וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולארה על הסכין

טביב זליקוביץ' ומשה הרוש

17.10.2006 / 8:06

בלם חיפה מזייף, ובקבוצה מבקרים אותו: "הוא עומד במגרש". שחקנים על אנדרסון: "אין לו מושג בכדורגל". מאמן אוקזר: "נסתפק בנקודה"

זה כבר לא מפתיע כמעט אף אחד, בטח לא את חבריו במכבי חיפה. יכולתו הדלה של הבלם הצ'יליאני, רפאל אולארה, בשבועות האחרונים כבר הפכה מזמן לסממן ההיכר שלו.

תחילה האשימו במכבי חיפה את המלחמה בצפון ואת הלם הקטיושות שעבר השחקן, אבל בינתיים גם נסראללה כבר הצליח להתאושש מהלחימה ואולארה עדיין מזייף על הדשא. לאיטיות של הבלם מול חלוצים זריזים מודעים במועדון מהרגע בו נחת בארץ הקודש, אלא שעד הקיץ חוכמת המשחק שלו והיכולת להיות במקום הנכון בזמן הנכון חיפו על הכבדות.

בתקופה האחרונה גם זה לא קיים. "כשהוא רץ עם אליניב ברדה לפני הגול השני, נראה היה כאילו הוא עומד במקום וברדה פשוט חולף עליו בקלות", סיפר אתמול שחקן בקבוצה.

אולארה לקח בצורה קשה את ההפסד שלשום 2:0 להפועל תל אביב, במיוחד על רקע השער השני שהיה לו חלק משמעותי בספיגתו. עם שריקת הסיום הוא כיסה את פניו בשתי ידיים וניצב שפוף ראש סמוך לחדרי ההלבשה של בלומפילד. גם אולארה מבין כי רגע לפני שנכנסים חלק לקמפיין האירופי הוא החולייה החלשה בהרכב של האלופה. "נכון, במשחקים הראשונים בליגה הצגתי יכולת לגמרי לא טובה", מסביר אולארה ל"ספורט הארץ", "אבל זה טבעי מכיוון שהקבוצה עברה הרבה שינויים ודרוש זמן להסתגל אליהם. זה שלא פתחנו את הליגה כמו בעונה הקודמת לא אומר שלא נילחם על האליפות".

געגועי לאריק

אולארה מאוד לא רגוע בתקופה האחרונה. אם זה בגלל יכולת חלשה, או כל סיבה אחרת, ברור כי מישהו בחיפה יהיה חייב לשבת אתו ולנסות לרומם את רוחו. העצבנות שהתבטאה בבלומפילד וכמעט גררה אחריה כרטיס אדום, לא החלה ביום ראשון. במהלך שהותו בצ'ילה בשבוע שעבר, בעת משחק ידידות של נבחרתו מול פרו, הורחק אולארה בכרטיס אדום לאחר שהגיב בזעם לתיקול חריף של שחקן יריב. אולארה קם בעצבנות מהדשא, ניער מעליו את הפרואני בברוטליות ומיד נזרק לחדרי ההלבשה. חיפה קיבלה אותו חזרה יומיים מהמתוכנן, אבל לא זיהתה את נורת האזהרה שהדליק הבלם הלחוץ.

שני הפסדים בארבעת משחקי הליגה הראשונים של העונה, זה לא משהו שרגילים אליו בחיפה. לאולארה יש הסבר מדוע חיפה עוד לא הצליחה להיכנס לליגה. "שינויי השחקנים שהיו בקיץ מצריכים שינויים בשיטת המשחק. הגיעו שחקנים עם איכויות משחק שונות מאלה של השחקנים שעזבו, כך שאם בשנה שעברה התקפנו בעיקר משמאל, כי היו לנו בצד הזה שחקנים קטלניים. היום איכויות השחקנים אחרות ולכן אנחנו מחפשים דברים אחרים".

שינוי הסגל פגע לא רק בצד שמאל של הקישור, אלא גם במרכז ההגנה. כשאולארה הגיע לישראל הוא התחבר מיד עם אריק בנאדו. בקיץ הקפטן נטש לבית"ר ירושלים והצ'ילאני עדיין לא מצליח לשחזר את שיתוף הפעולה הזה עם דקל קינן. "הוא בלם מצוין", מסביר אולארה, "אבל ברור שעדיין אין לנו את התיאום שהיה לי עם אריק כי אנחנו בסך הכל שיחקנו ביחד כמה משחקים. אנחנו עובדים קשה על שפה משותפת כדי שההגנה שלנו תחזור להיות חזקה כמו פעם".

חוזהו של אולארה יסתיים בחודש יוני ועתידו בינתיים לא ברור. "שיחקתי 70 משחקים רשמיים עבור מכבי חיפה וקיבלתי בעיקר מחמאות. אני מקווה שלא נגיע למצב שמשחררים שחקנים, כי הסגל מצוין", הוא שולח רמז לאלה שמדברים על שחרור אפשרי של חאווייר אנדרסון. "אני מעוניין להמשיך ולשחק בחיפה גם אחרי העונה הזו, אם הם ירצו אותי".

השאלה הגדולה היא אם מישהו עוד ירצה את אולארה לאחר העונה הנוכחית. [[רוני לוי]] עוקב אחרי בלם מכבי הרצליה והנבחרת הצעירה, שי מימון, שעשוי לחתום בקיץ על חוזה ארוך טווח בחיפה. הבעלות על כרטיסו של מימון, שהושאל העונה מחיפה להרצליה, מתחלקת בין האלופה לטוברוק נתניה, אולם כדי לממש את הבעלות על מחצית הכרטיס חייבת חיפה להחתימו על חוזה בסיום העונה, אחרת הוא יהיה חופשי לעבור לאן שיחפוץ כשרק טוברוק תקבל עליו תמורה כספית.

ההחלטה אם להחתימו לחוזה ארוך טווח תהיה פועל יוצא להחלטה על הארכת חוזהו של הבלם הצ'יליאני, שחוזהו מסתיים בתום העונה. לאור ההצלחה בהחזרת קינן על חשבון בנאדו, ייתכן שבחיפה יחליטו לשחזר את המהלך וכך יגיע מימון במקום אולארה. עדיין מוקדם מאוד לדעת מה יקרה בחודש יוני, אבל מי צריך זר בינוני בעלות של 180 אלף דולר לעונה כשיש לך בלם צעיר, עם המון פוטנציאל, בחצי מחיר?

"אם נחליט לשחרר את אנדרסון, נמצא דרך"

במכבי חיפה רוצים שקט במערכת לקראת המשחק מול אוקזר, אבל זה לא ממש עובד. ההפסד להפועל תל אביב לא עשה טוב להכנות ואף עורר זעם גדול אצל שחקנים בקבוצה, שהטיחו ביקורת קשה על יכולתו של הקשר הברזילאי, חאווייר אנדרסון.

"אין לו מושג בכדורגל", אמר אתמול שחקן בקבוצה, "הוא מקבל קרדיט פעם אחר פעם ומראה שוב ושוב יכולת עלובה". במועדון מתגבשת החלטה להשתחרר מהקשר כבר בחלון ההעברות הקרוב, אולם יודעים שביטול החוזה לארבע שנים מותנה בהסכמתו לעזוב. "אם תהיה החלטה לשחררו, נמצא את הדרך", הסביר גורם בקבוצה, "לא חסרות דרכים לגרום לשחקן לרצות לעזוב". בכל מקרה, אם אנדרסון ישתכנע לעזוב תיאלץ חיפה למצוא לו קבוצה שתישא בעלויות חוזהו (כ-180 אלף דולר לעונה).

אלן מסודי, שאיכזב והוחלף שלשום בדקה ה-75, טען לאחרונה בפני מאמנו רוני לוי כי הוא מתקשה למצות את יכולותיו באגף שמאל. מסודי הסביר שהוא "מרגיש יותר נוח במרכז, מתחת לחלוץ, בדיוק כמו ששיחקתי בנתניה". לוי ניסה לעודד את השחקן וענה לו "מתוך ארבע שנים (תוקף חוזהו בקבוצה) עברו רק שלושה חודשים, אז אין כל סיבה להוריד את הראש".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"נקודה תהיה טובה" (דוד מרואני)

"תוצאה שתעניק לנו נקודה אחת תהיה טובה עבורנו", טען אתמול ז'אן פרננדז, מאמן אוקזר, מיד אחרי האימון של יריבת מכבי חיפה ביום חמישי הקרוב בגביע אופ"א.

לא סתם פרננדז קונה תיקו. לטענתו מדובר במשחק מכריע, מכיוון ששתי הקבוצות ייאבקו בבית יחד עם פרטיזן בלגראד על המקום השלישי, שמוביל לשלב הבא במפעל.

פרננדז הגיע בקיץ לאוקזר, אחרי שאימן אשתקד את מארסיי (איתה ניצח 5-2 את בית"ר ירושלים במשחק ידידות בטדי ב-1992, כששימש כעוזר מאמן הקבוצה). "אני מכיר היטב את הכדורגל הישראלי", התגאה פרננדס וסיפר כי קיבל פרטים רבים על הכדורגל הישראלי מלואיס פרננדז. "זה שהנבחרת הצעירה של ישראל ניצחה את צרפת מספר את הכל על ההתקדמות של הכדורגל הישראלי. אני יודע שמשחקים בחיפה שניים משחקני נבחרת הנוער ועוד יותר שחקנים מהבוגרת".

המאמן הצרפתי הזכיר את קולאוטי, בוקולי ומסודי והוסיף: "ברור לי שזה הולך להיות משחק קשה, מול קבוצה שיש לה המון ניסיון אירופי".

אוקזר תגיע לישראל אחרי הפסד 3:1 לראן. "צריך לדעת לעשות את ההפרדה", הוא מסביר, "נעשה את המקסימום על מנת להשיג תוצאה טובה בת"א, למרות שזה לא יהיה פשוט".

הפולני אירנאוס ז'לן וקשר הנבחרת הצעירה, יונס קאבול, פצועים וכנראה לא יהיו כשירים למשחק. את השניים צפויים להחליף השווייצרי סטפן גרישטיין והסנגלי מוסא אנידאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully