וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא בטוח שאשחק ברוסיה"

יואב ויכסלפיש ואסף שקד

4.10.2006 / 20:04

נבחרת ישראל נחתה ברוסיה עם בניון הפצוע. טיטוב: "נתכונן לישראל כאילו זו אנגליה". פציעות גם אצל הרוסים, שחוששים מבונקר ישראלי

השחקן החשוב במערך הנבחרת הישראלית, הקפטן יוסי בניון, נמצא בספק למשחק החשוב מול רוסיה במסגרת מוקדמות יורו 2008, בשל פציעה.

היום (רביעי) רגע לפני שהמריאה, ערכה הנבחרת אימון אחרון באיצטדיון ר"ג. בניון הופיע לאימון בג'ינס וטי-שרט, והודיע: "קיבלתי שש, שבע זריקות אתמול (שלישי), ואני אמור לנוח עשרה ימים. לא יודע אם אשחק, אלוהים גדול. ווסטהאם רצו שלא אסע, אבל העדפתי להצטרף לנבחרת. פציעות הן חלק מהעניין, אבל לכל אחד בסגל יש מחליף".

בניון הגיב גם לגבי מצבה הגרוע של ווסטהאם בפרמיירליג, ואמר: "יש תקופות שהכל הולך הפוך, היה לנו חוסר מזל נגד רדינג. טבס ומסצ'רנו הם שחקנים מצוינים, אבל כולם כרגע נמצאים מתחת לרמה הרגילה, כולל אני".

מי שנעדר מהטיסה לרוסיה הוא קשר בית"ר ירושלים הפצוע, מיכאל זנדברג, שנשאר בארץ, ובמקומו זומן קשר הפועל כפ"ס, גיז'רמו ישראלביץ'. אלא מה, מיד לאחר שהועלה הרעיון נזכרו בהתאחדות שלישראלביץ' הופעות בנבחרת ארגנטינה הצעירה, ולמרות שכבר שותף במדי הנבחרת האולימפית, החליטו בסופו של דבר לרדת מרעיון הזימון. בנבחרת אמרו בתגובה כי העדיפו שלא לקחת סיכונים מיותרים. השאלה, כרגיל, היא למה לא יכולים לברר דברים כגון אלה מראש?

בלם הנבחרת תומר בן יוסף אמר לפני שהמריא יחד עם חבריו: "אנחנו יוצאים לקראת משחק לא קל, רוסיה היא נבחרת קשה מאוד במיוחד כשהיא מארחת אותנו, אבל עשינו הכנה טובה על מנת לבצע את המשימה כמו שצריך. זהו אחד המשחקים הכי חשובים שלנו ומשחק המפתח להמשך הדרך ולכן נצטרך לתת מעצמנו מעל ומעבר על מנת לחזור לארץ עם הנקודות".

גל אלברמן, קשר בית"ר, התייחס למצבת הפצועים: "זה המבחן הרציני הראשון בקמפיין הזה, נעשה הכל על מנת להשיג תוצאה טובה, לא משנה מי כשיר ומי לא".

עמית בן שושן, שכבש שער בכורה במדי הנבחרת במשחק נגד אנדורה: "פתחתי בהרכב רק פעם אחת אז זה בטח לא מקום קבוע מבחינתי. חוץ מזה אני מאחל בהצלחה לאולימפית ומקווה שהם יעלו".

ועמרי אפק סיכם: "אנחנו יוצאים לרוסיה כדי להשיג תוצאה טובה, רק תיקו ומעלה יספקו אותנו".

"קטן יכול היה לשחק ברוסיה" (משה בוקר, משה הרוש, הארץ)

בחסות מסך עשן בדמות מסיבת עיתונאים אופטימית ומחוייכת למדי של דרור קשטן, החלה לבעבע אתמול (שלישי) מתחת לפני השטח דרמה גדולה סביב המראת הנבחרת לרוסיה, היום אחר הצהריים. יניב קטן אמנם שוחרר אתמול מהנסיעה עקב הדלקת בשרירי הבטן ממנה הוא סובל, אולם על פי גורמים רפואיים הבקיאים בחומרת פציעתו, מתברר כי החלוץ היה יכול ליטול חלק במשחק החשוב בשבת בעזרת זריקה לשיכוך כאבים. "זאת אותה פציעה שהוא סבל ממנה לפני ליטקס", אמר אתמול גורם רפואי במכבי חיפה, "תיאורטית הוא יכול היה לקבל זריקה בשבת ולתת 60-70 דקות. בדיוק כמו שהוא עלה לשחק מול ליטקס לובץ' לפני שבוע".

כשרופא הנבחרת, ד"ר מרק רוסנובסקי, שיחרר אתמול לבסוף את קטן מהמסע, היה זה בעיקר אחרי שקיבל לידיו את הממצאים הרפואיים מבדיקות שערכה חיפה לחלוץ אצל לא פחות מארבעה רופאים, כולל אחת בהולה מיד עם צאת החג. רוסנובסקי אמר למקורביו: "קטן אכן פצוע, אבל היתה אפשרות להכשיר אותו למשחק. הוא פשוט רצה להשתחרר. הוא הגיע אלי מדדה כזה, כמו חייל שרוצה להוציא גימלים. יוסי בניון נכנס אלי ואמר 'דוקטור, אני משחק, תעשה מה שצריך'. קטן נכנס אלי ואמר 'אני פצוע, כואב לי'". גורם נוסף בנבחרת ציין את ההבדל בהתנהגות שני השחקנים והצביע על העובדה שבניון קיבל אתמול לא פחות מחמש זריקות.

תהיות בנושא צצו גם בצוות המקצועי של הנבחרת. קשטן ועוזרו משה סיני לא ויתרו בקלות ובדקו עם קטן אם הוא יוכל בכל זאת לצאת למוסקבה, אך החלוץ הבהיר כי הוא סובל מכאבים חזקים. הדבר עורר זעם רב בקרב ראשי הנבחרת וההתאחדות, ששוחחו על כך באריכות בעת אימון הערב. בכיר בנבחרת אמר אתמול: "התחושה אצלנו היא שמכבי חיפה התנהגה כמו קבוצה קטנה ועשתה הכל כדי שקטן לא ייצא לרוסיה. כולנו מרגישים שיניב לא התאמץ כדי לנסוע, ואילולא הלחץ שהפעילו עליו רוני לוי ואנשי הקבוצה, הוא היה מקבל זריקה ויוצא".

בנבחרת הזכירו אתמול כי רק לפני שישה ימים הצטיין קטן במדי חיפה וכלל לא נראה פצוע. גורמים בהתאחדות אמרו כי אם קטן לא יעבור בסופו של דבר ניתוח וישחק במשחקים הקרובים של חיפה, הם לא יעברו על כך לסדר היום.

על פי גורם רפואי נוסף בחיפה, מנוחה של מספר ימים תסייע לקטן להחלים מהדלקת. אותו גורם אומר כי "הסיכוי שקטן ייאלץ לעבור ניתוח הוא קלוש מאוד ועד למשחק מול הפועל ת"א בעוד כעשרה ימים הוא כבר יהיה כשיר ויעמוד לרשות המאמן".

אתמול דווח כי קטן סובל מדלקת בשרירי הבטן בצד אחד ומבקע בצד השני, אולם את הבקע סוחב עמו החלוץ מזה מספר שנים, עוד מתקופת הנוער, מה שלא מונע ממנו לתפקד בצורה מלאה. "הבקע זו לא הבעיה של קטן", אישר גורם בחיפה, "הוא משחק עם זה כבר שנים ויכול לשחק עוד עשרים שנה בלי בעיות". בתשובה לשאלה האם חלה החמרה בפציעה של קטן בעקבות עלייתו למשחק מול ליטקס עם זריקה, ענה אותו גורם רפואי כי "גם אם כן היתה החמרה, היא לא היתה משמעותית".

אם כן, לא היתה בעיה להעלות אותו למשחק הנבחרת עם זריקה?

"כמו שאמרתי, תיאורטית הוא יכול היה לקבל זריקה ולשחק".

את תגובתו של קטן לא ניתן היה להשיג.

טיטוב: "נתכונן למשחק כמו לקראת אנגליה" (רומן רוזנבלט)

נבחרת רוסיה ממשיכה בהכנות לקראת משחקה מול נבחרת ישראל בשבת הקרובה. בעיתונות הרוסית מתייחסים בכובד ראש לשני המשחקים הצפויים לנבחרת המקומית, ומרבים לדווח על ההכנות של דרור קשטן ושחקניו ולהתייחס למסדר הפצועים בנבחרת.

גם היום (רביעי) הרבו שחקני הנבחרת הרוסית לבטא את תחושותיהם לקראת המשחק מול ישראל. הקשר הוותיק ייגור טיטוב עומד במרכז ההתעניינות של התקשורת לאור התבטאויותיו בשבועיים האחרונים. טיטוב, שחקנה של ספרטק מוסקבה, רמז כי קבוצת טום מכרה את המשחק מול צסק"א מוסקבה, יריבתה של ספרטק במאבק לאליפות רוסיה. טיטוב, שבימים אלה מוצא עצמו מתאמן ליד אותם שחקנים שהאשים בניצחון לא הוגן, הכחיש כי הפרשה יצרה חיכוכים. השחקן העדיף להתייחס למשחק מול נבחרת ישראל, ואמר: "אנחנו צריכים לקחת את 6 הנקודות בשני המשחקים הקרובים. עם כל הכבוד, ישראל ואסטוניה אינן נבחרות שמותר לנו לאבד נקודות במשחקים נגדן. יש לנו ביטחון לקראת המשימה, והכי חשוב שלא נסבול מעודף ביטחון". יחד עם זאת החמיא טיטוב כשאמר: "עוד לא ראיתי אף משחק של הנבחרת הישראלית, אך ידוע לי שהן לא הפסידו במוקדמות המונדיאל האחרון, למרות בית שכלל נבחרות כמו שוויץ, אירלנד וצרפת, וזה דבר שמדבר בעד עצמו. לכן נתכונן למשחק כמו לקראת אנגליה".

שוערה הצעיר של צסק"א מוסקבה והאפודה הראשונה של נבחרת רוסיה, איגור אקינפייב, יודע מה הבעיה של נבחרתו: "אנחנו לא מבקיעים מספיק, למרות שבאימונים החלוצים שלנו מציגים יכולת מצוינת והידיים שלי יכולות להעיד על כך. אנחנו יודעים שישראל זו קבוצה טובה שלא הפסדיה בקמפיין המונדיאל וספגה מעט מאוד שערים. נחפש להבקיע את ההגנה וכמובן שלא נוכל לנצח בלי להבקיע".

החלוץ הכישרוני של זניט סנט פטרסבורג, אנדרי ארשווין, התייחס למאמן הנבחרת וכן לתנאים במחנה האימונים: "אני מחכה כבר למעבר שלנו לבית מלון במרכז מוסקבה. נמאס לי כבר ממתקן האימונים "בור" בו אנחנו נמצאים, אפשר למות פה משעמום. באימונים עצמם אנחנו מאוד נהנים, הידינק הוא מאמן מצוין ואדם מאוד נעים, על כן העבודה איתו היא הנאה לכולנו. לגבי המשחק מול ישראל, הרי שפקששנו מול קרואטיה ולכן עלינו לכפר על העניין מול ישראל".

בעוד המאמן הידינק ציין במיוחד את החלק הקדמי של נבחרת ישראל, טיטוב התייחס דווקא לחלק האחורי של הקבוצה של קשטן, כאשר הוא מדביק להגנה הישראלית מחמאה מעניינת מתקופת מלחמת העולם השנייה. "נצטרך להזיע, כדי לא לאבד נקודות במשחק הזה", אמר טיטוב, "למיטב הבנתי, ישראל נוהגת לשחק בחוץ בטקטיקה מאוד הגנתית, לכן נזדקק לכל המיומנות שלנו ושל המאמן שלנו כדי לבקע את ביצורי ההגנה שלה. אני מעריך שיהיה שם משהו דומה לקרב סטלינגרד".


מתברר כי מכת הפציעות אינה מנת חלקה של נבחרת ישראל בלבד. באימון של נבחרת רוסיה לא נטלו חלק ארבעה שחקנים בולטים בשל פציעות. מדובר בחלוצים ולדימיר ביסטרוב ורומן פאבלוצ'נקו, המגן אלכסנדר אניוקוב והקשר מאראט אזימילוב, אחד הכישרונות הגדולים אצל הרוסים. בנבחרת הרוסית אומרים מספרים שהשחקנים סובלים מפציעות מינוריות, אך לא מוכנים להתחייב מי אכן יהיה כשיר למשחק מול ישראל.

עדכון ראשון: 4.10.06, 7:59
עדכון אחרון: 4.10.06, 20:04

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully