וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השופטים מקפחים את מכבי פ"ת"

6.4.2008 / 14:41

אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות, יודע מי אשם במצב קבוצתו האהובה, אבל זה רק הסבר אחד לנפילת המועדון המצליח. פלא שגיא לוזון נשבר?

בתום ההשפלה מול קרית שמונה בבית (3:1), המים בדוד שבחדר ההלבשה של מכבי פתח תקוה נותרו חמים. השחקנים של גיא לוזון לא מיהרו להתקלח. הם ידעו שהאדים יתחלפו מהר מאוד בהדי הצעקות של עמוס לוזון במקלט (ככה קוראים השחקנים לחדר ההלבשה שלהם, א.י). הם ציפו לזריקת קרח, שבירת כיסאות. עד שתגיע המכה, הם הלכו למועדון, הטיחו ביקורת אחד בשני ובשלב מסוים, כרגיל בתקופה האחרונה, הדלת נפתחה ושינו זוארץ, נכנס פנימה. צעקות כבר לא תשמעו ממנו, מהיו"ר. כבר שלושה או ארבעה מחזורים שבמלאבס נטשו את הגישה הדיקטטורית.

אתמול (שבת) כשעמוס לוזון נכנס במחצית לחדר ההלבשה, הוא רק ביקש, בלשון עדינה: "בבקשה, תתעוררו. מה יש לכם? אני מבקש, תתחילו לשחק". גם לזוארץ, שנראה מיואש, אין כבר כוח לצרוח, גם לא לקנסות ולאיומים. "תרימו את הראש, יש רגעים קשים בחיים שצריך לעבור. אם תתאבלו זה רק יעשה בלגאן. צריך לעשות כמה נקודות. שנה הבאה זה סיפור אחר", אמר. השחקנים לא חיפשו את המקלחות, אלא רק לארוז את החפצים וללכת הביתה. "ככה זה", סיכם אחד השחקנים אחרי שיצא מהמועדון, "כשלא מזיעים לא צריך להתקלח".

השופטים אשמים

אותו שחקן, כמו שאר חבריו, יודע כי הרוח הישנה והמנצחת של מכבי פתח תקווה אבדה העונה. משהו בניצוץ הלוזוני כבה. עכשיו גיא לוזון התפטר, אבל לא בטוח שזה ישנה כל עוד הרוח הישנה של הקבוצה איננה עוד. אין ספק כי העזיבה של אבי לוזון לטובת ההתאחדות לכדורגל, עניין שלא השפיע לטווח הקצר, מתחילה לתת את אותותיה. "ברור שמשהו לא טוב קורה למכבי פתח תקוה ומי שצריך לקחת את האחריות מהתחלה ועד הסוף זה השחקנים", אומר הבעלים לשעבר ויו"ר ההתאחדות בהווה, אבי לוזון. "אבל יחד עם זאת, יש כאן צירוף מדהים של מזל רע לאורך כל המשחקים, והחלטות של שופטים. זה מתחיל בהרחקות לא מוצדקות, פנדלים לא מוצדקים. הכל הולך הפוך".

השופטים קיפחו אתכם במשחקים האחרונים. יכול להיות שזה בגלל שאתה יושב ביציע?

"לא יודע אם הם רוצים להרע או לא, אבל מה שבטוח, לאורך כל העונה, השופטים מקפחים את מכבי פתח תקוה. יכול להיות שבכוונה, ואולי בתום לב, אבל עובדתית, זה קורה. מקפחים את הקבוצה לאורך כל הדרך. אתמול לא נתנו לקבוצה פנדל, בשבוע שעבר נגד קריית שמונה לא נתנו פנדל, נגד נתניה הרחיקו את דירסאו. לא בכוונה, כן בכוונה, זה לא מעניין. זה קורה".

יכול להיות שהם מנסים לאותת לך משהו? שמנסים לומר 'אנחנו לא סופרים את העובדה שמדובר ביו"ר ההתאחדות'?

"אם היו אומרים לי את זה, אין לי בעיה, גם אני לא אספור אותם. היה כאן צירוף מקרים רע של חוסר מזל ושריקות שלהם. השחרור של עומר גולן היה קריטי, כי הוא היה בא למשחקים ואומר 'אני לוקח על עצמי את המשחק', ואחר כך מנצח אותו לבד. רוצה דוגמא ל'באד-לאק'? כל השבוע, מיום שגיא מאמן עד היום, אני מחכה שיהיו לו 18 שחקנים כשירים בסגל. בתחילת השבוע אמרתי לו 'הנה, יש לך 20 שחקנים השבוע'. וביום רביעי הוא תרגל הרכב, ואחרי האימון לירן כהן רותק למיטה ומגמאדוב מתח את המפשעה. זה מזל רע".

הלכה הדיקטטורה

אחת הסיבות שהובילו להתפטרות של גיא לוזון, היא חוסר היכולת שלו להשפיע. בהתחלה הוא צעק כמו פעם, אבל ברגע שראה שגם זה לא עובד, הוא מיתן את הקשיחות. במחזורים האחרונים הוא כבר לא תקף שחקנים, כבר לא העניש. רוני לוי הפסיד אתמול לבני יהודה, והכפיל את כמות האימונים השבועית. אחרי ההפסד אתמול, השחקנים קיבלו יום חופש. כשמאמן משנה כך את עורו, זה בעיקר מעיד על אובדן עשתונות, על יריות באפילה במטרה לעצור את הסחף. ולוזון הוכיח העונה, גם במכבי פתח תקווה וגם בהפועל תל אביב, שהוא לא יודע לעצור את הסחף. מרגע שהנוסחה הישנה לא עבדה לו, הוא לא ידע לתפקד נכון.

שימו לב למאזן של גיא לוזון: שני ניצחונות צבר המאמן ב-20 מחזורי ליגה, ובקבוצתו הנוכחית השיג חמש נקודות בעשרה מחזורים. המאמן הראשון יוסי מזרחי הביא מעל 62 אחוזי הצלחה, ממשיכו עופר פביאן גמגם עם יותר מ-37 אחוזי הצלחה, לוזון צבר רק 16 אחוז, וזה עוד מבלי להחשיב את ההדחה מהגביע. במקביל, הקבוצה לא מצאה את הרשת שמונה משחקים ברציפות, כולל בגביע. 720 דקות בלי שער. והאחרון שכן מצא את הרשת היה, כמה סימבולי, כפיר אדרי מהרצליה, ששיחק בעבר במועדון. שער עצמי.

אתמול, גם כשלוזון שיחק עם ארבעה חלוצים, הכדור לא נכנס לרשת. ביום חמישי לוזון הוציא את השחקנים לארוחת גיבוש. גם הוא הבין שלפעמים צריך לוותר על השוט והאזיקים. במהלך השבוע תרגל המאמן משחקונים פנימיים ובחן מקרוב את ההרכב. במהלך אחד המשחקונים, פלט אחד השחקנים: "איזה אימונים, איזה קצב. ברור שאנחנו מנצחים את סכנין". גם גיא לוזון היה בטוח שהוא הולך לנצח, והוא ידע איך לעשות את זה. או לפחות חשב. לפני המשחק הורה המאמן לסולי צמח לשמור אישית על מאור בוזגלו, בכל חלק של המגרש. בוזגלו שיחק בצד שמאל, ונאור פסר שתופקד כמגן ימני השתולל על הקו ובהגנה הורגש אי סדר. לוזון שוב טעה. "אסור לשמור על בוזגלו אישית", אמרו שחקנים בקבוצה. "במקום לשמור על החלוצים, כל הקבוצה התמקדה ברגליים שלו והוא פינה שטח לחלוצים האחרים".

קובי גנון, אחד משחקני ההגנה היציבים בליגה בשנים האחרונות, אמר: "אי אפשר להסביר תקופה כזאת. זה כדור שלג. בתחילת העונה חשבנו איך מגיעים לאירופה, ופתאום הסתבכנו. לא האמנו שנגיע למצב כזה. זה גם חוסר מזל, גם חוסר הגעה למצבים. אני לא רוצה להאמין שנרד ליגה. אבל כולם דרוכים לאפשרות שזה יקרה. אתה מתכונן כל השבוע, עושה אימונים טובים, באמת שהאימונים טובים, אבל בתוך 15 דקות מקבל שני שערים. איך אפשר לחזור למשחק ככה, כשאתה לא נותן גולים? כשקיבלנו את השלישי מול סכנין, נשברנו. כאן נגמר המשחק".

הטעות הכי גדולה של לוזון היתה ביחס שלו לאוהד קדוסי, אולי החלוץ הכי מוכח בסגל שלו מאז העזיבה של עומר גולן. על-פי שחקנים בקבוצה, מדובר בחשבונאות בזמן אמת, ובזמן שמלך השערים ישב על הספסל, לוזון העדיף שני חלוצים אחרים, כולל רוביל סרסור שחזר מפציעה ועדיין נראה חלוד. אתמול, כשהוא ביצע חילוף התקפי נוסף, הוא הכניס את דמארי ושוב קדוסי נשאר על הספסל. בקבוצה מסבירים שהחשבון הוא פשוט, שקדוסי לא מנצל מצבים. במקרה או לא, בחילוף השני של לוזון במשחק, כל הספסל נעץ מבטים בחלוץ הזה. אפילו הירקלי ג'פרידזה, שנחשב לכישלון חרוץ, קיבל הזדמנות לפניו.

בקבוצה זוכרים עדיין סכסוך ישן בין לוזון לקדוסי, לאחר שהאחרון עזב ופרח בסכנין. כשקדוסי חזר לקבוצה, הוא שיחק אצל יוסי מזרחי, וכשגיא לוזון חזר, הוא כבר לא היה החלוץ מספר 1 בקבוצה. ליתר דיוק, לפי המשחק אתמול, חלוץ בעדיפות חמישית, בקושי חילוף שלישי מהספסל הדליל. בעונה הבאה, למשוואה הזאת שכוללת ארבעה שחקנים צעירים יחסית (לא כולל ג'פרידזה), אמור להתווסף החלוץ הצעיר טל בן חיים, שעליו מדברים כ"עומר גולן הבא" של פתח תקוה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מהפכה בסגל

כדי להחזיר את תחושת הגאווה שאפיינה את מכבי פתח תקווה המצליחה מפעם, מתכננים בקבוצה מהפכה בחומר האנושי. הראשון לעוף הוא השחקן שמייצג את האדישות יותר מכולם, פליקס אובוקה. הפרסום בוואלה! ספורט על הטיסה שלו לניגריה והסכסוך עם גיא לוזון הכעיס, והעיכוב שלו בחזרה מהמשחק "נפל עלינו משמיים", כדברי גורמים במועדון. עמוס לוזון לא מתכוון לתת לקשר משכורות ומתכוון לשלוח אותו הביתה במטוס הראשון. "הוא חלק מהכישלון שלנו", הסבירו שחקנים בקבוצה. "במקום לקחת אחריות הוא החליט לברוח ותקע אותנו בלי קשר התקפי. הוא בדיוק כמו ג'ובאניני וקלדיירה, בוגד עלוב".

הבא להיחתך, הוא מי שאמור היה להחליף את עומר גולן, החלוץ הירקלי ג'פרידזה. "הביאו לכאן בדיחה, ששוחרר אחרי שני אימונים בנתניה. זה מחליף לעומר זה?", אומרים השחקנים. גם ננאד סאביץ', שהתחנן בחלון ההעברות בינואר לקבל הזדמנות אחרונה, יעזוב, ככל הנראה לליגה השוויצרית. הזרים היחידים שעשויים להישאר הם חאבייר דירסאו ובלסינג קאקו. עם האחרון יש בעיות בנוגע לשכרו, משום שהוא שחקן מושאל מבולטון. אם הוא יסכים לרדת בתנאי השכר, ייתכן שיישאר בעונה הבאה.

אבל אלה רק עניינים קוסמטיים. ליבו של סוד ההצלחה הלוזוני היה מראד מגאמדוב, אבל העונה יכולתו ירדה באופן ניכר. לאחר המשחק מול קרית שמונה, בפעם הראשונה העונה, נשמעה ביקורת דווקא על האיש שלא שיחק, אבל אמור להנהיג את הקבוצה, מגמאדוב. "זהו, נגמר לו הסוס", סיפר אחד מחבריו לקבוצה. "פעם הוא היה קפטן מוביל, היום? איזה קפטן ואיזה נעליים. קפטן צעצוע. בקושי מדבר אחרי משחקים".

לפני כשבועיים שוחח זוארץ עם מגמאדוב בנוגע לתוכניות בעונה הבאה. הבלם רוצה לחתום על חוזה לעונה נוספת, ונראה שאם ההצעה תתקבל זאת תהיה עונת הפרישה שלו. "אני רוצה להמשיך לשחק", אמר הבלם הוותיק, "שוחחתי עם שינו אבל עדיין לא ישבנו על החוזה". גם אסמעיל עאמר עשוי לקבל הצעה דומה, אבל נראה שגם לגביו, מדובר בעונה האחרונה במועדון. "הגיע הזמן לרענון", מסבירים בקבוצה. ברור למה, נכון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully