וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבל. גרסת גיא לוזון

11.5.2010 / 14:36

גמר גביע מול הפועל תל אביב הוא הרבה מעבר לגמר גביע עבור גיא לוזון. זו הזדמנות לחבל במי שניסו לחבל לו בקריירה, מכפישים את שמו ואת משפחתו ולא נותנים לו מנוח. או כמו שאומר עידן מליחי: "על ארבעה חודשים לא טובים שם ניסו ועדיין מנסים להרוס אותו עד היום"

בעונה שעברה, לקראת אחד ממשחקיה של בני יהודה מול הפועל תל אביב, ניגש גיא לוזון לאחד מאנשי קבוצתו וניסה לדרבן אותו: "אתה יודע מה זה לנצח את הפועל תל אביב? חוץ מכל הרעש שזה יעשה, הפועל נמצאת בכל פינה בתקשורת והגיע הזמן לסתום כמה פיות. מאז שהייתי שם, יש עיתונאים שמחפשים אותי בכל פינה ומנסים לשבור אותי, אבל הם לא מבינים שאין להם סיכוי".

מאמן בני יהודה גיא לוזון. ברני ארדוב
אף אחד לא ישבור אותו. לוזון/ברני ארדוב

עם הרגשות האלה, שלא השתנו ואף התחזקו, מגיע גיא לוזון לגמר גביע המדינה, שיהיה עבורו טעון, רגשי, עם פוטנציאל לתואר היסטורי אבל לא פחות חשוב: פוטנציאל להרוס לאלה שלדעתו מנסים להרוס אותו. לוזון יודע היטב שיש לו הערב הזדמנות להשאיר את הפועל תל אביב ללא תואר בעונה בה היא יכולה היתה לקחת דאבל, ולהשאיר חותם הרבה יותר קשה מהתקופה הקצרה בה הוא היה בבלומפילד. הפעם לא רק שהוא משתוקק לכך, אלא גם מסוגל לכך לנוכח מצב הרוח בהפועל תל אביב.

"זה מסע הסתה"

התחושות של גיא לוזון כלפי הנהלת הפועל תל אביב והמועדון עצמו הן בסך הכל טובות. מוני הראל נתן לו במה והאמין בו, ובסיטואציה שנוצרה באותה תקופה לא היו לו הרבה ברירות אלא להיפרד. אבל, אליבא דה מאמן בני יהודה, מאז אותה תקופה נפתחה מאחורי הקלעים חזית שמבחינת לוזון לא מפסיקה לבעבע וזאת חזית התקשורת, שכמו שהוא רואה זאת - לא מפסיקה לרדת לו לחיים ולייצר נגדו אנטגוניזם.

רפי כהן, ששימש כעוזרו של לוזון בהפועל תל אביב, מודע לרגשות הללו: "מה שנעשה לגיא בהפועל תל אביב ומאז אותה תקופה זה פשוט מסע הסתה שלא יתואר. מהיום שהוא דרך בהפועל היו אנשים שניסו לחבל ולמנוע ממנו את האפשרות להצליח, ומה שנעשה בתקשורת זה כבר משהו לא אנושי. בכל מקום ובכל נקודה חיפשו אותו, העלילו עליו וייחסו לו דברים שמי שמכיר אותו יודע שהוא בכלל לא מתעסק בהם. הבן אדם מתעסק נטו בכדורגל וכל הזמן מנסים להסיט את זה ולייחס לו דברים שונים לגמרי.

"קח את המצב בבני יהודה בשנתיים האחרונות", ממשיך כהן. "במקום לפרגן על מה שהוא עושה שם בשנתיים האחרונות, כשלקח קבוצה שנשארה בליגה ברגע האחרון, אני רואה רק קיתונות של ביקורת על עד כמה הוא לא מספיק טוב וכמה מאמן אחר היה מביא את בני יהודה לתארים. אם דרור קשטן היה חתום על השנתיים האלה, מלה אחת רעה לא הייתה מופיעה. אצל גיא לוזון מנצלים את הבמה כדי לנגח אותו, למרות שאני לא רואה מאמן שיכול היה לעשות יותר ממה שהוא עשה בבני יהודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"יש גבול"

הדברים של רפי כהן מאפיינים מאוד את התחושות אצל גיא לוזון, שמרגיש כי מאז אותו יום שבו דרך בהפועל תל אביב יש אנשים שיושבים לו על הוריד ומנצלים כל הזדמנות כדי לפגוע בו. באחד מאימוני בני יהודה, אחרי עוד כתבה ארסית נגדו, פנה משה דמאיו ללוזון ואמר לו: "לא יעזבו אותך, הא?", ולוזון בתגובה ענה לו: "רק אם אני אעבור לאמן באירופה יעזבו אותי, וגם אז אני לא בטוח".

תחושת הרדיפה איתה חי לוזון חיזקה מאוד את הרצון שלו להוכיח. במיוחד כשמדובר בגמר גביע מול הפועל תל אביב. במיוחד כשנושא אימון הנבחרת הצעירה עומד על הפרק. במיוחד כשמשפחת לוזון עצמה מרגישה כמוהו ועוזרת לו לתחזק את האובססיה. בן הדוד ושחקן העבר, עידן מליחי, מפרט: "לאורך כל הקריירה שלו גיא מצליח, חוץ מאותם ארבעה חודשים בהפועל תל אביב. אבל ישנם אוהדי הפועל תל אביב שחזקים בתקשורת ושניסו לגמור אותו והחלו לרדוף אותו. יש סיבות לכל דבר- חלק צרי עין, חלק קנאים, חלק מנסים לסגור חשבון עם משפחת לוזון, אבל השורה התחתונה שהוא סותם פיות.

"זה נכון שהפועל תל אביב קבוצה מתוקשרת מאוד", ממשיך מליחי, "אבל יש גבול לכמה שאפשר לערב עניינים אישיים או כאלה שלא קשורים נטו בכדורגל, לנסות לחפש אותו ולעשות עליו עליהום בכל מקום אפשרי. אותם אנשים התעוררו עכשיו כשמדובר בנבחרת הצעירה. די, שימצאו דברים אחרים להתעסק בהם, כי כל מה שיכתבו לא יסיט אותו מהדרך והוא יישאר מאמן חזק ומוביל שיצליח בכל מקום. שיבינו את זה- הוא מאמן מצוין. הוא ראוי והוא הוכיח את זה, ולכן אין מקום לכל העליהום הזה. לאותם מבקרים, הגיע הזמן שיבואו פעם אחת לראות איך הוא מעביר אימון לפני שהם מעבירים ביקורת".

"הוא יותר מבן עבור אבי ועמוס"

מבחינת גיא לוזון, מלחמתו היא גם מלחמתה של משפחת לוזון. מבחינת כולם, המתקפה נגדם היא בכל החזיתות, האיום הוא כללי ולא אישי, ולכן הם בחרו לא להמתין יותר עם המינוי של גיא לוזון לנבחרת הצעירה. רפי כהן רואה זאת כפעולה שבאה "מתוך ידיעה שאחרי אבי לוזון יהיו הרבה גורמים שישימו לגיא רגליים".

אבל מאחורי כל הדבריים הללו, מסתתר הרצון העז של אבי וגם של עמוס לוזון לשמור על האחיין שאותו הם כל כך אוהבים. מקורב למשפחה מספר: "אנשים אפילו לא מבינים מי זה גיא עבור אבי ועמוס. הוא אולי האחיין שלהם, אבל הוא יותר מבן עבורם. קודם כל הוא האדם הנערץ במשפחה. אבי ועמוס מעריצים אותו ואת האופי, הקסם וקור הרוח המיוחד שלו. הוא הפנינה במשפחה. עכשיו, לפני שכולם משחיזים סכינים ומרימים גבוה את העט, שיבינו שגיא היה ילד שגדל ללא אימא מגיל קטן והיה כמו אבא בבית. בשביל אבי ועמוס הדבר הזה תמיד בראש והם תמיד מרגישים אובר מחויבות לשמור עליו.

"ישנה תחושה במשפחה", ממשיך אותו מקורב, "שאם אבי לא ידאג לו עכשיו, אז אחרי שהוא יפנה את מקומו בהתאחדות ייסגרו בפני גיא דלתות בידי אנשים שיחפשו לפגוע במשפחת לוזון. בן אדם נייטראלי בראש ההתאחדות, שהיה שומע את העליהום שנעשה על האפשרות שגיא יאמן את הצעירה, מזמן היה מוריד את זה מסדר היום, אבל גיא נמצא בתוך הדם של אבי והוא מרגיש שהוא ראוי והוא לא יוותר על זה. גם אם זה פוגע בו ועולה לו בבריאות".

"ברמת גן קשה לשחק סגור"

אם במהלך העונה, לגיא לוזון לא היתה אפשרות לגמול לאוהדי הפועל תל אביב, דווקא לגמר הגביע הוא מגיע עם כלים לעשות זאת. מכבי תל אביב שמה חותמת רשמית: יש דרך, מכוערת ככל שתהיה, להוציא את העוקץ מהפועל תל אביב. משמעת טקטית אינה מילה גסה עבורו, בטח מול קבוצות עדיפות, והמשחק האחרון מול הפועל תל אביב לימד זאת היטב. אלמלא החמצות מסמרות שיער של אלירן עטר, בני יהודה הייתה יורדת עם שלוש נקודות. לוזון עלה לאותו משחק עם שלושה בלמים, לאחר שראה מספר ימים קודם כן את דוד אמסלם ובית"ר ירושלים מקשים מאוד על המכונה של גוטמן, עד שקרסו מבחינת כושר גופני.

לוזון הבין שהפועל תל אביב סובלת בישורת האחרונה משתי עכבות - בעיה בהנעת הכדור אל מול הגנה צפופה, ועייפות מצטברת שמקשה עליה להצטיין בפעולה האחרונה. זה התכנון שלו גם לגמר, השאלה היא האם יש לו על מה לבנות? "רמת גן הוא מגרש שונה מבלומפילד או ממגרש ישראלי אחר", מטעים אייל לחמן. "הוא מלא במרחבים ומאפשר מקום לטעויות. ברמה ההגנתית, קשה מאוד לקבוצה ישראלית לשחק סגור וחזק כי שוב, זהו המגרש הגדול בארץ ויש שם מרחבים לפרוץ כל דבר. מנגד, גם במתפרצות להפועל תל אביב יהיה את הזמן לתקן ולחזור. זה מגרש שונה וצריך להתכונן לכך. אני בטוח שהוא יעלה לגמר במערך אחר ממה שמצפים וכולם יראו בני יהודה חזקה ודומיננטית שבאה לקחת את הגביע".

לאחר שלחמן ביטל את האפשרות למשחק סגור, נשאר ללוזון יתרון נוסף שאפשר לנצל וזהו המצב המנטאלי של הפועל תל אביב לאחר הדרבי האחרון. כמה זה יעזור? אלון חזן מייעץ: "מה שקרה בשבת ישפיע על הפועל תל אביב וזה ברור. הפועל לא תהיה אותה הפועל ולא תהיה עם אותו בטחון ועם אותו זינוק על הכדור כמו שראינו ממנה העונה. הפועל תהיה יותר שקטה ומבוקרת וכזאת שבודקת לאן המשחק מתפתח. חשוב לזכור שהם פתאום באים בחשש שאולי יאבדו גם את הגביע וזה נמצא בראש וגורם להם לשחק יותר רגוע ומבוקר, מה גם שבכלל בגמר גביע אסור להשתולל יותר מדי כי זה משחק אחד ולפעמים גול אחד גומר את הסיפור. בני יהודה? כמו שאני חושב וכמו שאני מכיר את גיא לוזון, הוא ינסה לנצל את הדברים שדיברנו עליהם. הוא ישחק קדימה ואגרסיבי וינסה לנצח את המשחק. בראש שלי אני רואה את בני יהודה רעננה וחזקה מאוד במשחק הזה. האם הוא מסוגל? לדעתי הוא גם יעשה את זה".

מאמן בני יהודה, גיא לוזון. ברני ארדוב
זה הזמן שלו לעשות את זה. לוזון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully