וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: קבוצות יחוייבו על רווחים ממכירת שחקנים

טל לוי

11.10.2006 / 11:41

ברשות המסים מסבירים: "עד כה התאגדו מרבית הקבוצות כעמותה ללא מטרות רווח, אולם הפיכתן לחברות מכניסה אותן למעגל החייבות"

רווחי ההון שנכנסים לכיסיהן של קבוצות הספורט ובעליהן, כתוצאה מהשבחת שחקנים - כלומר קניית שחקן במחיר נמוך ומכירתו במחיר גבוה לאחר מכן - יחויבו בקרוב במס בשיעור של 30%-25%.

ברשות המסים מדגישים כי לא מדובר בשינוי עמדה לעומת המצב הקודם. "עד כה התאגדו מרבית הקבוצות כעמותה ללא מטרת רווח ולכן לא שילמו מס, אולם הפיכת כמה מן הקבוצות לחברות בשנים האחרונות מכניסה גם אותן למעגל החייבים במיסוי", אומרים ברשות. "קבוצות דווקא מעוניינות להתאגד כחברה, שכן במצב זה הן יכולות לקזז מס עבור הפסדים".

מרבית הקבוצות מאוגדות דווקא כעמותות, כאשר המשמעות היא שבעלי הקבוצה נאלצים לעתים להזרים לקבוצה כסף מכיסם הפרטי, על מנת לממן תשלומי שכר, אולם אינם יכול למשוך את הרווחים כשיש כאלה.

ברשות מציינים כי תשלום המס על רווח ממכירת שחקן יכול להתקזז עם שאר הפעילות העסקית של הקבוצה, למשל במקרה שבו קבוצה רשמה רווח ממכירת שחקן, אולם בשורה התחתונה היא רושמת דווקא הפסד.

רמת המס מצויה בשנים האחרונות במגמת ירידה, כך שרווח הון שהופק משחקן על פני מספר שנים יחויב במס שונה עבור כל שנה. כך למשל, שחקן שנרכש בשנת 2000 תמורת 200 אלף דולר ונמכר בשנת 2005 תמורת 1.2 מיליון דולר, גורר אחריו חבות מס של כמיליון דולר, עליה יגבה מס שונה בכל שנה.

תגי המחיר של שחקנים רבים אמנם גבוהים, אולם קבוצת כדורגל או כדורסל אינה ידועה כרווחית במיוחד ולמעשה, מרבית הקבוצות דווקא מסיימות את השנה בהפסד בשל תשלומי השכר הגבוהים לשחקנים ולמאמנים. יוצאות דופן הן מספר מצומצם של קבוצות צמרת, אשר מסוגלות להציג רווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully