וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל פאו

2.9.2006 / 17:56

ספרד תשחק ללא גאסול הפצוע בגמר המונדובאסקט מול אלופת אירופה יוון (ראשון, 13:30), שהפכה לפייבוריטית גם באליפות העולם

תחושת אנטי קליימקס כבדה תלווה את משחק גמר אליפות העולם בכדורסל (13:30, ספורט 5 פלוס) בין יוון לספרד. ראשית, השיא של הטורניר הוא ללא ספק הניצחון המרשים של יוון על ארה"ב בחצי הגמר, ורק קאמבק פנומנלי או תצוגה של פעם בדור תוכל לשנות זאת ולהפוך את הגמר לגולת הכותרת ממה שכולנו נזכור מיפן 2006. שנית כל, הפציעה הקשה של פאו גאסול תשאיר את הספרדים בלי השחקן הטוב ביותר שלהם, שמוביל אותם בנקודות ובריבאונדים, ונותן את הנשמה שלו בכל מהלך ומהלך, כפי שראינו בחצי הגמר הפיזי מול ארגנטינה. המאמץ הזה נגמר בדמעות אחרי הניצחון המותח, כשכל אחד מחבריו הגיעו כדי לנחם אותו.

יוון, אם כן, תביא את חגורת אלופת אירופה שלה לזירה, אליה תעלה כפייבוריטית ברורה, בעוד ספרד תקווה לנס בדמות יכולת מופלאה של חואן נבארו, חוזה מנואל קלדרון, חורחה גרבחוסה ושאר החברים. אם הכל יילך כשורה עבור ינאקיס וחבורתו הממושמעת, הם יוסיפו לעצמם גם את תואר אלופי העולם, ויוציאו מיליוני יוונים לרחובות על מנת לחגוג את היותם האימפריה הספורטיבית של אירופה בכל הקשור לנבחרות לאומיות.

מכונה משומנת מול מכונה מקולקלת

יוון תביא לגמר את המשחק המסודר להפליא שלה, עם הארגון והביטחון שמשרה תיאודורס פפאלוקאס, עם המרץ של ואסיליס ספאנוליס עם ההגנה של דימיטריוס דיאמנטידיס, עם הנוכחות האימתנית בצבע של סופוקליס שחורציאניטיס ולזארוס פפאדופולוס, ועם הגיוון של הפורוורדים פוציס, דיקודיס וקאקיוזיס. כשהם נישאים על גבי האנדרנלין מיום שישי, יהיה קשה לעצור את המכונה היוונית המשומנת, שפועלת ביעילות ובשיטתיות שקשה היה לספרד לעצור גם לו גאסול היה כשיר. היוונים יישמו שוב את השיטה שהצליחה כל כך מול ארצות הברית: שליטה בקצב המשחק, הרצת השעון במהלכים חסרי תכלית ופיק אנד רול ב-10 השניות האחרונות להתקפה, שמסתיים בחדירה של אחד הגארדים או במסירה לגבוהים.

ספרד, לעומתה, משלבת בין כדורסל מסודר לבין משחק ריצה. משקלן של המתפרצות יעלה בעקבות היעדרותו של גאסול. היא תקווה לנצל את יתרון המהירות שלה ולהפוך את המשחק למעט יותר פרוע כדי להשאיר לעצמה סיכוי. סרחיו רודריגז ורודי פרננדז הצעירים (הראשון ישחק בעונה הבאה בפורטלנד מה-NBA) יתניעו את המתפרצות, וינסו לשכתב את ההיסטוריה של הנבחרת הספרדית, שכמו תאומתה מהכדורגל, ידועה ככזו שמצליחה תמיד למלא את הדלי בסאנגרייה, רק כדי לשלוח אותו בוולה ליציע, אם כי בשלבים מתקדמים יותר מאשר רבע הגמר.

"נעלה לנצח בשביל פאו", אמר קלדרון לקראת המשחק על מדליית הזהב. "הוא השחקן הטוב ביותר שלנו. ליוון יש 12 שחקנים שתורמים להצלחה, ואפשר להגיד שאנחנו מנסים להיות כמוהם. הם לא צריכים כוכבים גדולים כדי לנצח משחקים". עכשיו כל שנותר לראות הוא אם ספרד יכולה לנצח בלי הכוכב הגדול שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully