וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: המגדיר העברי

27.2.2005 / 22:59

כאן תוכלו למצוא את המגדיר העברי למשחק, וגם לשאול את השאלות ולקבל תשובות

בייסבול הוא משחק מורכב במיוחד שהתפתחותו בישראל איטית ומגושמת מבחינת העניין. וואלה! ספורט מביאה לכם מילון הגדרות לקראת פתיחת העונה, על מנת שביטויים בהם אנחנו משתמשים בסיקורינו יובנו. כל שאלה שיש לכם תוכלו לשאול בתגובות למטה, ומומחי וואלה! בייסבול ישמחו לענות.

א'-ד'

ERA - ממוצע ריצות שנכנסו הביתה נגד מגיש. הצורה שבה הממוצע נקבע היא על ידי הכפלה של מספר הריצות שספג ב-9 וחלוקה למספר האינינגים ששיחק. לדוגמא: המגיש ספג שש ריצות ב-18 אינינגים. 6 * 9: 18=3. ה-ERA הנרשם לחובתו הוא 3.00.

אאוטפילד (outfield) - חלק השדה הרחוק מהיהלום הפנימי שבמגרש. לכל קבוצה יש שלושה אאוטפילדרים - השמאלי, המרכזי והימני. כל אחד מהם מכסה את חלקו היחסי במגרש במשחק ההגנה.

אינינג (inning) - משחק הבייסבול מחולק לתשע יחידות. במעלה האינינג חובטת הקבוצה האורחת ובתחתיתו חובטת המארחת. לכל קבוצה יש אפשרות להשיג בתורה כמה שיותר נקודות אולם ברגע שיש שלושה פסולים (עיין ערך) לקבוצה, חלקו ההתקפי של האינינג נגמר עבורה.

אינפילד (infield) - חלקו הפנימי של המגרש, כל איזור היהלום. אינפילדר הוא שחקן המשחק בחלקו הפנימי של המגרש, היינו בסיס ראשון, שני, שלישי, תופס או שורטסטופ.

באנט (bunt) - חבטת הקרבה חוקית שבה החובט לא מסובב את המחבט אלא מחזיק בשני קצותיו כדי להוריד כדור
חלש לקרקע ולקדם שחקנים מבסיס לבסיס.

בול (ball) - המגיש חייב לזרוק את הכדור לאיזור המוגדר "איזור הסטרייק". אם לא זרק לאיזור והחובט לא סובב את המחבט סיבוב מלא, הכדור מוגדר כבול. ארבעה בולים מזכים את החובט בהליכה חופשית לבסיס הראשון.

בולפן (bullpen) - חוות המגישים שבה מתחממים המחליפים.

בוק (balk) - תנועה לא חוקית של המגיש לחובט כשיש רץ אחד או יותר על הבסיסים. התנועה נגרמת כשהמגיש רוצה לבלבל את הרצים על הבסיסים. כששופט מחליט על בוק כל אחד מהשחקנים שעל הבסיסים זז אוטומטית בסיס אחד.

בחירת פילדר (fielder's choice) - כששחקן חובט ואחר רץ בין הבסיסים יש לשחקן השדה אפשרות לבחור את מי לפסול מביניהם. בעגה המקצועית זה נקרא fielders choice.

בטוח (safe) - כששחקן רץ לבסיס יש שתי אפשרויות: או שהמגן על הבסיס יתפוס את הכדור לפני שעלה על הבסיס (פסול) או שיספיק להגיע לבסיס לפני שהמגן תפס את הכדור. אם הגיע לבסיס הוא נחשב "בטוח".

בסיס (base) - חלקו הפנימי של המגרש מורכב בצורת יהלום שבקצותיו ארבע שקיות. על מנת להיחשב כ"בטוח" (עיין ערך) שחקן חייב לדרוך על השקית בבסיס אליו הוא רץ.

גניבת בסיס (base stealling) - מהלך בו רץ על הבסיסים מצליח לעבור מבסיס אחד לשני בלי להסתייע בחובט שעל הצלחת תוך הערמה על המגיש.

גראנד סלאם (grand slam) - הומראן עם בסיסים מלאים. מזכה את הקבוצה בארבע נקודות.

דאבל (double) - חבטה שמזכה את החובט בשני בסיסים. לאחר שהקיף את הבסיס הראשון הצליח להגיע לשני בלי להיפסל.

דאבל הדר (double header) - כשמשחק בין קבוצות נדחה בגלל גשם נהוג לעתים לשחק במועד אחר שני משחקים, אחד שנקבע לצהריים או לאחר הצהריים ואחד שנקבע לערב.

דאבל טכני (ground ruled double) - אם שחקן חבט כדור בשטח המותר של השדה והכדור עף ליציע, השחקן מתקדם שני בסיסים וכמוהו גם השחקנים שכבר היו על הבסיסים כשחבט. החבטה מוכרת כדאבל (עיין ערך)

דאבל פליי (double play) - מהלך הגנה שבו החובט גורם לשני שחקנים על הבסיסים להיפסל. הדאבל הדר המקובל ביותר הוא כדור שנחבט לכיוון הבסיס השני, נאסף על ידי השורט סטופ (עיין ערך) לשחקן הבסיס השני שדורך על הבסיס וזורק לבסיס הראשון. בצורה זו נפסל הרץ שבין הבסיס הראשון לשני והחובט. אולם יש סוגים אחרים ורבים של דאבל פליי.

דאג אאוט (dougout) - ספסל הקבוצה.

ה'-כ'

הגנה (defense) - שחקני הקבוצה שמתפרשת על המגרש כשהחובט עולה.

הגשה (pitch) - זריקה של המגיש לכיוון החובט.

הגשה פראית (wild pitch) - הגשה שבילבלה את התופס, עברה אותו באשמת המגיש וסייעה לרץ שעל הבסיסים להתקדם בסיס אחד ללא הפרעה. אם הכדור עבר את התופס באשמתו הוא, המהלך נקרא passed ball.

הולכה (walk) - במקרה שמגיש זרק ארבעה כדורים לחובט באיזור שמחוץ לאיזור הסטרייק, החובט יעלה לבסיס אוטומטית

הולכה מכוונת (intentional walk) - שחקן שעולה לבסיס כתוצאה מזריקה מכוונת אל מחוץ לאיזור הסטרייק. גם אם רק ההגשה האחרונה היתה מחוץ לאיזור הסטרייק במתכוון תיחשב ההולכה כמכוונת.

הומראן (homerun) - מהלך ההתקפה היוקרתי ביותר. כדור שנחבט ליציע בין שני העמודים התוחמים את המגרש. חבטה כזו מזכה את החובט בהקפה מלאה עד לצלחת. הקבוצה מקבלת נקודה על כל שחקן שהיה על הבסיסים. סה"כ נקודות אפשריות – ארבע.

הופעה איכותית (quality start) - מגיש שזרק לפחות שישה אינינגים וספג לא יותר משלושה ראנס.

חובט (hitter) - שחקן העומד על צלחת הבית ומנסה לחבוט בכדור.

חובט מסומן (designated hitter, DH) - במשחקי האמריקן ליג מותר לקבוצה להכניס חובט שאינו משחק בהגנה ותפקידו הוא לעלות במקום המגיש לאור העובדה שמגישים אינם מצטיינים בחבטה. חובט זה מוגדר כחובט המסומן. במשחקי הנאשיונל ליג המגיש חייב לעלות לחבוט.

טאג (tag) - אחת האפשרויות של שחקן הגנה לפסול רץ היא לדרוך על שקית הבסיס לפני שרגלו של החובט הגיעה אליו. האפשרות השנייה היא לגעת בחובט עם הכפפה כשהכדור בתוכה. מהלך שכזה נקרא טאג.

טריפל (triple) - מהלך שבו החובט הצליח להגיע לבסיס השלישי לאחר החבטה.

טריפל פליי (triple play) - מהלך ההגנה היוקרתי ביותר. ההגנה מצליחה לפסול שלושה חובטים במהלך אחד.

כדור אווירי (fly ball) - כדור שנחבט באוויר.

כדור חוקי (ball in play) - כדור שנחת בתוך המגרש בצידו החוקי של קו החוץ.

כדור קרקע (ground ball) - כדור שנחבט על הקרקע.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מ'-ת'

מגיש (pitcher) - השחקן במגרש האחראי לזרוק את הכדור לחובט היריב.

מחליף אמצעי (middle reliver) - מגיש שנכנס להחליף את המגיש הפותח.

נפגע על ידי הכדור (hit by the pitch) - אם שחקן נפגע מהכדור שנזרק אליו בלי לסובב את המחבט, הוא עולה לבסיס הראשון אוטומטית.

סט-אפ (setup man) - מגיש שנכנס באינינגים המאוחרים כדי להכין את הקרקע לקלוזר (עיין ערך)

סטרייק (strike) - זריקה אשר: חובט ניסה לחבוט בה ופיספס את הכדור, חובט לא ניסה לחבוט אך נכנסה לאיזור הסטרייק (מנסרה מדומה בין ברכי החובט למתניו), פאול, באנט שהפך לפאול, נוגעת בחובט אם סובב את המחבט, נכנסת לכפפת התופס מייד לאחר שפגעה במחבט (פאול טיפ)

סטרייק אאוט (strikeout) - לכל חובט שלושה סטרייקים. סטרייקאאוט יכול להיגרם אם לאחר שני סטרייקים: החובט סובב את המחבט ופיספס, החובט ניסה לחבוט באנט שהפך לפאול (סטרייק אאוט באנטינג פאול), הכדור נכנס לכפפת החובט מייד לאחר שפגע במחבט (פאול טיפ).

סטרייק זון (איזור הסטרייק, strikezone) - שטח מדומה בין ברכי החובט לגובה חזהו. מכיון שהשטח הוא וירטואלי, הוא נקבע לפי חדות עיני השופט (ולעתים קרובות יוצר בעייתיות בהחלטה).

סינגל (single) - חבטה המאפשרת לחובט לעמוד בטוח בבסיס הראשון.

סלאגר (slugger) - יד פץ. כינוי סלנג לחובט שמעיף כדורים בעוצמה.

פאול (foul) - כדור שנחבט ליציע מצדדיו הלא חוקיים של העמודים הרחוקים או כדור שנחבט במגרש מצדדיו הלא חוקיים של קו החוץ. זריקה זו מוגדרת כ"סטרייק" (עיין ערך) אך לא תיחשב כסטרייק שלישי. במקרה של פאול אחרי שני סטרייקים יקבל החובט הזדמנות נוספת.

פורפיט (forefit) - משחק שפוצץ ולא הגיע לסיומו בגלל סיבות לא אובייקטיביות.

פילדר (fielder) - שחקן שדה.

פסול (out) - שחקן שלא הצליח להגיע לבסיס לפני שהמגן תפס את הכדור נפסל ויוצא. לכל קבוצה יש שלוש פסילות באינינג (עיין ערך) אחד.

צלחת הבית (homeplate) - הבסיס שמעליו נמצא החובט ומאחוריו נמצא התופס נקרא צלחת הבית. זהו הבסיס הרביעי ביהלום. שחקן שהגיע לצלחת הבית מזכה את קבוצתו בנקודה (ראן).

קבוצה ביתית (hometeam) - הקבוצה המארחת. חובטת תמיד בתחתית האינינג.

קבוצת חוץ (away team) - הקבוצה האורחת. חובטת תמיד בחציו העליון של האינינג.

קלוזר (closer) - סוגר, מגיש שתפקידו להבטיח לקבוצה את הניצחון.

ריצה (run) - מהלך שבו שחקן התקפה מקיף את כל הבסיסים ודורך על צלחת הבית.

ריצה מוכנסת הביתה (RBI) - חבטה או הולכה שהביאה את הרץ על הבסיסים לבסיס הבית.

שגיאה (error) - מהלך שבו שחקן הגנה לא הצליח לבצע פסילה שהיה אמור לבצע. שופט הניקוד היושב ביציע מחליט אם להעניק את הסטטיסטיקה למהלך כחבטה (היט) או כשגיאה.

שמירה (save) - מצב שבו הקלוזר (עיין ערך) סוגר את המשחק כשקבוצתו ביתרון שלוש ריצות או פחות, או שהשחקן שעל סיפון החובטים (החובט הבא אחרי זה שעל הצלחת) מייצג את הראן המשווה. אם הקלוזר נכשל בביצוע המשימה מוגדרת הסיטואציה כשבירת שמירה.

תופס (catcher) - השחקן היושב מאחורי החובט ותפקידו לתפוס את הכדור שהמגיש מקבוצתו זרק. מסמן גם תרגילים למגיש על מנת לבלבל את החובט.

תפיסה (catch) - כשהכדור באוויר, שחקן השדה חייב לתפוס אותו בלי שייגע בקרקע. תפיסה כזו פוסלת את החובט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully