וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר גביע דייויס: ארה"ב מובילה 0:2 על רוסיה בתום היום הראשון

1.12.2007 / 8:15

אנדי רודיק פתח עם 4:6, 4:6, 2:6 דומיננטי על דמיטרי טורסנוב, ג'יימס בלייק עשה את חלקו עם 3:6, 6:7, 7:6, 6:7 על מיכאיל יוז'ני

גמר גביע דייויס יצא הלילה (בין שישי לשבת) לדרך, ובסיומו חגגו 12,000 אוהדים נלהבים בפורטלנד עם נבחרת ארצות הברית, שנטלה יתרון מבטיח של 0:2 מול מחזיקת הגביע רוסיה בתום שני משחקי היחידים, והציבה את עצמה בעמדה מצוינת לזכות סוף סוף בגביע ה-32 במספר בתולדותיה, 12 שנים אחרי זכייתה האחרונה.

הערב (22:25, שידור ישיר בערוץ חמש פלוס לייב) יתקיים משחק הזוגות, כשניקולאי דוידנקו ואיגור אנדרייב יתעמתו עם צמד השולט בסבב הזוגות באופן מוחלט בשנים האחרונות, האחים מייק ובוב בריאן, שינסו להפוך את משחקי היום השלישי לחסרי משמעות.

הקפטן הרוסי שאמיל טרפיצ'ב בחר ערב ההתמודדות לוותר על שירותיו של דוידנקו, השחקן הטוב ביותר שלו והמדורג רביעי בעולם, במשחקי היחידים, בעיקר בגלל מאזנו הדל במיוחד מול הנציגים האמריקאים אנדי רודיק (חמישה הפסדים בחמישה מפגשים) וג'יימס בלייק (שישה הפסדים בשישה משחקים). במקומו נשלח למערכה דמיטרי טורסנוב, המדורג 34 בלבד בעולם, אבל זכור לטובה ברוסיה כאיש שגבר על רודיק בחצי גמר המפעל בשנה שעברה על החימר במוסקבה, בקרב שהפך לקלאסיקה מיידית והסתיים רק ב-15:17 לטובת טורסנוב במערכ החמישית, ושלח את רוסיה לגמר בו ניצחה את ארגנטינה.

המשחק שפתח את ההתמודדות הפגיש פעם נוספת בין רודיק לטורסנוב, ואיי-רוד נראה נחוש במיוחד לגמול ליריבו על ההפסד הצורב אשתקד. אחרי מערכה ראשונה צמודה ביותר שהסתיימה בדוחק ב-4:6 לטובתו של רודיק, נמוגה לאיטה ההתנגדות העיקשת של טורסנוב, שהציל שש נקודות מערכה לפני שנכנע. המערכה הבאה הסתיימה ב-4:6 קל יותר לטובת האמריקאי, שסגר עניין במערכה השלישית עם 2:6 חלק.

"למדתי לשחק טוב יותר בגביע דייויס", אמר רודיק בסיום. "בעבר המעמד הזה גרם לי להרגיש מעט לא בנוח, אבל התרגלתי לתחושה הזו, זה תהליך שצריך לבוא אצלך מבפנים".

למשחק השני עלו ג'יימס בלייק ומיכאיל יוז'ני, שנפגשו אף הם בחצי הגמר של השנה שעברה, אז היתה ידו של הרוסי על העליונה. בלייק האנרגטי הלהיב את הקהל כשעלה ליתרון זריז של 0:3 במשחקונים, בדרך לניצחון 3:6 במערכה הראשונה. במערכה הבאה שמרו שני הטניסאים על הגשותיהם והלכו לשובר שוויון, בו ניצח בלייק בזכות כמה טעויות לא מחויבות של יוז'ני. האורח נתן את כל מה שיש לו והציג טניס מצוין בדרך לזכייה במערכה הבאה 6:7, אבל בלייק שמר על עצביו, ניצח במערכה הרביעית 6:7, וחתם יום מושלם לאמריקאים.

"אני חייב להגיד שזה כנראה הניצחון הגדול בקריירה שלי" אמר בלייק הצוהל לאחר המשחק. "בעצם, לא כנראה. זה הניצחון הגדול ביותר בקריירה שלי. כל כך רציתי להוכיח שאני קשוח מספיק כדי להתמודד עם מצב קשה, במעמד גדול, בגמר בו מעולם לא הייתי בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully