וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: קאחה לבוראל ואפס צימקו ל-2:1 בהצלבה

הבאסקים הנחילו לצסק"א תבוסה קשה עם 72:93. הטורקים גברו 73:82 על אולימפיאקוס. משחק 4: ביום שישי הקרוב

אימג'בנק GettyImages

אחרי שאמש (שלישי) הפכה ריאל מדריד לקבוצה הראשונה שמבטיחה את מקומה בפיינל פור בלונדון, עם סוויפ מהדהד על מכבי תל אביב, ניסו הערב שתי קבוצות לעשות בדיוק את אותו דבר. אנדולו אפס הרסה לאולימפיאקוס את התוכניות, ניצחה אותה 72:83 וצימקה את הסדרה ל-1:2. לאחר מכן, הגיעה קאחה לבוראל והנחילה לצסק"א תבוסה קשה בדרך לניצחון 72:93 ו-2:1 בסדרה. ריאל מדריד עדיין הקבוצה היחידה שהבטיחה את מקומה בפיינל פור.

שחקן אנדולו אפס דושקו סבאנוביץ' מול שחקן אולימפיאקוס גיורגוס פרינטזיס. Salih Zeki Sayar, GettyImages
סבאנוביץ' ואנדולו שלטו בנעשה/GettyImages, Salih Zeki Sayar

אנדולו אפס - אולימפיאקוס 72:83

אלופת אירופה קיוותה לסגור את הסדרה הזו עם הסוויפ הראשון בתולדותיה בשלב ההצלבה של היורוליג, אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד. אנדולו אפס, הנציגה הטורקית האחרונה במפעל, סירבה להרים ידיים וטסה קדימה מהרגע הראשון, בעיקר בזכות דושקו סבאנוביץ' הנהדר, שעבד היטב בשני צידי המגרש. הוא נעזר באקס מכבי תל אביב ג'ורדן פארמר ובסמיח ארדן, שיחד השאירו את ואסיליס ספאנוליס חסר אונים.

בפעם האחרונה שהשתיים נפגשו באיסטנבול, אי שם בתחילת העונה, זה נגמר בתבוסה צורבת ליוונים. הפעם זה היה הרבה יותר צמוד, אך הטורקים שוב ניצחו, וינסו להמשיך את רצף הניצחונות על הקבוצה מפיראוס בבית.

המארחים פתחו עם הגנה חזקה מאוד ורצו למתפרצות, אבל פרינטזיס צינן מעט את ההתלהבות עם חמש נקודות, 9:12 לאנדולו אחרי חמש דקות. פארמר צלף מחוץ לקשת, אבל המשחק היה בעיקר מבולבל ורווי בהחטאות. את הרבע הראשון סיימו הטורקים ביתרון קטן, 17:19.

פארמר המשיך להיות האיש החם של אנדולו ועלה לעשר נקודות עם עוד שלשה, אבל סל של אייסי לואו השאירה את אולימפיאקוס קרובה. דושקו סבאנוביץ' התעורר ושני סלים יפים שלו קבעו פלוס שבע לאנדולו, 28:35, שתיים וחצי דקות למחצית. היתרון הנאה הזה נשמר עד למחצית, אליה ירדה אנדולו ב-29:37, כאשר אלופת אירופה קולעת רק 12 נקודות ברבע השני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן אולימפיאקוס ואסיליס ספאנוליס מול שחקן אנדולו אפס סמיח ארדן. GettyImages
סמיח ארדן לא נותן לספאנוליס לנשום/GettyImages

הריצה של אפס נמשכה גם בפתיחת המחצית השנייה ונקודות של לוקאס פתחו את הפער הגדול במשחק, 13 נקודות, 29:42. פפאניקולאו העיר את האורחים עם שלשה שצימקה במעט. הקאמבק האיטי של היוונים נמשך, אבל סבאנוביץ' תפר שלשה ענקית ועלה ל-15 נקודות. הפער כבר הגיע ל-17 והיוונים נראו אבודים לחלוטין, כאשר הרבע מסתיים ב-50:65. אנדולו קלעה 28 נקודות ברבע המצוין הזה.

אם הרבע השליש היה התקפי, הרי שהרביעי נפתח לא טוב ואחרי שתיים וחצי דקות התוצאה בו עמדה על 1:2 ליוונים, אך היתרון נותר 14 לטורקים. ריצת 0:6 של היוונים פתאום הורידה למינוס תשע בלבד, מה שגרם לאוקטאי מחמוטי לקחת טיים אאוט בהול, חמש דקות לבאזר. אולימפיאקוס המשיכה לנגוס בהפרש, אך סל גדול של ג'ורדן פרמאר הרגיע את הטורקים והעלה ל-64:73. אנדולו המשיכה לשלוט במשחק וסמיח ארדן העלה ליתרון 12. שלשות של פרפרוגלו צימקו מעט, אך אפס יצאה עם ניצחון בסיום. פארמר סיים לבסוף כקלע המצטיין עם 17 נקודות, כשהוא מוסיף חמישה אסיסטים ומאבד חמישה כדורים. 15 לסבאנוביץ' וארדן, שגם קטף תשעה ריבאונדים. אייסי לואו היה היחיד שתיפקד באולימפיאקוס, עם 19 נקודות.

שחקן צסק"א מילוש תאודוסיץ' מול שחקני שחקן קאחה לבוראל עומאר קוק. Rafa Rivas, GettyImages
ה-ש-פ-ל-ה. תאודוסיץ' אובד עצות/GettyImages, Rafa Rivas

קאחה לבוראל - צסק"א 72:93

לזה צסק"א לא ציפתה. אחרי שטיילה וניצחה בהפרש דו ספרתי את שני המשחקים הראשונים בסדרה מול קאחה לבוראל, החבורה של אטורה מסינה קיוותה לסגור עניין, לנצח בבאסקוניה, ולהבטיח כמו ריאל מדריד את ההעפלה לפיינל פור כבר אחרי שלושה משחקים. וכמה שהיא טעתה. הרוסים הציגו הגנה נרפית במיוחד כבר מהפתיחה, נתקעו בהתקפה, וחטפו תבוסה מהדהדת ומשפילה מהחבורה של ז'אן טבק, שהוליכה כבר ביתרון של לא פחות מ-33 נקודות. גם אם לא תנצח את הסדרה כולה, זה בטוח, קאחה החזירה לעצמה את הכבוד, ובענק. למסינה יש יותר מדי סיבות לדאגה מסף השבירה הנמוך שקבוצתו הציגה. בכל מקרה, ביום שישי הם יגיעו כדי להחזיר את הכבוד האבוד, וירצו להמשיך את המסורת בסדרות הצלבה, בהן מעולם לא הפסידו סדרה שלמה.

תומאס הרטל הוליך את קלעי קאחה לבוראל עם 21 נקודות ומילקו בייליצה הוסיף 15. ננאד קרסטיץ קלע 12 נקודות לצסק"א, בעוד ארון ג'קסון ו-ולדו מיצוב הוסיפו 11 כל אחד.

הבאסקים פתחו בסערה, וסלים של אנדרס נוצ'יוני ומילקו בייליצה העלו אותה ליתרון 4:10 מהיר. צסק"א לא מצאה את הידיים ואת הרגליים בהתקפה ונותרה תקועה עם ארבע נקודות זמן רב, עד שמילוש תאודוסיץ' קלע מחצי מרחק, דקה וחצי לסיום הרבע הראשון. צסק"א המשיכה לצמצם, וסל של קרסטיץ' מתחת לסל הוריד לחמש בלבד. שלשה של תאודוסיץ' קבעה 14:15 לקאחה בתום הרבע הראשון.

שחקן קאחה לבוראל אנדרס נוצ'יוני מול שחקן צסק"א ננאד קרסטיץ'. GettyImages
הצגה מדהימה. נוצ'יוני מול קרסטיץ'/GettyImages

נמניה בייליצה נראה מצוין גם בפתיחת הרבע השני, ועם סל ועוד אסיסט מצוין היתרון של קאחה נותר על כנו. תומאס הרטל קלע סל נוסף וקאחה עלתה ליתרון 17:25. בשלב זה הרוחות התלהטו, ופרננדו סן אמטריו ומילוש תאודוסיץ' החלו להתקוטט, עד שחבריהם לקבוצה עצרו אותם. הבאסקים המשיכו לחגוג וסל של לאמפה הקפיץ את היתרון שלהם ל-17:29. שלשה של הרטל העלתה את קאחה ליתרון שיא, 23:38, והצרפתי תפר עוד שלשה. צסק"א המשיכה להיראות רע מאוד וירדה למחצית בפיגור 24:43.

המחצית השנייה נפתחה בדיוק כפי שנסגרה, כשצסק"א מפקירה את קלעי החוץ של קאחה, שהמשיכו לצלוף מכל מקום. סל של תאודוסיץ' הוריד ל-30:48, אך פביאן קוזר קלע שש נקודות רצופות וקבע יתרון מדהים של 25 נקודות, 30:55. בשלב זה צסק"א התפרקה לחלוטין. שלשה נוספת של עומאר קוק העלה ליתרון 33 נקודות (!), 37:70. בסוף הרבע השלישי הייתה התוצאה 39:70.

מסינה אובד העצות העלה שחקנים ממעמקי הספסל, ואלו הצליחו לצמק מעט והורידו ל-26 נקודות הפרש בלבד. ז'אן טבק גם כן העלה הרכב משני על מנת להעניק לשאר השחקנים מנוחה, ושלשה של פונקראשוב הורידה ל-84:67. שלשה של הרטל סגרה 72:93 ענק לקאחה לבוראל בסיום.

שחקן קאחה לבוראל אנדרס נוצ'יוני מול שחקן צסק"א ננאד קרסטיץ'. GettyImages
ינסו להמשיך את המומנטום ביום שישי. נוצ'יוני מול קרסטיץ'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully