וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן שמש מאוחרת

2.12.2006 / 18:54

קרן בדקה ה-88 הסתיימה בשער של עומר פרץ, מכבי ת”א (עם עשרה שחקנים) ניצחה 1:2 את הפועל פ”ת. רוסו: "יהיה משחק טוב מול בית"ר"

מכבי ת"א הוכיחה היום (שבת) כי השנה היא לא מוותרת על השתלבות בצמרת, כשניצחה באורווה את הפועל פ"ת מהתחתית 1:2 במשחק לא קל. שער מצוין של אבי נמני בדקה ה-40 העלה את הצהובים ליתרון (ואת נמני לראשות טבלת מלך השערים), סעיד מקאסי השווה בדקה ה-80 כדי לתת תקווה לקבוצה של לחמן, אבל עומר פרץ כבש את שער הניצחון בדקה ה-88.

אחרי שנמני כבש בחצי ההזדמנות היחידה שהיתה לו והוכיח כמה מכבי ת"א בנויה עליו, הצהובים כמעט שאיבדו את הניצחון בגלל אוזלת היד שלהם בהתקפה. חניכיו של אלי כהן לא השכילו להכפיל את היתרון שלהם ואפשרו לפ"ת השברירית לשלוט במשחק ולהשוות. בדקה ה-75 הורחק יובל שפונגין בצהוב שני, ולפני שאלי כהן הגיב לחור בהגנה, מקאסי ניצל את זה כדי לכבוש ולהשוות. למזלם, עומר פרץ כבש שער מצוין, שנתן עוד שלוש נקודות לאלי כהן.

אם בשנים האחרונות מכבי הייתה נשברת אחרי שער שוויון שכזה וסופגת שער שני והפסד מאכזב, הפעם היא הצליחה לחזור ולנצח עם עשרה שחקנים. האוהדים מאמינים שהנקודות האלה מהוות הצהרת כוונות לקראת המשחק בשבוע הבא בטדי מול בית"ר ירושלים (בלי שפונגין), ימים יגידו אם זה רציני.

מנגד, הפועל פ"ת, ששיחקה לא רע לאורך דקות ארוכות, הוכיחה שוב שהבעיות שלה העונה הן בעיקר מנטליות.

החל מיום ראשון בבוקר תחדש מכבי ת"א את מכירת המנויים לסיבוב השני והשלישי של ליגת העל, זאת בעקבות הישגי הקבוצה בשבועות האחרונים שעוררו ביקוש למנויים בקרב הקהל הצהוב.

מהלך המשחק

דקה 2 - אבו חצירא קיבל כדור רוחב מצוין ממקאסי, אבל קאלה התעופף והדף מחמישה מטרים.

דקה 6 - שפונגין הגביה מצד ימין, נמני קיבל את הכדור במצב נוח, אבל הגנת פ"ת הדפה.

דקה 12 - קאסום קיבל מסירה מדויקת מבוזגלו ונותר לבד מול קאלה, אבל התקשה להשתלט על הכדור ופ"ת איבדה עוד הזדמנות מצוינת.

דקה 28 - התקפה מהירה של פ"ת השאירה את עידן סרור במצב בעיטה נוח, הקשר בעט חזק מ-20 מטר, קאלה שוב היה במקום.

דקה 34 - הגנת פ"ת הרחיקה בצורה לא מדויקת, רוסו בעט חזק מ-25 מטר, החוצה.

דקה 40 - גול! התקפה מהירה של מכבי ת"א, מסירה של פרץ מצאה את נמני מחוץ לרחבה, ומ-18 מטר המלך של מכבי בעט חזק ושטוח, פנימה. 0:1 למכבי ת"א.

דקה 50 - רוסו שלח טיל מ-25 מטר, כהן הצליח להדוף.

דקה 67 - שטרית הגביה מהאגף, עומר פרץ בעט מהאוויר, כהן הדף.

דקה 75 - עבירה מטופשת של יובל שפונגין לא הותירה לבן חמו ברירה, והשופט שלף לעברו את הצהוב השני. מכבי בעשרה שחקנים.

דקה 80 - גול! סעיד מקאסי ניצל את הרפיון באגף הימני של מכבי ואת חסרונו של שפונגין, ומתוך הרחבה הכניע את קאלה בבעיטה חדה לפינה הרחוקה. 1:1.


דקה 88 - גול! קרן של רוסו הגיעה לראש של מרדיקוביץ', שהוריד יפה לעומר פרץ. האחרון לא התבלבל וכבש מחמישה מטרים, 1:2 למכבי.

הרכב מכבי ת"א: קאלה טברטקו, יובל שפונגין, מילאן מרטינוביץ', משה מישאלוב, אורי שטרית, יוסי שבחון (קובי מוסא, 84), איוון ראזיץ', עומר פרץ (גיא שמיר, 90), אבי נמני, ג'ובאני רוסו, מילאן מרדיקוביץ' (משה ביטון, 89).

הרכב הפועל פ"ת: רפי כהן, עמרי קנדה, אדם קדוש (אלנתן סלמי, 82), הרצל לוי, זאב חיימוביץ', שוקה גדיאגה, אחמד קאסום, עידן סרור, מאור בוזגלו, שמעון אבו-חצירא (יניב לוזון, 65), סעיד מקאסי.

לחמן: "הראינו שאנחנו קבוצה מצוינת"

כובש שער הניצחון, עומר פרץ: "הראינו אופי גדול, זה ניצחון חשוב מאוד. לקח לנו זמן עד שהכל התחבר, וכרגע אי אפשר לדבר על אליפות".

ג'ובאני רוסו: "היום היה קשה מאוד, ועם עשרה שחקנים נתנו גול וניצחנו. כל הכבוד לאבי נמני, שעושה הכל על המגרש. הוא באנקר בהתקפה ומשקיע גם בהגנה". רוסו התייחס גם למשחק בשבוע הבא: "בית"ר ירושלים היא קבוצה טובה, אני מאמין שיהיה משחק טוב".

אבי נמני: "מגיע קרדיט לשחקנים שגילו אופי והצליחו לחזור עם 10 שחקנים ולנצח. אני נהנה, ומקווה שזה יימשך הלאה. אנחנו עם הראש להיצמד לצמרת. זה מצחיק לומר שאנחנו רצים לאליפות. אנחנו לא קבוצה שיכולה להתיימר ולדבר על זכייה באליפות, אבל אנחנו רוצים להישאר צמודים לצמרת".

מכבי ת"א הצהירה היום כי החולצה מספר 8 לא תילבש יותר בעתיד לאות כבוד לנמני. "אני שומע את זה בפעם הראשונה", אמר נמני, "אבל אני לא רוצה להתייחס לדברים מסביב. אם נתעסק בדברים אחרים, אז מה שקורה במגרש ילך לאיבוד".

"אנחנו מרוצים מכל ניצחון, ומזה במיוחד", המשיך נמני, "ניצחנו בעשרה שחקנים קבוצה טובה. אבל גם אם ננצח בשבוע הבא וזה שלאחריו, עדיין מדובר בליגה ארוכה".

לגבי צמצום הפער מאלון מזרחי בטבלת מלך השערים בכל הזמנים (לנמני חסרים 18 גולים כדי לחלוף על פניו) אמר נמני: "מזרחי יכול להירגע, לא אעבור אותו".

אייל לחמן נשמע מאוד מאוכזב בסיום: "היום היכולת הפסידה לניסיון, זו ההגדרה של המשחק. בפעם המי יודע כמה השחקנים שלי נתנו משחק כדורגל פנטסטי, גם משחק נכון וגם מהנה. קרה לנו את מה שניבאו לנו מהתחלה, לקבל ממצב נייח בדקה ה-90 זה רק שאלה של ניסיון. אין לי אף לא מילה רעה על השחקנים, ודווקא בגלל זה ההפסד הזה הוא שבר גדול. מבחינתנו זה הדבר הכי קשה לקבוצה צעירה. אין יותר מחשל מזה, הפועל פ"ת הראתה שהיא קבוצה מצוינת היום. הדרך חשובה לא פחות מהתוצאה והדרך היא טובה ועוד תביא לנו תוצאות. אפילו שהפסדנו נישאר גאים".

אלי כהן: "נמני הוא מאמן על המגרש"

המאמן המנצח, אלי כהן: "הגיע לנו לנצח. כבר אמרתי בעבר שהשם מכבי ת"א הוא הצהרת כוונות. אני שמח שהשחקנים הצעירים משתפרים, כמו, למשל, שפונגין או שטרית, והם מתהווים להיות כוכבים".

"עוד לא נס ליחו של נמני", החמיא כהן לקפטן שלו, "הוא יודע להנהיג, והיה לו תפקיד חשוב בחיבור של הצעירים והוותיקים בקבוצה. מבחינתי הוא כמו עוד מאמן על המגרש".

"לא נלחצנו מהשוויון", המשיך כהן, "לא רציתי להוריד חלוץ ולהזמין לחץ, לכן רוסו שיחק כמגן. ידענו בתחילת העונה שיש לנו חומר טוב, שעכשיו מבטא את עצמו".

יו"ר מכבי, לוני הרציקוביץ': "אם תיקחו את הראיונות מתחילת העונה, תראו שאמרנו שצריך זמן ושקט, והזמן הוכיח את עצמו. התקציב לא קטן העונה, אין שום עונה פיננסית. יש סגל טוב, ואם נוכל, נשפר אותו בינואר".

"פגעו בבלם שלנו בתחילת המשחק בצורה מסוכנת שיכלה לגמור לו את הקריירה", אמר הרציקוביץ', "זו פעולה שצריכה להיבדק באיגוד השופטים. סיימנו סיבוב ראשון בליגה. להגיד עכשיו שאנחנו הולכים לאליפות זה לא מקצועי".

יניב לוזון: "אני לא חושב שנראינו רע, קיבלנו גול ממצב נייח שלא צריך לקבל, לא משנה באיזה דקה או כמה שחקנים יש על המגרש. אנחנו בתחתית, אבל יש עוד דרך ארוכה. אולי חסר ריכוז בהגנה, אולי חדות בהתקפה, ואולי חסר מזל". לגבי עלייתו מהספסל: "יש מאמן שקובע, אני נותן את המקסימום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully