הערות על המצב

20 אלף פראיירים לא יכבו אותי

בערוץ הספורט שלחו בוקר (חמישי) הודעה חגיגית לתקשורת שמבשרת על "היענות רבה ומרשימה ביותר בקרב צופי הספורט בארץ" לערוצים החדשים של הערוץ. על מה שמחו כל כך, אתם שואלים? על 20 אלף מנויים בימים הראשונים בהם נדרשת הרשמה בתשלום.

"כמות המתחברים המדהימה לערוצים החדשים שלנו היכתה אפילו את התחזיות המוקדמות האופטימיות ביותר", התלהב מנכ"ל ערוץ הספורט אבי בר. אבל כאן הזמן לשאול - האמנם?

לכותב שורות אלה נדמה ש-20 אלף הוא מספר זניח ביותר ביחס לציפיות שהשמיעו בערוץ בשבועות האחרונים, שם ציפו שבסופו של יום יהיו כ-100 אלף מנויים חדשים. מישהו שם חושב שאחרי שההתלהבות הראשונית שיכנעה 20 אלף בלבד לוותר על שווארמה בלאפה וקולה בחודש (הניסוח האהוב עליהם ל-30 ש"ח) בשביל שני ערוצים לא מוצלחים יתר על המידה, המספר לפתע יכפיל את עצמו פי חמישה?

זה מחזיר אותנו למסקנה ידועה ומוכרת - הפעם הציבור הרחב יודע שמנסים לעבוד עליו, ונמאס לו להיות הפראייר של המדינה. עם 20 אלף פראיירים אנחנו יכולים לחיות, מה שלא בטוח לגבי ערוץ הספורט.

לחץ נפשי מתון או תהליך טכני?

תאריך היעד לניתוק כל מנויי הלווין מה-5+ לייב וגולד היה ה-1 במאי, מאותו יום יקבלו את תוכן "הלוקסוס" רק אלו שידם משגת. העובדה המעניינת בניתוק הנ"ל הייתה שהוא לא התקיים, כפי שניתן היה לצפות, בחצות של ה-1 במאי, אלא דווקא בצהריים המאוחרים, ממש לפני שהתחילו כל השידורים מרבע גמר גביע המדינה.

התחושה הכללית הייתה שמדובר במהלך ציני שנועד לפתות את הצופים עד הרגע האחרון, ואז לסגור את השלטר כדי ללחוץ עליהם להירשם. אז מי היה זה עם האצבע על אותו השלטר? בערוץ הספורט טוענים שהם חשבו שהניתוק יתבצע בחצות, וגילגלו את האחריות לפתחה של חברת הלווין, שלטענתם היא היא זו שאחראית על התזמון. שם מסבירים כי מדובר בהליך טכני מורכב שאורך כמה ימים, ומבקשים להבהיר כי חלק מהמנויים נותקו בשעות מוקדמות יותר.

האמת, מה זה חשוב? בין אם זה נכון ובין לא לאו, השורה התחתונה היא שהמציאות החדשה בעולם שידורי הספורט הפכה את כולנו לחובבי קונספירציות חשדניים, ולפרנואידים לא קטנים. אבל כמו שאמר וודי אלן, זה שאתה פרנואיד לא אומר שלא רודפים אחריך.

עקרון אי אפשר לקנות בכסף

ידיעה קטנה ולכאורה לא משמעותית עלתה השבוע בעיתונות האמריקאית, ובה נאמר כי הסנטר של היוסטון רוקטס מה-NBA, יאו מינג, החליט שלא לצפות בשידור הישיר של גמר הפלייאוף הסיני, בגלל שנדרש על ידי המלון בו שהה לשלם 10 דולר בעבור גישה לאינטרנט.

יאו הוא אחד הספורטאים העשירים בתבל, ו-10 דולר עבורו שקולים לקליפת שום מיותרת עבור כל אחד מאיתנו. והנה, למרות זאת, הסיני הענק דבק בעקרון שלו, סירב לשלם מחיר מופקע בעבור משחק בו רצה לצפות, והעדיף לשלם במטבע אחר - ויתור. ואם בארזים לא נפלה שלהבת, אז אזובי הקיר יכולים להתאפק גם הם. 20 אלף פראיירים, רק 20 אלף פראיירים, לא אומרים שאנחנו כאלה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

צופים סוג ב' (חמי אוזן)

מחזור הגביע האחרון מיתג אותנו, אוהדי הספורט השפוים, כצופים סוג ב'. שנים שילמנו על ספורט 5 +, למרות שלא ממש הסכמנו. לא האמנו שיבגדו בנו יום אחד וימנעו מאיתנו, מנויי הוט או מנוי יס החכמים שלא התחברו לספורט 5 + לייב, את האפשרות ליהנות מחגיגת הגביע. פתאום לא מגיע לנו לקבל כדורגל ישראלי? כדורגל ישראלי! לא ליגה הולנדית, לא משחק עלייה לפרמיירליג, לא פלייאוף בכדורסל הספרדי.

מה, כבר שכחתם כמה כסף קיבלתם מאתנו? ככה, ברגע, להפנות עורף? לשכוח מי פירנס אתכם במשך שנים? אין בעיה. הגביע נגמר, מעכשיו הכל בערוצים פתוחים (בכל זאת, כדורגל ישראלי!), ואין גם שום אירוע ספורט באופק איתו תוכלו לפתות את חובבי הספורט חלשי האופי. 20 אלף הפראיירים שהתחברו לערוצים החדשים של ספורט 5 יישארו כנראה בגדר מיעוט.

ממתי ערוץ 1 משודר בפיי פר ויו?

לפני זמן לא רב השיקה גם חברת צ'רלטון את שני הערוצים שלה, ספורט 1 וספורט 2. ההבדל בינם לבין הערוצים של ספורט 5 הוא תהומי, אבל זה לא מונע מצ'רלטון לגבות 50 ש"ח בעבור שני הערוצים הללו, לעומת 30 ש"ח שערוץ הספורט דורש עבור ערוצי התשלום החדשים שלו. ואנחנו שואלים, על שום מה ולמה?

עד כה לצ'רלטון יש שלושה תכנים בלבד - ליגות העל בכדורסל ובכדורגל, והליגה האנגלית. את השעות הארוכות בין שידור לשידור הם ממלאים במחזור דלוח של משחקים עבשים מהמונדיאל המשעמם בגרמניה, ובאינספור פרומואים שמבטיחים לנו הרים וגבהות.

בנוסף, האיכות בה מועברים אותם תכנים היא לא פחות ממעליבה. חלק מהפרשנים, כמו אריה מליניאק למשל, תקועים בקלישאות משנות ה-80. וחלק מהשדרים, כמו למשל רמי וייץ (שדר נלהב בדרך כלל), מתקשים להסתיר את דעתם האמיתית על התוכן אותו הם משדרים. כך ניתן היה לשמוע את וייץ נאנח בייאוש מספר פעמים במהלך השעמומון שנקרא בני השרון-מכבי ת"א ביום שני. ובין לבין נשמע אלמוני עולה לשידור וקורא בקול גדול "שומעים אותי? שומעים אותי?".

אולפן? יוק. פרשנות רצינית לפני, במהלך ואחרי השידור? אין. איכות תמונה וסאונד? אפילו ברוממה היו מסתלבטים על המוצר שמנסים למכור לנו בצ'רלטון, כי גם הם יודעים שהוא דומה דמיון משעשע לערוץ 1. רק שעל הזכות והכבוד לקבל אותו תתבקשו לשלם 50 ש"ח. מישהו קופץ על המציאה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully