וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל שער שלנו הוא כמו לידת עכוז"

אלי שווידלר, מוסקבה

5.10.2006 / 7:33

שער אחד הבקיעה רוסיה במשך שנה שלמה, ומראט איזמאלוב, שהבקיע מול קשטן במדי לוקומוטיב, מודה: "באימונים אין בעיות, במשחקים יש"

יותר מ-20 שערים הבקיעו שחקני סגל נבחרת רוסיה במחזור המשחקים האחרון בליגה המקומית. על פניו, זאת היתה אמורה להיות בשורה משמחת עבור הרוסים ו[[חוס הידינק]], מאמן הנבחרת, אלא שבעיתונות הרוסית העדיפו לא להסתנוור והפנו שאלות בכיוונו של המאמן הלאומי. "האם המונח פליימייקר מוכר להידינק?" התריס ה"ספורט אקספרס", והפרשנים הרוסים לא הרפו וביקשו לדעת מדוע מה שעובד כל כך טוב בליגה, נעלם כלא היה בנבחרת. ולמה, לעזאזל, נראה שהפעם העסק נדפק ואילו בדרום קוריאה הגיע למאזן של 1.25 שערים למשחק ובאוסטרליה הרשים עם 2.08 שערים למשחק.

ההגעה של הידינק לנבחרת הרוסית הולידה תקוות להחזרת הכדורגל הרוסי אל קדמת הבמה, אלא שעתה עסוקים בשאלה מדוע הנבחרת כל כך מתקשה להבקיע. האם הבעיה היא במשחק הקבוצתי, במערך הגנתי, ב"תפקוד רובוטי" כפי שהגדירו זאת בעיתונות, באיכות ירודה של החלוצים, או בהעדר קשרים יצירתיים. ההחלטה של הידינק שלשום לנפות מהסגל את שני קשרים עושי המשחק, דמטרי לוסקוב ו-ולדיסלב רדימוב, גרמה ל"ספורט אקספרס" לשלוח סנוקרת ראשונה לכיוון הידינק.

זה מצידו מייעד את עמדת הפליימייקר לאיגור טיטוב הוותיק, אבל ספק אם זה מה שישחרר את רוסיה ממאזן מביך של שער אחד בחמשת משחקיה האחרונים (ממוצע של 0.2 שערים למשחק). ההגנה אמנם סבירה (שער אחד בחמישה משחקים), אבל במפגש בשבת נגד ישראל, משחק שכבר הוגדר ברוסיה כ"להיות או לחדול", הרוסים ספקניים באשר ליכולת שלהם להכאיב לדודו אוואט.

טיטוב לא ניסה אתמול להתחמק מהבעיה. "במשחק נגד ישראל אנחנו מוכרחים לנצח, כך שהמערך חייב להיות התקפי, אבל ספק אם ישראל פחות טובה מאיתנו. מדובר בנבחרת שהיא יחידה לוחמת, אחת מעשרים הטובות באירופה, ולא יהיה פשוט להבקיע מולה". אלמלא המאזן המביך של הרוסים בחוד, עוד היה אפשר להאשים את טיטוב בלוחמה פסיכולוגית זולה.

"גם השוער אשם"

אחד ה"אשמים" בחוסר החדות הרוסי ליד השער, הוא מראט איזמאלוב, שם שמוכר היטב לדרור קשטן. כנער בן 19, איזמאלוב - הכישרון הבולט בכדורגל הרוסי באותם ימים - הבקיע לרשת הפועל תל אביב במדי לוקומוטיב בשמינית גמר גביע אופ"א (זה לא הספיק לרוסים, שהודחו על ידי הפועל באותו מפגש כפול בסתיו 2001). חמש שנים אחרי, ניתן לומר שההתקדמות המקצועית של איזמאלוב נבלמה איפשהו בדרך.

הידינק פתח עם איזמאלוב כקשר התקפי בשני משחקיו כמאמן נבחרת רוסיה (ידידות נגד ברזיל ומשחק רשמי נגד קרואטיה), כך שמדובר בכתובת לגיטימית לשאלה מדוע ההתקפה הרוסית לא פוגעת. תשובות, כפי שמלמד ההסבר של איזמאלוב, אין לו. "בנפרד, כל שחקן בקבוצה שלו, באמת הכל נראה תקין. גם באימונים לא צצות בעיות, אבל במשחקים הרשמיים כל שער הוא משום מה כמו לידת עכוז. רבים מאשימים ביובש את החלוצים, אבל לטעמי זה לא נכון. כל התקפה מתחילה מההגנה, כך שאם אין שערים אשמים כל ה-11. גם השוער".

האם הגישה של חוס הידינק וסלבולוב מוסלין, מאמן לוקומוטיב, שונות באופן מהותי?

"לא, הדרישות שלהם די זהות. ממני, למשל, שני המאמנים מצפים ליצירת מתח ליד שער היריב - כלומר, מסירה אחרונה, בעיטות וכמובן שערים".

מה ביקש ממך הידינק במשחקים מול לטוויה וקרואטיה?

"קיבלתי הוראה לפעול באגף ימין עם דגש התקפי, אבל זה לא אומר שכך יהיה תמיד".

אתה עתיד למלא תפקיד זהה גם מול ישראל?

"זה תלוי במאמן. בבית אנחנו צריכים לשאוף לזרום ולנצח כל יריבה, גם אם זאת נבחרת מאורגנת ומאוזנת כמו ישראל".

בינתיים איזמאלוב הספיק לעשות אתמול דפיקות לב להידינק, כאשר לא נטל חלק באימון הערב. מלבדו לא השתתפו בו עוד שלושה שחקנים נוספים: הקשרים אלכסנדר אניוקוב ו-ולדימיר בסטרוב והחלוץ קומן פבלוצ'נקו. עם זאת, ההערכה היא שמדובר בפציעות קלות והמטרה היתה להקל על הארבעה. באימון הבוקר תורגל בהרכב הפותח של הרוסים החלוץ הגבוה פאבל פוגרבניאב.

הידינק, כחלק ממאמציו להיאבק בחולשתה של ההתקפה, תרגל הרכב עם שישה קשרים. אולי השינוי יתחיל משם. "בינתיים אני לא מוכן להודיע באיזו שיטה אשחק מול ישראל", אמר המאמן ההולנדי בתום אימון הערב. "יש לי עדיין התלבטויות בשתי עמדות. אחת מהן קשורה לגבי זהות החלוץ השני, שאולי אצטרך לקטוף מעומק המגרש. בכל אופן, עדיין יש לנו זמן להחליט". ו-90 דקות להבקיע.

12 חודשים, גול אחד

תאריך מסגרת משחק תוצאה

אוקטובר 05' מוקדמות מונדיאל: סלובקיה - רוסיה 0:0

מארס 06' ידידות: רוסיה - ברזיל 1:0

מאי 06' ידידות: ספרד - רוסיה 0:0

אוגוסט 06' ידידות: רוסיה - לטביה 0:1

ספטמבר 06' מוקדמות יורו: רוסיה - קרואטיה 0:0

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully