וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר עלה לרבע הגמר בבאזל

26.10.2006 / 15:03

הטניסאי השוויצרי חולם על תואר ראשון בעירו ונראה שהוא בדרך אחרי ניצחון על גיז'רמו גארסיה לופז בסיבוב השני

הטניסאי הטוב בעולם, רוג'ר פדרר השוויצרי, עלה היום (חמישי) לרבע הגמר בטורניר באזל ונראה שהשוויצרי נמצא בדרך הנכונה לזכות בתואר ראשון בעיר הולדתו. פדרר גבר בסיבוב השני על גיז'רמו גארסיה לופז הספרדי 2:6, 0:6 וברבע הגמר מצפה לו משוכה קשה יותר בדמותו של ספרדי אחר, דויד פרר המדורג 5 בטורניר, שניצח את ייז'י נובאק הצ'כי 6:2, 3:6, 3:6. פדרר אמר בסיום המשחק: "המשחק שלי פשוט מדהים עכשיו. הופתעתי שהמשחק נגמר כל כך מהר".

מי שעשוי לפגוש את פדרר בגמר של הטורניר הוא דויד נלבנדיאן הארגנטינאי, שגבר בסיבוב השני על פליסיאנו לופז הספרדי 7:6, 3:6, 6:7. האלוף פרננדו גונזאלס עלה לרבע הגמר אחרי ניצחון על האמריקאי מרדי פיש 7:6, 4:6, 6:7.

מריו אנצ'יץ', המדורג שלישי בטורניר סנט פטרסבורג (סך פרסים של מיליון דולר) צלח דרכו לרבע הגמר לאחר שניצח את ההולנדי רמון סלוייטר 3:6, 4:6. הקרואטי שבר פעמיים את סלוייטר במערכה הראשונה והסתפק בשבירה אחת בשניה כדי לגמור את המשחק בתוך שעה בלבד.

זוכה השנה שעברה, השבדי תומאס יוהנסון עלה לרבע הגמר מבלי לחבוט בכדור לאחר שיריבו בשלב מינית הגמר, הרוסי מיכאל יוז'ני, נפצע במשחק הזוגות בו השתתף. יוהנסון יתמודד ברבע הגמר מול הדרום אפריקאי ווסלי מודי שעלה אף הוא לאותו שלב לאחר פרישת יריבו, ניקולאי דווידנקו.

פאר פסידה גם בזוגות

שחר פאר הודחה היום (חמישי) גם ממשחקי הזוגות בטורניר לינץ באוסטריה (סך פרסים של 600 אלף דולר), לאחר שנוצחה עם בת זוגתה, הצרפתיה מריון ברטולי, על ידי הזוג המדורג 2, הצ'כית קווטה פשקי והאיטלקיה פרנצ'סקה שיאבוני - 6:7 (6-8), 7:5, 6:4. בכך סיימה פאר סופית את עונת 2006.

במשחקי היחידות גברה הסרבית אנה איבאנוביץ', המדורגת 5, על הפולניה אגניישקה רדוואנסקה - 2:6, 2:6.

מיכאל יוז'ני ייעדר כחודשיים

תקוותיה של רוסיה לזכות בגביע דיוויס נפגעו לאחר עקב פציעת קרסול של הטניסאי מיכאל יוז'ני שצפוי להעדר מגמר הטורניר שייערך בחודש הבא נגד ארגנטינה.

יוז'ני נפצע אתמול (רביעי) במהלך משחק זוגות בטורניר סנט פטרסבורג ובכך גם איפשר ליריבו ביחידים, השבדי תומאס יוהנסון לעלות לרבע הגמר מבלי לחבוט בכדור.

הרוסי עזב את מוסקבה הבוקר (חמישי) כשמצב רוחו שפוף לאחר שנודע לו כי ייעדר כשישה עד שמונה שבועות מהמגרשים. בכך יחמיץ יוז'ני את גמר הדיוויס שיחל בראשית דצמבר.

רוסיה סובלת ממחסור בשחקנים ראויים לגמר נגד הדרום אמריקאיים מאחר שגם איגור אנדרייב, שזכה באשתקד בטורניר הקרמלין, סובל מפציעה בברכו. גם ניקולאי דווידנקו המדורג שישי בעולם נפצע אמש בטורניר סנט פטרסבורג ונאלץ לפרוש מהטורניר.

יוז'ני נחשב ברוסיה לגיבור ספורטיבי לאחר שהעניק לרוסיה את תואר גביע הדיוויס הראשון בתולדותיה בשנת 2002 לאחר שניצח במשחק החמישי והמכריע מול צרפת את פול-הנרי מאתיו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ה-ATP מנהיג שיטה חדשה

יו"ר ה-ATP אטיין דה וילה, הודיע היום כי הארגון עומד להנהיג שיטה חדשה בשלושה-עשר טורנירי גברים, ההופכת את שלב שמינית הגמר לשלב בתים. השיטה החדשה תפצל כל טורניר לשני חלקים. החלק הראשון של הטניסאים יעלה אוטומטית לשלב הבתים ואילו החלק השני יתמודד בשיטת ראש-בראש. מנצחי החלק השני שעלו לשלב הבתים יתמודדו נגד האחרים והמנצח בכל בית עולה לשלב רבע הגמר ומשם בשיטה המוכרת כיום, עד לגמר.

השיטה החדשה תונהג החל מ-31 בדצמבר בטורניר אדלייד שבאוסטרליה. מתוך 32 השחקנים שישתתפו בטורניר, 16 יעפילו אוטומטית לשלב הבתים (לפי הדרוג) והשאר יתעמתו בשלב נוק-אאוט. שמונת מנצחי הנוק-אאוט יצטרפו ל-16 הטניסאים ובסופו של דבר יחולקו 24 הטניסאים לשמונה בתים כשהמנצח מכל בית יעלה, כאמור, לשלב רבע הגמר.

במידה ושלושת הטניסאים בבית ינצחו אזי העולה לרבע הגמר יהיה זה אשר זכה במספר המערכות הרב ביותר ובמידה של שוויון יקבע מספר המשחקונים אותו ניצח השחקן. שמונת המדורגים הראשונים בטורניר יהוו ראש בית.

שיטה זו תתן לצופים תמורה מלאה יותר עבור כספם משום היכולת לצפות ביותר משחקים. השיטה מן הסתם תעלה גם את הכנסות מארגני הטורנירים מהמדיה ונותני החסות.

"המחקר שערכנו בקרב האוהדים, מארגני הטורנירים והתקשורת הצביע על רצון לסיבוב בתים. אנו הולכים לנסות מספר פורמטים ולבחור את זה שישוחק בשנת 2008. אנו יודעים שחלק מהשחקנים לא יאהב זאת, אבל חשובה לנו טובת חובבי הטניס", אמר האיגוד.

המדורג שני בעולם, הספרדי רפאל נאדאל, הביע את תמיכתו בשיטה החדשה: "אני חושב שזה רעיון מצוין. סוף סוף נעשה משהו טוב לטובת המשחק. זה טוב לנו כשחקנים וכמובן לאוהדים שיוכלו לצפות בשחקנים האהודים עליהם יותר מפעם אחת".

הארגון הודיע כי חלק מהטורנירים יחלו בימי שני ולא בימי ראשון כפי הנהוג כיום. טורנירי המאסטרס לא יכללו בפורמט החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully