וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופת הליגה המקצוענית

22.8.2006 / 13:44

רגע לפני הבכורה, יצאנו לבדוק איזו קבוצה בליגת העל הכי אירופית ומי הכי חפפנית. קבלו את רביעיית הצמרת. כתבה ראשונה

1. מכבי חיפה (רומן רוזנבלט)

מתקני אימון:

מכבי חיפה מתהדרת בשני מתקני אימון, קצף וכפר גלים, שמשרת את האלופה ברוב ימות השנה. התנאים בקצף סבירים: חדר כושר, חדר אוכל וחדר וידאו. מתקן האימונים הקבוע, כפר גלים, עבר לאחרונה שדרוג, שכלל חדרי הלבשה חדשים, עמודי תאורה, דשא משופר, כשבתכנון נמצא גם חדר כושר חדש. במקום נמצאים כבר עזרים טכנולוגיים ופיזיים לשיפור היכולות של השחקנים, פלוס יציע עיתונות מפואר. החיסרון: הגישה למתקן בכפר גלים בעייתית ועוברת בדרך עפר בתוך שדות.

אצטדיון:

אצטדיון קרית אליעזר (14,000 מקומות), שחגג לאחרונה יובל, עבר מספר שינויים קוסמטיים, כמו הרחקת הגדר, כחלק מלקחי מקרה אמיר רנד. כמו כן, באצטדיון הותקנו שערים חשמליים, אך הדוחק בכניסות עדיין מעיק. הבעיה המרכזית של האצטדיון, מעבר לגילו המופלג, היא מיקומו בתוך שכונת מגורים, שגורם בעיקר לבעיות חניה (רק 600 מקומות חנייה באיזור) ופקקים. גם התנאים בחלק מהשערים באצטדיון (שירותים, מושבים, מפגעים) הם בהתאם לגילו המופלג.

צוות ניהולי:

הכל מתחיל ביעקב שחר, נשיא הקבוצה, שסוגר עשור וחצי בראש הפירמידה. שחר בנה בחיפה מודל של חברה, הכולל דירקטוריון המגבש תכניות אסטרטגיות למועדון (שם ניתן לפגוש את עוזי מור, סגנו, ואת אודי שוחטוביץ, פרקליט המועדון) וכן מנהלים מקצועיים ואדמיניסטרטיביים. המוציא לפועל של התכניות הוא איתמר צ'יזיק, המנכ"ל. המועדון נעזר במשרדים וצוות עובדים לא קטן, החל מאחראי על מתקני האימון וכלה באחראי על רווחתם של הזרים. הקודקודים שמים דגש מיוחד על שיווק.

צוות מקצועי:

רוני לוי (מאמן ראשי זו העונה הרביעית) וסלובודן דראפיץ' (עוזר מאמן ואחראי על חיבור הזרים) עובדים על פי תוכנית מסודרת לטווח ארוך ונעזרים בגיורא אנטמן (מאמן שוערים), דידי חממי (מאמן כושר), ד"ר בוקי ירון (פיזיולוג), מיקי דסה (מנהל קבוצה), רועי דניאל (דובר) וליאור ששון (אחראי על הכנת מצגות הוידיאו).

קשר עם האוהדים:

מיטל רוזן, אשת יחסי הציבור, אמונה על הקשר ומשתדלת לנהל דיאלוג עם ראשי האוהדים. לקבוצה אתר אינטרנט רשמי ומפורט, מלבד זאת קיימים גם מספר אתרי אוהדים. לעתים הקבוצה מקיימת אימונים מיוחדים הפתוחים לאוהדים מכל רחבי הארץ, שזוכים להצטלם עם השחקנים.

סקאוטינג:

המאמן רוני לוי הוא הסקאוט העיקרי, ובכל שנה יוצא לחו"ל ותר אחר שחקנים חדשים לקבוצתו. כמו כן, לוי עוקב אחרי יריבות, לפעמים על-ידי קלטות וידיאו ולפעמים על-ידי גיחה למשחק היריבה. המועדון נמצא בקשר עם מספר סוכני שחקנים, אך היהלום שבכתר הוא פיני זהבי, חברו ויועצו של יעקב שחר. בזכות קשריו של זהבי הגיעו לחיפה זרים שהביאו תארים והכניסו אח"כ כסף למועדון, כמו קנדאורוב ויעקובו.

סיכום:

ללא מתחרים. בסטנדרטים ישראלים, מכבי חיפה היא אירופה לכל דבר: הנהלה מסודרת, בעלי תפקידים לכל פרט וצוות אימון מיומן. ביום שיקום האצטדיון החדש בחיפה וקרית אליעזר המיושן ייחשב להיסטוריה, הקבוצה תהיה אירופית לכל דבר.

2. הפועל ת"א (ניר איסקוב)

מתקני אימון:

מתקן האימונים בוולפסון נחשב לאחד המשוכללים בארץ. המתקן מחולק לשני מתחמים, אחד לנוער, השני לקבוצה הבוגרת ומכיל 4 מגרשים, אחד מהם עם דשא סינתטי. מתחם הנוער כולל חדר לימוד, מלתחות, חדרי הלבשה ומשרדים. מתחם הבוגרת מכיל מלבד חדרי הלבשה ומלתחות, חדרי אפסנאות, כושר, אוכל ואפילו חדר שינה. בעיה: המתחם מגודר ופוגם בהנאה של האוהדים בצפייה במשחקים ובאימונים.

אצטדיון:

אחרי שעבר מתיחת פנים רצינית, בלומפילד (15,500 מקומות) נחשב לאחד האצטדיונים היפים בארץ. ללא גידור, הראות בו מצוינת והוא נוח לשימוש, הן לצופה והן לשחקן. עם זאת, האצטדיון בן יותר מ-40 שנה ומנהליו סבורים שיש לחשוב כבר על חלופה מודרנית יותר.

צוות ניהולי:

אחרי שחלום לב לבייב התנפץ, הפקיד סמי סגול את הפועל ת"א בידי קבוצת הניהול בראשות מוני הראל, בה חברים מלבדו גם שמעון ציטרון ועו"ד שחר בן עמי. דמות פעילה נוספת: המנכ"ל אריה הרשקוביץ'. בעונתה הראשונה, השיגה השלישיה רווח תפעולי הנאמד בכחצי מיליון שקל, אחרי עשור של הפסדים. עדיין קיימות חריקות בקשר בין קבוצת הניהול לבעלים, סגול, שהתבטאו למשל בעיכוב משכורות לשחקנים. מאחר שפרק הזמן של קבוצת הראל במועדון הוא קצוב, אין להפועל ת"א תכניות מפורטות לטווח הארוך וההתמקדות היא בהווה.

צוות מקצועי:

יצחק שום (מאמן) ורון ציבלין (עוזר ומאמן כושר), נעזרים בגבי בורנשטיין (מאמן שוערים), 3 רופאים (בראשות ד"ר משה לוינקופף), 2 פיזיותרפיסטים ודובר. אחד האתגרים הניצבים בפני הצוות המקצועי: מלבד שי אבוטבול ורמי חליס, לא השתלבו בשנים האחרונות יוצאי מחלקת הנוער בהרכב הקבוצה. מנהל מחלקת הנוער החדש, אקס נבחרת נערים א', אברהם בכר, נמצא בקשר רציף עם מאמן הבוגרת ומנסה לתקן את הבעיה.

קשר עם האוהדים:

למרות שאינה נושאת בתפקיד רשמי, ממלאת טל הולצמן (אשת השיווק של המועדון לשעבר) את הפונקציה הזו בהתנדבות ומנסה למלא את החלל. למרות היוזמה הפרטית, הקבוצה די מזניחה את הנושא הזה. במיוחד בולט בהיעדרו אתר אינטרנט רשמי, נתון מפתיע למדי בהתחשב בתדמיתו המתקדמת של המועדון.

סקאוטינג

לא ידוע על צוות של מגלי כשרונות קבוע, למעט אלה שעוזרים לשום. המאמן נסע לחזות באופן אישי בזרים אותם החליט לצרף העונה, יוליץ', דה ברונו ופאז. רוני לוי, ששימש בעבר כעוזרם של אלי כהן, אלי אוחנה ואורי מלמיליאן, משמש כסקאוט של מחלקת הנוער ומגיש דו"חות לאחראי, אברהם בכר.

סיכום:

למרות מתקן האימונים המפואר, האצטדיון הסביר והרווחים הכלכליים, הקבוצה סובלת בעיקר מהעדר חשיבה לטווח ארוך, בגלל שההנהלה היא זמנית לעומת ההנהלה הוותיקה והמשופשפת של מכבי חיפה.

3. בית"ר ירושלים (אסף שקד)

רמת מתקנים:

לקבוצה העשירה במדינה אין את המתקן הטוב ביותר, למרות השיפוץ, השיזרוע, יישור המגרשים העקומים בבית וגן והקמת המגרש הסינטטי. בולטים בחסרונם: חדר כושר, מתקן רפואי צמוד וכמובן מתקנים גדולים גם למחלקת הנוער.

רמת האצטדיון:

אצטדיון טדי (21,000 מקומות), הוא אולי הטוב בארץ. ראות נהדרת, חניה בשפע, תאי שירותים בכל יציע לנשים וגברים, והחידוש השנה - יציע מנויים מסומנים. בבית"ר מבטיחים שערים אלקטרוניים בקרוב, דבר שיקל על אי הנוחות בכניסה.

צוות ניהולי:

היו"ר ולדימיר שקלאר הוא יד ימינו של גאידמק בקבוצה. תחתיו עובדים מספר בעלי מקצוע, אך שקלאר הוא האיש שעל פיו ישק דבר. שקלאר ניסה בקיץ האחרון להנהיג מדיניות של בניה לטווח ארוך, כשהחתים מספר שחקני מפתח על חוזים לטווח ארוך.

צוות מקצועי:

אסוואלדו ארדילס ועוזרו אמיליו קומסיו נעזרים במאמן הכושר, דרור שמשון, שמקשר בין השחקנים המקומיים לצמד הארגנטיני. השלישיה עובדת עם צוות פיזיותרפיסטים ותזונאים מהשורה הראשונה. כמו כן, יותר ויותר שחקנים ממחלקת הנוער משתלבים בקבוצה הבוגרת. תחת גיא עזורי, שמונה לאחרונה לאחראי על המחלקה הצעירה, בית"ר המתחדשת מנסה לשקם את הנוער.

קשר עם האוהדים:

יש עוד הרבה מקום לשיפור. מקורביו של גאידמק שומרים על קשר עם מספר מנהיגי מפתח ביציע, אך מדובר במשהו נקודתי ולא מערכתי. הקבוצה חנכה לפני מספר חודשים אתר אינטרנט מפואר.

סקאוטינג:

במשך שנים, הפונקציה הזאת לא היתה קיימת בבית"ר. היום אמון על המלאכה דודו דהאן, אחד האנשים הדומיננטים במערכת, שבנה את רוב הסגל הקיים. דהאן השעה את עצמו לאחרונה, לאור חשדות כי מעל בכספי האגודה לכאורה.

סיכום:

ניצנים של מקצוענות בקבוצה הכי שכונתית מבין הגדולות קידמו את בית"ר עד למקום השלישי במדד. כפי שניתן לראות, לבית"ר הרבה בעיות ואין מה להשוות אותה למכבי חיפה, אך מדובר במערכת חדשה שמראה כיווני מחשבה נכונים.

4. מכבי פ"ת (יואב ויכסלפיש)

מתקני אימון:

הקבוצה מתאמנת במגרש האימונים טוב למדי ברחוב בר כוכבא במרכז העיר ובימים אלה נבנה במתחם "מגרש לחץ", בשטח של 5 על 10 מטרים כדי לתרגל משחק על שטח קטן.

אצטדיון:

האורווה (8,000 מקומות) כבר בקושי עומדת בסטנדרטים של המשטרה. הליקויים הם רבים: הדשא העלוב, היציעים המתפוררים, חדרי ההלבשה הדלים, הכניסות הצרות ושאר הפגעים שהפכו את המגרש לשם נרדף לעליבות הישראלית. ב-2008 תעבור הקבוצה לאצטדיון חדש.

צוות ניהולי:

עמוס לוזון מכהן כנשיא וראש פירמידה, ועל פיו יישק דבר. היו"ר שינו זוארץ, שהחליף אשתקד את אבי לוזון, ככל הנראה יו"ר ההתאחדות הבא, מדווח לעמוס ומייצג את הקבוצה בהתאחדות. בהנהלה יושבים גם יעקב מרמור, איציק לוזון, והגזבר סלע מנדל, נציג המשפחה המפורסמת שניהלה את הקבוצה עד שנות ה- 90. איציק לוזון מתפקד גם כמנהל קבוצה.

צוות מקצועי:

המאמן גיא לוזון, שהצעיד את הקבוצה למקומות 2-3, יפתח עונה שישית ברציפות. עוזרו עופר פביאן ימשיך לצידו ואליהם יצטרף מאמן השוערים, עתי בר אילן, שהחליף את ישראל עיני. שלמה ישינובסקי ימשיך כמאמן כושר. עופר להב הוותיק, הבן של הכרוז המיתולוגי דב, הוא הרופא, ודוד חביב הוא המעסה.

קשר עם האוהדים:

הקשר מתבצע דרך זוארץ או משרדי האגודה. יו"ר חוג האוהדים הוא רון יעקובי, אחרי תקופה ארוכה בה אופיר (הבן של איציק) לוזון כיהן בתפקיד. לאור הקשר הקרוב (והמשפחתי לרוב), מתנהל דיאלוג בין אוהדי הקבוצה להנהלה. לקבוצה אין אתר אינטרנט רשמי.

סקאוטינג:

יש סקאוט ומה אתם יודעים - שמו אינו לוזון. קובי רפואה, סקורר העבר של פ"ת, בני יהודה והפועל כפ"ס, קיבל את התפקיד. הוא ירגל וידווח לגיא לוזון על היריבות וכן על צעירים מוכשרים.

סיכום:

למעט האצטדיון העלוב, מכבי פ"ת עובדת כמו משפחה מתואמת, קטנה וחכמה. חשיבה לטווח ארוך, בעלי תפקידים מגוונים ונחוצים וצוות מקצוע וותיק.

המשך יבוא

איפה מדורגת מכבי תל אביב? מה הבעיות של מכבי נתניה? והאם אריאל שיימן ומכבי הרצליה ייחלצו מהמקום האחרון? מרכז הטבלה והתחתית של הליגה המקצוענית - בימים רביעי וחמישי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully