וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב זכתה במקום השלישי

2.9.2006 / 12:03

32 נקודות של וויד הובילו לניצחון 81:96 על ארגנטינה ולמדליית הארד. הפציעה של גאסול חמורה, ותמנע ממנו לשחק בגמר מול יוון בראשון

ארה"ב ניצחה היום (שבת) את ארגנטינה 81:96, יממה אחת אחרי שחטפה בראש מיוון בחצי הגמר המונדובאסקט, וזכתה במדליית הארד. אבל עם כל הכבוד, הדבר האמיתי הוא הגמר. רציתם לקבל קטע פתיחה, אמריקאים יקרים? הייתם צריכים לנצח את יוון. לכן, נפתח עם החדשות החשובות באמת.

פאו גאסול, כוכב נבחרת ספרד, הריבאונדר והסקורר המוביל שלה, לא כשיר לגמר המונדובאסקט, מחר (ראשון) מול יוון. חדשות טובות מאוד לינאקיס וחבורתו, שיעלו למשחק כפייבוריטים כבדים.

גאסול, שצבר ממוצעים של 21.3 נקודות (שלישי באליפות) ו-9.4 ריבאונדים (שלישי באליפות) למשחק, הצטיין במשחק חצי הגמר מול ארגנטינה (74:75), קלע 19 נקודות, הוריד 11 ריבאונדים והוסיף 3 חסימות. אבל הוא נפצע ברגלו השמאלית לקראת הסיום, נאלץ לרדת מהפרקט כשהוא נתמך על ידי שניים מחבריו לנבחרת, אחד מהם הוא אחיו מארק, משם הובהל לסדרה של צילומים בבית החולים, שגילו כי שבר את אחת מהעצמות הקטנות בכף רגלו. גאסול החמיץ לפני עונותיים לא מעט משחקים במהלך העונה הסדירה במדי הממפיס גריזליס, בגלל פציעה דומה.

גאסול כתב באתרו הרשמי: "יש לי ביטחון בחבריי לנבחרת ובכך שהם יצליחו גם בלעדי", ובאתר הרשמי של הטורניר הוסיף: "מדליית זהב על החזה תשכיח את כל הכאב שיש לי עכשיו".

מאמן הנבחרת הספרדית, פאפו הרננדז, אמר: "אנחנו שמחים על כך שעלינו לגמר, אבל זו שמחה לא שלמה. יש חדשות רעות לגבי פאו גאסול. ביום ראשון ננסה לזכות באליפות בשבילו".

ארה"ב - ארגנטינה 81:96

דווין וויד, שנראה לאורך התחרות כמו עוד שחקן ולא כמו ה-MVP של גמר ה-NBA, החליט לקחת על עצמו את המשימה לחזור הביתה עם מדליה כלשהי, כשקלע 18 מ-32 הנקודות שלו ברבע הרביעי, והבטיח סיום שני ברציפות עם הארד, אחרי שנבחרתם של לארי בראון, טים דאנקן ואלן אייברסון סיימה במקום השלישי באתונה. הפלאש פגע ב-13 מ-17 מהשדה, כולל 3 מ-3 מאחורי הקשת, איזור ממנו פגע רק ב-2 מ-15 לאורך הטורניר.

המשחק פתחו האמריקאים בהלם אחרי הקרב מול יוון, והדרום אמריקאים ניצלט זאת כדי להוליך 21:27 בסיום הרבע הראשון, כשהם נהנים ממחצית ראשונה מצוינת של לואיס סקולה וקרלוס דלפינו. הרבע השני כבר היה סיפור אחר. האמריקאים צימצמו לאט, ו-6 שניות לסיום המחצית קבר כרמלו אנתוני, שהידית שלו לא הייתה מאופסת, שלשה שקבעה את תוצאת שנתנה לארה"ב את היתרון הראשון שלה עם הירידה להפסקה, 49:50.

הרבע השלישי נפתח בקרב ראש בראש, וויד מול אנדרס נוצ'יוני, מיאמי מול שיקגו. וויד קלע, נוצ'יוני החזיר וחוזר חלילה, כשהמשחק נאשר צמוד. אלא שבמצב של 55:57 לאמריקאים, נכנסו לברון ואלטון ברנד למשחק, כשכרגיל, ארה"ב בונה על מומנטומים של שחקנים בודדים, וברחו עד ל-57:67. הרבע האחרון היה שיקוף של השלישי, בתוספת מחשק ענק של הפלאש שצלף, כאמור, מכל מצב. הארגנטינאים שבקו, הרבה בגלל בעיית עבירות של סקולה (15 נקודות במחצית, 19 בסך הכל ב-21 דקות בלבד), מאנו ג'ינובילי (10 נקודות ב-19 דקות) ופבריסיו אוברטו (6 נקודות ב-18 דקות), והמשחק היה גמור.

לארה"ב: דווין וויד 32, לברון ג'יימס 22, 7 אסיסטים ו-9 ריבאונדים, כרמלו אנתוני 15 (6 מ-17 מהשדה), אלטון ברנד 11, דוויט הווארד 7, כריס פול 4, קירק היינריך ושיין באטייה 2 כל אחד, כריס בוש 1.

לארגנטינה: לואיס סקולה 19, אנדרס נוצ'יוני 18, קרלוס דלפינו 13 (כולן במחצית הראשונה), מאנו ג'ינובילי 10 (2 מ-9 מהשדה).

צרפת - טורקיה 56:64 (מקומות 5-6)

צרפת השלימה טורניר יפה עם מקום מכובד, אחרי תצוגה הגנתית מול טורקיה שקלעה 9 מ-42 מהשדה (21%) ו-20 נקודות בלבד במחצית הראשונה.

לצרפת הירבו לקלוע: פלורן פייטרוס 12 ו-9 ריבאונדים, פרדריק וייס 11, לורן פויירס 10.

לטורקיה: אנגין אטסור 15, סנק אקיול 10, ארסן אלייסובה 9.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully