וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקרים… גם בישראל!

גיא בר

13.9.2006 / 16:29

מקצוע הרייניג תופס תאוצה בעולם וצפוי להפוך לספורט אולימפי ב-2012. גם בישראל נרשמת התעוררות, והיא תשלח נציג לתחרות בארה"ב

כאשר האדם הממוצע חושב על סוסים הוא נזכר בסרטי "המערב הפרוע" בכיכובם של קלינט איסטווד, צ'ארלס ברונסון או צ'אק נוריס. בכלל, כשחושבים על בוקרים האסוציאציה הראשונה היא ארה"ב.

לא עוד. בשנים האחרונות סצנת הרכיבה המערבית מתפתחת בישראל, ומסתבר שארצנו הקטנה שופעת בכישרונות גדולים. בישראל מתקיימות מדי שנה ליגות בוגרים ונוער לרכיבה מערבית, כאשר המקצוע הבולט מכולם הנו הריינינג, אשר עתיד, ככל הנראה, להפוך לענף אולימפי עד לאולימפיאדת 2012.

הריינינג הוא למעשה תצוגת שליטה של הרוכב בסוס, ובמהלך המקצה נדרש הצמד, רוכב - סוס, לבצע מספר אלמנטים דוגמת סיבובי רגל ציר, החלפות רגליים של הסוס, עצירות "סלייד" (גלישה) ועוד.

תחרויות ריינינג נערכות באופן שוטף בכל העולם, כאשר בכל שנה מתקיימים מספר אירועים מרכזיים ובמרכזם אליפות העולם לנבחרות ותחרות ה'ריינינג מאסטר', אליפות העולם לרוכבים יחידים.

במהלך חודש אוקטובר תתקיים תחרות ה'ריינינג מאסטר' בדנבר קולורדו שבארה"ב, אליה מגיעים מיטב רוכבי הריינינג מכל העולם, לאחר שזכו בתחרות מקדימה בארץ המקור שלהם. את ישראל נבחר לייצג הרוכב והמאמן קאיה אחישר. באמתחתו של קאיה אחישר ניסיון רב ותארים רבים שצבר בחלוף השנים, בינהם אליפויות ישראל במקצועות הרכיבה המערבית.

ש: קאיה, כבוד גדול לייצג את ישראל בתחרות גדולה כל כך.

ת: בהחלט. מדובר בתחרות משמעותית ויוקרתית מאוד, ולייצג את ישראל זאת גאווה אדירה.

ש: קיים סיכוי ממשי לזכיה?

ת: סיכוי תמיד קיים. תמיד כשאני עולה למגרש אני נותן את כולי, ללא קשר אם מדובר באימון או בתחרות מכל סוג שהיא. לרוכבים המקומיים, האמריקאים, יש יתרון גדול בכך שהם מגיעים לתחרות עם הסוסים עליהם הם מתאמנים ומתחרים באופן שותף, אבל אני לעולם לא מוותר מראש. אני אעלה למגרש ואתן את כולי בכדי לחזור לארץ עם התוצאה הטובה ביותר שניתן להשיג.

ש: אני מבין שאתה לא תתחרה על הסוס שעליו אתה מתאמן ומתחרה בדרך כלל. מדובר בסיבה כלכלית?

ת: קיים קושי בירוקרטי רב בלהכניס סוסים לארה"ב, אבל גם הפן הכלכלי מהווה מכשול משמעותי. מימון הנסיעה הוא פרטי בעיקרו ומגיע מתרומות.

ש: תרומות? אתה הרי נוסע בשליחות ישראל.

ת: נכון, אני נוסע לייצג את ישראל, אך המימון שמגיע מההתאחדות הישראלית לספורט הרכיבה הוא נמוך מאוד ומכסה את הרישום לתחרות בלבד. יתר המימון מגיע מתרומות, כאשר את רובן יש לזקוף לחן טל, אשר רוכב בחווה שאותה אני מנהל בשותפות ובה אני מתאמן ומאמן. את נסיעתו של העוזר שלי בתחרות, רועי קליין, מממנת משפחתו של רועי, כך שאתה יכול להבין שעניין המימון הוא בעייתי.

ש: באיזה סכום מדובר?

ת: כיוון שאני לא יכול להתחרות עם סוס שלי, להוצאות הטיסה, שהייה, זמן אימון בחוות רכיבה ועוד מצטרפת גם עלות שכירת הסוס, כך שמדובר בסך של כ- 25,000 דולר. כעת אנו מחפשים אפשרויות מימון ומקווים למצוא תורמים שיסכימו לסייע לנו.

לסיכום, מקצוע הריינינג מפותח מאוד בישראל ומדי שנה נוטלים חלק בליגות השונות בישראל מאות רוכבים ורוכבות. בישראל ישנם רוכבים מצויינים המתחרים מעת לעת בחו"ל, דוגמת אילן רוזנברג, החי ומנהל חווה בגרמניה, אשר זכה במספר תחרויות חשובות באירופה, ונבחרת ישראל לריינינג שזכתה לאחרונה (ספטמבר 2006) במקום ה-11 המכובד באליפות העולם.

כאמור, בשנת 2012 צפוי הריינינג להיות ענף אולימפי והרוכבים הישראלים עושים את כל שביכולתם בכדי לצבור כבר עכשיו ניסיון בינלאומי, על מנת למקסם את הסיכוי לקבוע קריטריון אולימפי, כשיזדקקו לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully