וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנאתינייקוס מתגעגעת, שום לא

יניב קובוביץ' ועוזי דן

18.10.2006 / 9:13

ערב החזרה של מאמן הפועל ת"א ליוון, אומר שום: "יש ליוונים שחקנים יותר טובים, אבל אין תוצאות". הקפטן פאפאדופולוס מסכים

הפועל תל אביב נחתה אתמול (רביעי) באתונה לקראת המשחק מול פנאתינייקוס ביום חמישי. בשלב זה נראה כי במשחק - שייערך, כזכור, ללא קהל - לא יצפו גם בישראל מאחר שאף ערוץ טלוויזיה לא רכש את הזכויות. לטענת כלי התקשורת, המחיר שדורשים היוונים גבוה וחסר פרופורציות בהשוואה לאיכות הקבוצות.

מאמן הפועל, [[יצחק שום]], לא יודע אם היעדר הקהל יעזור לקבוצתו. "הייתי מעדיף לשחק באיצטדיון מלא מול 70 אלף איש, אבל זאת עובדה והמשחק יהיה ללא קהל. יכול להיות שזה גם לטובתנו", אמר שום, שזוכר את הלחץ שהקהל של פנאתינייקוס יודע להפעיל.

השבוע, באחד האימונים, אמר שום בשיחה פרטית: "ליוונים יש העונה שחקנים טובים מאלו שהיו לי, רק שאין להם תוצאות. העובדה שלא יהיה להם קהל במשחק טובה גם למאמן שלהם כי שם, אם אחרי עשרים דקות אתה לא מבקיע, הקהל יושב עליך ומתחיל להשתולל".

שביט אלימלך יסתפק בנקודה ביוון. "פנאתינייקוס קבוצת צמרת באירופה. אנחנו יוצאים במטרה לנצח, אבל אף אחד לא יתאכזב אם נחזור עם תיקו", אמר השוער.

[[יוסי אבוקסיס]], שמתח את השריר במשחק מול מכבי חיפה, כשיר ויהיה בהרכב. אתמול אמר אבוקסיס: "עם כל הכבוד למכבי חיפה, המשחקים שלנו באירופה קשים יותר. מבחינת הטירוף והרצון, אנחנו רוצים לנצח ולעשות את הדברים הכי טוב שאפשר".

הערב, בשעה 19:30, תתאמן הפועל באיצטדיון בו ייערך המשחק. שום, שמתלבט בין מערך עם איוון יוליץ' כחלוץ שני לבין מערך עם אליניב ברדה כחלוץ בודד, יפתח כנראה עם ההרכב ההתקפי יותר.

פאפא זוכר לטובה

גמר יורו 2004, יוון מובילה 0:1 על פורטוגל. בדקה ה-81 עורך אוטו ריהאגל חילוף. אולי היוונים שיחקו טקטי ומגעיל, אבל מי שנכנס היה חלוץ, דימיטריוס פאפאדופולוס, במקום חלוץ אחר. עברו עשר דקות ו"פאפא" היה אלוף אירופה.

פאפאדופולוס זוכר לטובה את עונת 2003/4, לא רק בגלל אותו קמפיין סנסציוני של יוון, אלא גם בגלל יצחק שום. הקיצוני השמאלי הגיע לפנאתינייקוס בקיץ 2003, יחד עם שום, אחרי שגדל באקרטיטוס הקטנה ושיחק שנתיים בברנלי מהליגה השנייה באנגליה. בעונה הראשונה שלו בפאו הכל הלך לו - הוא הבקיע בלי הפסקה (17 שערים ב-26 משחקים, יותר מכל שחקן אחר בקבוצה), זכה בדאבל, היה שחקן השנה בליגה היוונית ובסיום זכה באליפות אירופה. כל אלה לפני גיל 23, מה ששלח אותו גם לאולימפיאדה, שם דווקא נכשלו היוונים.

פאפא הוא אחד מחמישה שחקנים שנשארו בפאו מתקופת שום והבולט שבהם. הוא היום הקפטן ובקיץ חתם על חוזה חדש לשלוש שנים. היו לו כבר שבעה מאמנים בפאו בקצת יותר משלוש שנים, לכו תדעו כמה עוד יהיו. "אין ספק שהמצב שלנו בעייתי, כל דבר שהוא פחות מתארים לא מספק את האוהדים ואת ההנהלה, ולכן כל מאמן שמגיע אלינו נמצא בלחץ", אומר פאפא ל"ספורט הארץ". "מוניוז (המאמן החדש, הספרדי ויקטור מוניוז - ע"ד) עושה רושם של מאמן מצוין, אחד שמבין בכדורגל, אבל כבר בהתחלה יש לו שני משחקים קשים, נגד הפועל ת"א ודרבי נגד א.א.ק, והוא חייב להביא תוצאות".

המשחק נגד הפועל נחשב קשה?

"בהחלט. גם כי זה המשחק הראשון של המאמן החדש, גם בגלל שמצפים מאתנו להצלחה באירופה וגם מכיוון שהפועל הוכיחה את עצמה ויש לה את שום. סיפרו לי שהפועל הגיעה לרבע גמר אופ"א לפני כמה שנים, זה הישג גדול לקבוצה מישראל".

מתגעגעים לשום בפנאתינייקוס?

"לא השחקנים קובעים מי יהיה המאמן, גם לא האוהדים, אבל העונה הראשונה של שום היתה תקופה יפה מאוד בשביל המועדון וגם בשבילי אישית. שום סמך עלי ואני סמכתי עליו, הוא מאמן טוב. אמנם באירופה לא הצלחנו, אבל זכינו במה שהכי חשוב עבור פאו, האליפות המקומית, ובנוסף לקחנו את הגביע. אנשים לא שוכחים את זה, הרבה מאמינים שזו היתה טעות לפטר את שום, עובדה שאתו לקחנו דאבל ומאז אין לנו הצלחות".

העונש שספגתם מאופ"א, לארח את הפועל ללא קהל, יפגע בכם או יעזור לכם?

"הקהל שלנו אמנם קיצוני, אבל זה בא מאהבה. יש לחץ גדול אם אין הצלחה, אבל יש גם עידוד גדול. בכל מקרה זה יתרון להפועל לשחק מולנו מול יציעים ריקים ולא מול הקהל שלנו. הקהל עוזר לנו או מלחיץ אותנו, את היריבה הוא תמיד מלחיץ".

בסופו של דבר גם פאפאדופולוס, שנולד בכלל בקזחסטן להורים יוונים ששהו שם, יודע כי פאו חייבת לנצח. "גם 0:1 קטן יספיק, מה שחשוב הוא שקודם כל ננצח ונצא מהלחץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully