וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכנו דף בספרי ההיסטוריה"

12.10.2006 / 8:33

אנגליה מנסה לעכל מתי הייתה בכזה שפל, ומגלה שקרוב ל-50 שנה לא חשה בכזה ביזיון. האשמה נופלת ברובה על השיטה של מקלארן

באנגליה לא שקט. ההפסד לקרואטיה 2:0, ארבעה ימים בלבד אחרי התיקו 0:0 הביתי עם מקדוניה, רק מגביר את הלחץ סביב הנבחרת והמאמן סטיב מקלארן. אפשר להגיד שהשער השני שספג פול רובינסון, שלא הצליח להתגבר על גבשושונת בדשא, מבטא יותר מכל את הנבחרת הזו: ספק מצחיקה, ספק עצובה, ומעל לכל, לפחות בינתיים, לוזרית.

"It's Down to You Misses Robinson" (בתרגום חופשי: "הכל הגיע לרגליך, פספסת, רובינסון) מפזם ה"סאן" בפרפרזה על שירם של סיימון וגרפונקל "גברת רובינסון" מתוך "הבוגר". סטיבן הווארד, פרשן העיתון, מנסה להיזכר מתי הגיעו האנגלים לכזה שפל: "אין לנו תקווה ואין לנו מושג. ההפסד לארה"ב ב-1950, 1:0 היה מביש, והיום הפכנו דף בספרי ההיסטוריה. סטיב מקלארן עומד ללמוד ממאמן קבוצת הפוטבול של סיאטל סיהוקס, מייק הולמגרן, בשבוע הבא. זה לא 'נדודי שינה בסיאטל' זה 'חסר מושג בסיאטל'. המשחק הזה יכול היה להיגמר בקלות ב-0:4".

"אל תאשימו את השיטה, אל תאשימו את השוער. הבעיה של אנגליה היא בהגנה", קובע נחרצות פרשן ה"גארדיאן", דייויד פליט. "נראה שאין כימיה ותקשורת בין השחקנים. הרגשתי שהשער הראשון היה באשמתו של רובינסון, השני כבר היה רגע שעלול למוטט לו את הקריירה. אבל אסור לשכוח שההצלות שלו השאירו אותנו במשחק".

אלן האנסן מהבי.בי.סי. דווקא כן מוצא אשמה בשיטה. "נגד מקדוניה השחקנים לא העבירו את הכדור מאחד לשני. הפעם זה רק החמיר. אי אפשר לשחק 3-5-2 כשיש לך הרכב שעלול למעוד כמו ההרכב הזה. אנשים בחדר ההלבשה מתנגדים לשיטה, ואם הם לא מאמינים בה, למה לשחק איתה?"

"אנגליה במבוכה" זועק ה"טלגרף". "נראינו כמו גוויות", כותב הנרי ווינטר. "לאוהדים המסורים שמלווים את הנבחרת הזו מגיע יותר מהופעה מבישה כזו. מקלארן טוען ששיטת ה-3-5-2 היא לא הימור. ובכן - היא לא. היא פשוט מתכון לאסון".

ה"טיימס אונליין" שולח גם הוא חצים: "למקלארן אין כל כך הרבה קרדיט שהוא יכול להרשות לעצמו לשים אותנו בנקודה כזו. אנגליה יכולה להאשים את האווירה העוינת, אבל היו לנו הרבה מאוד בעיות על כר הדשא". ותתפלאו, יש אפילו הבעת געגוע לסוון גוראן אריקסון: "אפשר להגיד עליו הרבה דברים, אבל הוא לא השיג שתי תוצאות רצופות כאלה בפרק זמן כל כך קצר. בושה".

"אני לוקח את האשמה עליי"

ומה אומר המאמן עצמו? מקלארן לוקח את מלוא האחריות, וגם מודה שהשיטה לא ממש הייתה במקום: "זוהי ההחלטה שלי, ולאחר שהפסדנו אפשר בהחלט לומר ששום דבר לא עבד כמו שצריך. העבודה שלי היא לנצח משחקי כדורגל, ואם לא הצלחתי לנצח, כמובן שצריך להפיל את האחריות עליי".

מקלארן התייחס לשאלה שרמזה על ניפויו של דייויד בקהאם מהסגל: "רציתי את השחקנים בעלי האופי שאני מאמין שאני צריך לנבחרת הזו. שיחקנו ב-3-5-2 כי הרגשתי שאנחנו לא מצליחים להעביר את הכדור קדימה במהירות המירבית. אני לא חושב שזה היה הימור, זה פשוט לא הצליח כי קרואטיה היא נבחרת טובה מאוד".

ומה אמר חתן השמחה, פול רובינסון? זה היה רגע קטן של חוסר מזל אכזרי, הרגע הכי מוזר שעברתי. אני שמח שלפחות הגול הזה לא היה מה שהכריע את המשחק. אני מקווה לחזור למסלול ולא מתכוון לתת לאירוע הזה להפריע לי בהמשך הקריירה. אנחנו אף פעם לא עושים דברים בדרך הקלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully