וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין רק מאמן טוב

לירן שבתאי

12.4.2010 / 12:35

מרטין אוניל לא הפיק לקחים והתוצאות שלו באסטון וילה מצביעות על קריירה בבעיה. לירן שבתאי מסכם סופ"ש אנגלי, כולל הצדעה להישג של גרנט בגביע

כוס התה שלי

פורטסמות. שחקניה היו בסיטואציה לא נעימה בעליל. מצד אחד חובות, עיכובים במשכורת, ניסיון לבטל בונוסים וכאוס שלם. מנגד, חלום ילדות ואהבה טהורה למשחק. הם הניחו בצד את הבעיות ונתנו את הנשמה כדי לבשם, ולו במעט, את האוהדים המסורים בתוך ביב השופכין שבו הם והקבוצה נמצאים. מול האקס שאיתו זכתה בגביע, הארי רדנאפ, פומפי סיימה את 90 הדקות ב-0:0 משמים. בהארכה פיקיון כבש ושחקנה לשעבר של טוטנהאם, פרינס בואטנג ,קבע בפנדל 0:2 ענק לפומפי.

לא שכחנו את חלקו של אברהם גרנט בסיפור הסינדרלה המדהים הזה. ההבדל החיובי הגדול בין גרנט הנוכחי לזה שבצ'לסי נמצא בכושר המנהיגות. בצ'לסי גרנט הונהג בידי הגנרלים על המגרש, בפראטון פארק האיש מאחורי הקווים הוא המפקד ללא עוררין. גם כשהמניפולציות סטייל ה"לא ידעתי לאן נכנסתי" שקופות, גרנט נהפך למוחצן יותר ומגונן על שחקניו בתקשורת ומקריב את עצמו מול השופטים. "איני יודע מי אחראי למצב", תהה גרנט לאחר הירידה, "אך אני יודע מי לא אחראים והם השחקנים שלי, הצוות שלי והקהל".

במועדון ללא כוכבים, ללא פוזה וללא כיוון, הקסם הזה עבד. השיחות הציוניות שהרביץ בשחקניו לפני כל משחק גביע עשו את שלהם. בתסריט סמלי ביותר שגם טרנטינו לא יכול לכתוב, "קיל גרנט" יפגוש בגמר את צ'לסי, שאיתה ניצח לפני שנתיים במשחק חצי גמר האלופות ביום השואה. האם הישגיו בפומפי מתעלים על אלו בצ'לסי? תשובה מוחלטת לשאלה נקבל בגמר עצמו.

מייבש שיער

למרטין אוניל. אין גביע, אין גביע ליגה, וכנראה גם אין אירופה. אסטון וילה פתחה את העונה בסערה, הדעה הרווחת הייתה שבאה העת לפרוץ את הסכר של הטופ 4 ולשחרר את השיטפון. ואז הגיע החצי השני של העונה - ואיתו כרוניקה ידועה מראש. מהפסד בהארכה בגמר גביע הליגה, ל"יום הגרוע בקריירה שלי", כלשון אוניל, אחרי ה-7:1 לצ'לסי וההתרחקות הכמעט ודאית מליגת האלופות. בחצי הגמר ה-20 שלהם, אסטון וילה החזיקה מעמד מול צ'לסי האימתנית עד ל... נו, אתם יודעים, עד לדקות הסיום. בן רגע ההגנה הכי טובה בפרמיירליג לא מכבר, ספגה שלישייה קלילה.

אוניל לא הפיק לקחים מהעונה שעברה, כששחקניו שפכו לאגר בסיום. "האם הוא יכול להיות טוב יותר מבניטז?", שאל גבריאל מארקוטי מה"טיימס", "אני יכול למצוא טיעונים למה הוא לא, אך טרם נתקלתי בטיעונים בעד". מארקוטי ודאי מתכוון גם להתנהלות תמוהה בשוק המלפפונים – 88 מיליון ליש"ט בארבע שנים ורק שלושה שחקנים רכש מחוץ לאי הבריטי.

גם הרוטציה היא ממנו והלאה - 56 חילופים, הכי פחות בליגה, מולידים קבוצה שנשענת על החבלים בסיבוב האחרון של הקרב. "עכשיו, כשהוא אינו טובע בכסף, מגיע המבחן האמיתי לבדוק האם הוא באמת 'מיוחד' או סתם עוד מאמן טוב", מסכם גבריאל. על מנת שזה יקרה, אוניל הלוחמני יצטרך להשתנות ולהתגמש, לסגל לעצמו אלמנטים של מאמני הקבוצות הגדולות. לא להיות רק מאמן אנגלי טוב, אלא מאמן אירופי מעולה.

סקאוט

על פניו, זה אמור להיות כואב במיוחד לאבד את הבתולין מול צ'לסי הדורסנית. אבל כך פיל ג'ונס מבלקבורן עבר לעולם המבוגרים לפני כחודש, בהופעת הבכורה מול הכחולים שהסתיימה ב-1:1. הבלם בן ה-18 עמד יפה מול חיות הפרא מלונדון. "הוא הפגין מחויבות ואיכות והתניע את כולם", סיכם מאמנו בבלקבורן סם אלרדייס, שמבין דבר או שניים בהגנה. מאז ג'ונס פתח בכל משחק וה"שושנים" שמרו על רשת נקייה במשך 270 דקות.

מול יונייטד, שנלחמת על האליפות, המשימה הייתה קשה לא פחות. ג'ונס הצעיר עמד רגוע מול חלוצי יונייטד בתיקו המאופס ונבחר לשחקן המשחק. "פיל ג'ונס היה הסלע בלב הגנת בלקבורן", ניתח בסוף המפגש ג'ימס ריאץ' מ"סקיי", "הילד עולה קומה בכל משחק". המהירות והבגרות, בנוסף לכוח פיזי ראוי וקריאת משחק נהדרת, הופכים את ג'ונס לפרח נאה וקשוח שעוד יצמח בגן השושנים באיווד פארק. מספיק היה לראות את פניו מעוררות הרחמים של ברבאטוב כדי להבין שהילד נכנס לקצב הפרמיירליג.

מספרים

122 – שערים לצ'לסי העונה בכל המסגרות. שיא מועדון. אנצ'לוטי בדרך לדאבל ראשון בתולדות צ'לסי, ובורח מהצל של מוריניו בעזרת התקפה לא קונבנציונלית.

760 - דקות שוולבס כובשת רק שער אחד בבית. ובכל זאת, התיקו המאופס מול סטוק סיטי קירב אותם להישרדות. מיק מקארתי הזריק אופי למכביר בחבורה שלו.

32 – נקודות היו לווסטהאם אחרי 34 משחקים בעונת הירידה, 2002-03. נקודה אחת יותר מה-31 אחרי הניצחון 0:1 על סנדרלנד. גם בזמנו היה לפטישים סגל מרשים. למזלה ברנלי...

1 – ניצחון חוץ ראשון לברנלי בתזמון נהדר, 1:4 מול האל סיטי. לדאבונה, זה רק ניצחון שני ב-23 משחקים, והיא עדיין מתחת לקו האדום. מעט מדי, מאוחר מדי.

במחזור הבא

לנצח בדרבי זו הרגשה עילאית. לנצח בדרבי את קבוצתך לשעבר ולנטרל לה את הסיכוי האליפות, זו כבר אורגזמה שמימית. אין דבר אשר שחקן חודש מרץ של הפרמיירליג, קרלוס טבז, חושק בו יותר מזה. "טבז הוא הווין רוני שלנו", טען מאנצ'יני. איניגו מונטויה של מנצ'סטר סיטי מונע מנקמה, ובדרבי הקרוב מול יונייטד יש לו הזדמנות לנקמה מושלמת.

סיטי בכושר שיא אחרי 1:5 מול ברמינגהאם ו-11 שערים בשני משחקים. יונייטד נראתה בבלקבורן כמו מי שנדחפה מהמטוס לפני הזמן והמצנח מסרב להיפתח. מה שיכול להכריע את המפגש הם שחקני הכנף בכושר הטוב בליגה – בלאמי וג'ונסון מול ולנסיה ונאני. הם המפתח ומשום שהמגנים בשתי הקבוצות לא בכושר שיא, יש סיכוי יותר מסביר שהשערים יגיעו מהצדדים. טבז ישמח לנצל זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully