וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמדון לא אשם. התזמון היה גרוע

משה הרוש

30.10.2006 / 7:33

תום אלמדון היה אמור לקבל את ההזדמנות שלו ולשלוח את דוידוביץ' לספסל, אבל ימיו בחיפה עושים רע לשני הצדדים

קיץ עמוס התחבטויות עבר על תום אלמדון. על כף המאזניים הונחה סוגיית המשך דרכו במכבי חיפה: האם לעבור להגן על שערה של קבוצה אחרת או לשבת גם העונה על הספסל ולהמתין להזדמנות שלו.

במהלך מחנה האימונים בהולנד פנה לאלמדון אחד השחקנים ואמר לשוער: "תום, אתה חייב לעזוב. הסיכויים שלך לקבל דקות משחק ולהתקדם קלושים מאוד. חבל שתבזבז עונה נוספת על הספסל". אלמדון השיב: "אני מעדיף להישאר. העונה ארוכה, יש אירופה, גביע וגביע הטוטו. אני בטוח אקבל הזדמנויות לשחק".

התגובה של אלמדון הפתיעה כמו גם החלטתו הסופית להישאר בחיפה. אחרי שקיבל שבחים על חלקו בעליית הנבחרת הצעירה לאליפות אירופה, זכה אלמדון להזדמנות שלו בשער מכבי חיפה כבר במחזור השישי. אלא שההזדמנות פוספסה והותירה בו צלקת. חמישה שערים בשני משחקים ועוד מול נמושות כהכח עמידר ומכבי הרצליה.

אז מה קרה לאלמדון. איך זה שדווקא כאשר הגיע ההזדמנות שלו הוא הרס אותה במו ידיו. "זו תוצאה ישירה של חוסר בדקות משחק וכרסום בביטחון האישי", מעיד אחד השחקנים, "עכשיו תום כבר יודע שכדי לשחק יותר הוא חייב לעזוב, אבל נראה שהוא פשוט פוחד מזה".

לפני שנתיים, בעונת 2004/2005, הוזעק אלמדון מהספסל, אטם את השער במשך תשעה מחזורי ליגה רצופים והיה שותף בכיר לאליפות. אז למה הפעם הוא נכשל. לאיציק ויסוקר, מאמן השוערים בצעירה עד לפני שנה, יש הסבר משלו. "מה שקרה לאלמדון בהרצליה", מסביר ויסוקר, "הוא סימפטום לכל מה שקורה כרגע במכבי חיפה. לפני שנתיים הוא הצטרף למערכת יציבה, והפעם חוסר היציבות גרמה לו לאבד ריכוז ויכולת".

"בהזדמנות הקודמת, לפני שנתיים, אלמדון ידע שהוא עולה לשער לתקופה ממושכת", מסביר אחד השחקנים, "הפעם הוא ידע שמדובר במשחק אחד או שניים, עד שדוידוביץ' יחזור. זה כנראה הלחיץ אותו וגרם לו לפיק ברכיים".

סגור בכלוב מזהב

"אלמדון לא רק שוער מצויין", מעיד עליו מאמן השוערים באולימפית ישראל עייני, "הוא מנהיג ויש לו אישיות. הוא מקרין המון שקט ועוצמה והוא הוכיח את עצמו ברמות הגבוהות ביותר באירופה". גם עייני סבור שההזדמנות של אלמדון פשוט באה בתקופה הכי גרועה מבחינתו.

חברו של אלמדון לנבחרת הצעירה, הבלם דקל קינן הגה את המונח "מכבי חיפה זה כלוב מזהב". קינן התכוון לכך שמכבי חיפה מתקשה לקדם ולהעניק הזדמנות לשחקנים צעירים אבל מצד שני התנאים, השכר, הניהול והחום מקשים עליהם לעזוב. קינן התגבר על המכשול הזה ועזב לבני סכנין ולמכבי נתניה. הצליח וחזר לחיפה כשחקן הרכב לגיטימי.

"אלמדון בזבז כמה שנים טובות בספסל בחיפה", אומר ויסוקר, "הוא מקצוען, מוכשר, אבל היה חייב לעזוב כבר לפני ארבע שנים, כמו שייעצתי לו. הישיבה על הספסל מעכבת את ההתקדמות שלו, אבל הוא נמצא בין הפטיש לסדן, כי לא בטוח שמכבי חיפה תתן לו ללכת".

בינואר הקרוב ייפתח עבור אלמדון חלון שדרכו יוכל לצאת מכלוב הזהב. אבל בסביבתו של השוער טוענים גם אחרי הנפילה הנוכחית ש"לא בטוח שאלמדון להוט לעזוב. נוח לו על הספסל במכבי חיפה. יש לו גם את המסגרת האולימפית שם הוא כוכב ומנהיג. תום חושש לעזוב ולהתחיל להוכיח את יכולתו בקבוצה אחרת".

בוקולי: "גם אם נפסיד בטדי לא הלכה האליפות"

במכבי חיפה יחזרו היום (שני) לאימונים לקראת השבוע הקשה המצפה להם באירופה ובליגת העל. ביום חמישי תשחק חיפה בגלזגו מול ריינג'רס בשלב הבתים באופ"א, וביום ראשון בטדי מול בית"ר ירושלים. בקשת חיפה להעביר את המשחק ליום שני נדחתה שוב בידי ערוץ 10.

"תיקו יהיה טוב מול ריינג'רס", אמר אתמול הקשר גוסטבו בוקולי, "הוכחנו כבר במשחק נגד אוקזר, שאנחנו יודעים להתעלות אחרי משחק לא טוב". ניר דוידוביץ', רפאל אולארה ויניב קטן ישובו להרכב מול ריינג'רס. את המשחק תנהל שלישיית שופטים מקפריסין. השופט הרביעי יהיה מהולנד.

"כולם חושבים שאם נפסיד לבית"ר, אז הלכה לנו האליפות", הוסיף בוקולי, "אבל העונה עוד ארוכה. המשחק בטדי חשוב אך לא גורלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully