וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר זמנם?

רומן רוזנבלט

29.10.2006 / 19:00

ברוך ממן, אלון מזרחי ואייל ברקוביץ', שחקני עבר של מכבי חיפה, מנסים לנתח את הבעיות של האלופה, מהטעויות בקיץ ועד הפתרונות

אחרי שלוש אליפויות רצופות, כמעט ללא תחרות, נראה כי העונה הנוכחית של מכבי חיפה הולכת להיות שונה. עם 8 נקודות אחרי שישה מחזרים, פחות מ-50 אחוזי הצלחה ושני הפסדים, השאלה הבוערת היא מה מונע מהחבורה של רוני לוי להתגבר על משוכות קלילות כמו הכח עמידר/ר"ג ומכבי הרצליה. כדי לנסות להבין מה גורם למשבר הנוכחי, עד לאן זה עשוי להגיע, והכי חשוב - מה ניתן לעשות בעניין, תמיד כדאי לשאול שחקנים שמכירים את המערכת ולא מפחדים לומר את האמת שלהם.

"הקבוצה פשוט נחלשה"

"הבעיה בחיפה היא מאוד פשוטה", פותח אלון מזרחי, חלוץ העבר של האלופה. "לפני תחילת העונה שוחררו מספר שחקנים ברמה גבוהה, כמו עידן טל ומיכאל זנדברג, ולדעתי, ברגע שאלה ועוד שחקנים עזבו - הקבוצה נחלשה, בעיקר בקישור. זו הבעיה העיקרית, כי בלי קישור טוב ההתקפה לא מקבלת כדורים טובים וההגנה לא מקבלת עזרה מתאימה. המחליפים שהגיעו לקבוצה אינם באותה הרמה ולכן הקבוצה לא מצליחה.

"השיקולים הכספיים של מכבי חיפה בקיץ היו מוטעים. במקום לשלם סכומים גבוהים על השאלה ומשכורת לשחקן כמו אנדרסון, אפשר היה לתת עוד כסף לזנדברג או בנאדו והם היו נשארים בחיפה. הקישור של מכבי חיפה תמיד היה הלב של הקבוצה, היו שם שלושה שחקנים שיכלו לעשות גול כמעט בכל התקפה, והיום זה הפך לחלק החלש בקבוצה. יכול להיות מאוד שחלק מהשחקנים שם עייפים ושומרים כוחות מהליגה לאירופה. השחקנים שנמצאים שם היום, כמו מסודי לדוגמה, פשוט לא מספיק טובים".

"בית"ר ירושלים טובה יותר"

- מה חלקו של רוני לוי במצב?

"רוני לוי היה צריך להתעקש ששחקנים כמו זנדברג וטל יישארו בקבוצה, כדי שהשלד שלקח שלוש אליפויות ימשיך לרוץ עוד שלוש-ארבע שנים. מנצ'סטר יונייטד רצה ככה עשר שנים, עד שעשתה מהפכה שלמה, וכך היה צריך להיעשות בחיפה. כנראה שרוני לוי הוא לא הקובע הבלעדי לגבי השחקנים שיהיו לו בקבוצה".

לדעת האווירון, את הטעויות של מכבי חיפה כבר אי אפשר יהיה לתקן העונה: "מכבי חיפה לא תזכה העונה באליפות, בית"ר ירושלים פשוט קבוצה יותר טובה, עם המאמן הכי טוב בליגה והסגל הכי טוב. לכן הייתי ממליץ לחיפה להתחיל לשתף שחקנים צעירים כדי לבנות קבוצה לעונה הבאה, זה יקל על המשימה לקראת העונות הבאות".

ממן: "הסיפור לא אבוד"

ברוך ממן, לעומת זאת, סבור שהמערכת במכבי חיפה יכולה עדיין להתאושש מהטעויות בקיץ, על ידי ניתוח מהיר וכואב. "בחלון ההעברות הקרוב מכבי חיפה תצטרך להחליף מספר שחקנים, כי יש מספר נקודות תורפה. קודם כל במרכז ההגנה, הבלם האחורי (אולארה – ר"ר) אינו מתאים לאירופה, ונראה כי גם לא מתאים כבר לליגת העל. בעיה נוספת היא הפציעות החוזרות של קייסי, כשאין מחליף ברמתו. בקישור צריך למצוא שחקן יותר יצירתי מאנדרסון שיעזור לדירסאו באמצע, סואן כפי שראינו עד עתה הוא לא הפתרון. בחלק הקדמי צריך עוד מישהו שיחזק את קולאוטי. זה לא בושה לתקן משהו, אם זה לא עובד".

"תנו לנוער לשחק"

- מה הכי מפריע העונה למכבי חיפה לדעתך?

"הבעיה הראשונה לדעתי היא עומס המשחקים הגדול שקיים על הקבוצה. יש שחקנים שנשחקים מהעומס, כמו קטן, בוקולי ודירסאו. המשברון הזה הוא דבר שיחלוף. הרי בסך הכל הקבוצה משחקת טוב באירופה, ואצל שחקנים מסוימים המוח אומר להוריד הילוך או שניים כשהם מגיעים לליגה. יש בחיפה קאדר מצוין ויש שחקני נוער שאפשר להשתמש בהם, כמו רפאלוב ובן בסט, שייתנו קצת חמצן לקבוצה. לכן הקבוצה תצא מהמשבר הזה רק דרך אירופה. בכל מקרה, היא תצטרך להתחזק בהתאם ולכן זה גם יסייע לה בליגה. בעזרת החמצן שיזרימו הצעירים והמחליפים שיגיעו בחלון העברות חיפה תוכל להתמודד על האליפות. הדבר הכי חשוב בשבילם צריך להיות אירופה ולא הליגה. בכל מקרה יש עייפות החומר, צריך למצוא את המומנטום , כי בליגה של היום גם אם בית"ר תיצור עכשיו מקדמה של עשר נקודות, כל משחק שווה 3 נקודות ולכן זה בר השגה. אני לא חושב שהאליפות בורחת".

אגב, פנינו גם לשחקן עבר אחר של מכבי חיפה, אייל ברקוביץ', אבל הוא נעלב מהתואר. "אני לא שחקן עבר של מכבי חיפה, מעולם לא שיחקתי במכבי חיפה. אני לא מעוניין לדבר על הקבוצה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully