וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם נלחמים, רק אנחנו נחים

שאול אדר, לונדון, אלי שווידלר, מוסקבה ורועי בית לוי

11.10.2006 / 8:16

אנגליה תנסה להימנע ממשבר בקרואטיה (19:00, ספורט 5), ואם רוסיה לא תנצח את אסטוניה (17:00), הכסא של הידינק יבער עוד יותר

משחקי הבית הישראלי במוקדמות יורו 2008 ימשיכו הערב (רביעי), כשהנבחרת שלנו תנוח ותראה את יריבותיה מתכתשות. אנגליה תצא למשחק חוץ קשה מול קהל קרואטי עוין במיוחד (19:00, ספורט 5), רוסיה תארח את אסטוניה ואם לא תנצח, סביר להניח שחוס הידינק ימצא את עצמו בדרך החוצה ומקדוניה תצבור, קרוב לוודאי, שלוש נקודות קלות מול אנדורה.

מה קרה לתוכנה של מקלארן? (שאול אדר, לונדון)

אוהדי נבחרת אנגליה חוששים. לא בגלל סיכויי ההעפלה ליורו 2008, אלא בגלל הסיכויים האפסיים שלהם להתלהב ממשחק של נבחרת אנגליה בשנים הקרובות, לפחות כל סטיב מקלארן ימשיך לאמן את הנבחרת.

אנגליה, שסיימה בתיקו מאכזב נגד מקדוניה ביום שבת, תעלה למשחק עם סקוט פרקר, קפטן ניוקאסל, שיחליף את מייקל קאריק, וללא סטיבן ג'ררד המוצהב. ריו פרדיננד אמור לחזור להרכב הראשון, אחרי שהתאושש מבעיות הגב שמנעו ממנו לשחק בשבת, ואילו לדלי קינג, המצטיין נגד מקדוניה, לא נסע כלל לזגרב בשל בעיות ברכיים. אבל אלה רק פרטים קטנים בתמונה הכללית המדכאת.

מקלארן הוא מאמן הדוגל באופן כמעט קנאי בתוכנת הניתוח "פרו-זון". אחרי כל משחק הוא מקבל נתונים וצילומים המנתחים את ביצועי שחקני הנבחרת, המרחק שהם עברו, השטח בו הם התמקדו ואיכות המסירות שלהם. אבל נדמה שאת הנתונים המשמעותיים ביותר ממשחקי הנבחרת התוכנה לא מגלה: אנגליה משעממת, איטית ואדישה. במשחק בשבת היא נראתה, למרבה האימה, בדיוק כמו הנבחרת של סוון גוראן אריקסון - כל עוד וויין רוני לא פוגע, אנגליה היא נבחרת שמענה את אוהדיה ומתקשה להבקיע.

מקלארן ישמח לחזור מזגרב עם נקודה, אבל עוד תיקו בתצוגה עלובה, או הפסד, יהפכו את חמשת החודשים עד למשחק הבא של הנבחרת בבית המוקדם, נגד ישראל, לסיוט מתמשך עבורו. הלחץ יעלה, התקשורת תרדוף והספק יתגבר גם בקרב השחקנים. האוהדים האופטימים, אם עוד נותרו כאלה, מאמינים שוויין רוני ישחזר את היכולת הטובה שלו מהמשחק נגד קרואטיה ביורו 2004, הפעם האחרונה בה אנגליה הלהיבה. אשרי המאמין.

היריבה מגיעה באוטובוס, לא ננצח? (אלי שווידלר, מוסקבה)

"הפרה שלנו שמנה ומטופחת, אבל היא מסרבת בתוקף לתת חלב". ציטוט לא מחמיא זה לקוח מהעיתון "סובייטי ספורט" והוא מגדיר היטב את מצבה של הנבחרת הרוסית ערב משחק הבית השלישי שלה בבית 5, הפעם בסט פטרסבורג, נגד יריבה אסטונית נוחה.

יש הטוענים שדווקא נגד ישראל היו צריכים הרוסים לשחק בצפון, באיצטדיון ביתי וחמים ולעיני קהל לאומני ונלהב. אך את הנעשה אין להשיב, והחבורה המדוכאת של חוס הידינק טסה צפונה, על מנת להשיג את הניצחון הראשון בבית. הידינק אינו מתכוון לבצע שינויים מרחיקי לכת. ייתכן שאיזמאילוב, שנכנס כמחליף נגד ישראל, יפתח בקישור, אך קיימת גם אפשרות של שיתוף פעולה בין פוגרבניאק וקרז'קוב.

די קשה להאמין שגם הפעם הרוסים יאכזבו בבית, בייחוד מול יריבה שמגיעה למשחק בינלאומי רשמי באוטובוס (המרחק בין טאלין לסט פטרסבורג אמנם אינו גדול במיוחד, אך עדיין מדובר בשיקולי חיסכון מופלגים מאוד מצד האסטונים). המאמן ההולנדי של האורחים, יילה חוס, העלה לאוטובוס 20 שחקנים, אבל סגר את הדלתות בפני החלוץ הוותיק כריסטין ויק מיאה, שכבר הופיע בנבחרת הלאומית ב-101 משחקים. "אין טעם להביא חמישה חלוצים למשחק בו נצטרך בעיקר להתגונן", נימק חוס את החלטתו.

אסטוניה, מעודדת מהניצחון במשחק הידידות מול קבוצת ארקלס ההולנדית (0:1), לא אמורה להקשות על הרוסים, גם בימים בהם רוסיה מתבשלת בתוך סיר לחץ לוהט של ציפיות ואכזבה. אין ספק שאם רוסיה לא תנצח, הסכינים הארוכות, שנשלפו ברוסיה אחרי התיקו נגד ישראל, יתקרבו עוד יותר אל גבו החשוף של הידינק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אנדורה חולמת (רועי בית לוי)

נבחרת אנדורה ספגה 16 שערים ורשמה רק שער זכות בודד, אותו שער ניחומים אותו ספג דודו אוואט. כמובן שאף אחד בנסיכות לא העז אפילו לחלום על העפלה ליורו 2008 בבית 5 בטורניר המוקדמות, אבל לאחר ההצלחה המפתיעה בקמפיין הקודם (5 נקודות, כולל ניצחון בכורה במשחק רשמי), רצף התבוסות הנוכחי מהווה אכזבה מסויימת.

"ידענו שלא יהיה לנו קל בבית הזה", אומר סרג'י קאנו, כתב ספורט ב"אל דיארי ד'אנדורה", "אבל למרות זאת ציפינו ליכולת טובה יותר מהנבחרת. אין ספק שההגרלה שלנו היתה אכזרית. פתחנו עם שלושה משחקים נגד הנבחרות החזקות בבית - ישראל, אנגליה וקרואטיה - ובכל משחק ספגנו יותר שערים והצגנו כדורגל גרוע יותר ויותר, עד לשפל התבוסה 0:7 נגד קרואטיה".

המשחק נגד מקדוניה, הנבחרת נגדה השגנו בקמפיין הקודם 4 נקודות, כולל אותו ניצחון היסטורי, יכול להיות נקודת פתיחה חדשה עבור הנבחרת. אם נצליח לנצח את המקדונים, הביטחון העצמי שלנו ישתפר ואז כבר נוכל להרשות לעצמנו לחזור לחלום על ההישג הבא. ואם לא, לפחות נתנחם בכך שגם אנגליה לא הצליחה לנצח את מקדוניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully