וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים בלבד

גיל קדרון

23.7.2006 / 12:06

וואלה! ספורט נענית לקריאות המצוקה של אוהדי ה-NBA, שמתקשים לעקוב אחרי העסקאות הרבות בליגה העסוקה בעולם. כתבה ראשונה

קשה לכם לעקוב אחר כל ההתפתחויות ב-NBA ? שוק השחקנים בילבל אתכם? לא בטוחים שהקבוצה אותה אתם אוהדים פועלת בחוכמה? לא זוכרים איפה חתם השחקן האהוב עליכם?

אל דאגה!

וואלה! ספורט כאן בשבילכם. חיפשנו, מצאנו, סיכמנו, חשבנו, ניתחנו, התפלמסנו וכתבנו. קבלו את המדריך השלם לאוהד האבוד, הכולל כל מה שאתם צריכים כדי להתמצא במהלכי הקבוצות ב-NBA.

זינוק בעלייה

שיקגו בולס:

באו: בן וואלאס (שחקן חופשי מדטרויט), טיירוס תומאס ות'אבו ספולושה (דראפט), אדריאן גריפין (שחקן חופשי מדאלאס), ויקטור חריאפה (בטרייד מפורטלנד), פי ג'יי בראון (בטרייד מההורנטס)

הלכו: טייסון צ'נדלר (בטרייד להורנטס), ג'יי אר סמית' (בטרייד לדנבר), אריק פיאטובסקי (שחקן חופשי, עזב לפיניקס), דריוס סונגאילה (שחקן חופשי, עזב לוושינגטון), אות'לה הרינגטון (שוחרר לשארלוט)

ניתוח: הג'נרל מנג'ר ג'ון פקסון בנה את הבולס לאט לאט, שלב אחרי שלב, אבל הקיץ החליט ללכת בגדול והחתים על חוזה של 60 מיליון לארבע שנים, במהלך שאכל כמעט את כל המקום של השוורים מתחת לתקרת השכר, את השחקן החופשי האטרקטיבי ביותר, בן וואלאס, ארבע פעמים שחקן ההגנה של העונה. בשתי העונות האחרונות הבולס הגבילו את היריבות לאחוזי הקליעה הגרועים ביותר בליגה, ועם ביג בן באמצע נראה שקבוצות רבות יתקשו להשיג מולם 70 נקודות. האיש והאפרו גם מביא איתו (יחד עם פי ג'יי בראון) המון ניסיון, בדיוק מה שהצעירים שסביבו צריכים כדי לעלות מדרגה.

המאמן סקוט סקיילס עדיין יצטרך למצוא פתרונות לאין אונות בהתקפה, כי הגנת ברזל לא תעזור אם תקלע כל לילה 60 נקודות. כאן המקום לתהות מדוע החליט פקסון לוותר על הכוח ההתקפי של ג'יי אר סמית' בעבור עוד נגר בדמותו של אדריאן גריפין. כנראה שפקסון בונה על המשך ההתקדמות של צעירים כשרוניים כמו קירק היינריך, בן גורדון, לואל דנג ואנדרס נוצ'יוני, המבוגר יותר.

הציפיות: לפחות סיבוב שני, עם פזילה לגמר המזרח.

צעד קדימה 1

אורלנדו מג'יק:
באו: קית בוגאנס (שחקן חופשי מיוסטון), ג'יי ג'יי רדיק (דרך הדראפט)

הלכו: דשון סטיבנסון וטוני באטי (שחקנים חופשיים)

ניתוח: השינוי המשמעותי בקבוצה הגיע כבר לפני תום העונה שעברה, כאשר המג'יק נפטרו מסטיב פרנסיס, והפקידו את המפתחות בידי דוויט הווארד, ג'מיר נלסון והידו טורקוגלו. כך שלא הייתה סיבה אמיתית לצבע שינויים גדולים, ואי העשייה קידם יותר את המועדון מאשר שלל מהלכים. מדובר בקבוצה צעירה עם הרבה פוטנציאל.

ציפיות: לראות את דוויט הווארד באול סטאר, ולהתגנב לאחד המקומות האחרונים בפלייאוף.

פיניקס סאנס:

באו: מרכוס בנקס (שחקן חופשי ממינסוטה), אריק פיאטובסקי (שחקן חופשי משיקגו)

הלכו: טים תומאס (שחקן חופשי, עזב לקליפרס), בריאן גרנט (בטרייד לבוסטון), ניקולוז סקיטשווילי (שוחרר).

ניתוח: לא צריך להיות גאון כדי לדעת שהתוספת החשובה ביותר עבור פיניקס תהיה שובו לפעילות של אמארה סטודמאייר, שהחמיץ 79 משחקים בעונה שעברה, ונראה רחוק מהאתלטיות, הכוח והמהירות שהתרגלנו אליהם כשהשתתף במשחקי ליגת הקיץ במדי הסאנס. אם יחזור לשיא כושרו, הסאנס עשויים להיות הפייבוריטים לאליפות, בטח לאור העובדה שארגנו לעצמם רכז מחליף ראוי לסטיב נאש, מרכוס בנקס הזריז, שייתן לקנדי בן ה-32 את דקות המנוחה להן הוא זקוק. שאר החלקים של הפאזל כבר במקום.

ציפיות: אליפות.

סקרמנטו קינגס:

באו: המאמן אריק מוסלמן, קווינסי דובי (דרך הדראפט), לואיס אדמונסון (שחקן חופשי)

הלכו: המאמן ריק אדלמן.

ניתוח: ההנחה בסקרמנטו היא שבונזי וולס רוצה להישאר בעיר, ורק מנסה להשיג לעצמו את החוזה הגבוה ביותר שהאחים מאלוף מוכנים לשלם לו. אם הוא אכן ימשיך להיות קינג, השילוב שלו עם רון ארטסט, שהקשה כל כך על סן אנטוניו בסיבוב הראשון של הפלייאוף, בשילוב עם כך שהשניים ישתפו פעולה כבר במחנה האימונים, יעמיד קבוצה ששווה יותר מהמקום השביעי במערב, שם סיימה אשתקד. בלי בונזי ישמחו בסקרמנטו לשחזר את הישגי 2006.

ציפיות: סיבוב שני בפלייאוף.

יוסטון רוקטס:

באו: סטיב נובאק (דרך הדראפט), שיין באטייה (בטרייד מממפיס), קירק סניידר (בטרייד מההורנטס) וואסיליס ספאנוליס (נבחר בדראפט 2004, הגיע מפנאתינייקוס).

הלכו: רודי גיי וסטרומייל סוויפט (בטרייד לממפיס), קית' בוגאנס (שחקן חופשי, עזב לאורלנדו), דייויד ווסלי (שחקן חופשי, עזב לקליבלנד).

ניתוח: לרוקטס היו חסרים הרבה דברים בעונה שעברה, החל מאתלטיות, דרך אופי, תחרותיות וקליעה מבחוץ, ועד לטרייסי מקגריידי בריא פיזית ונפשית ויאו מינג כשיר לחלוטין. בכל מה שקשור לאתלטיות, הטילים רק איבדו מהמעט שהיה להם כשוויתרו על סוויפט ועל שירותיו של רודי גיי, אבל צירופו של באטייה וקיץ ארוך של מנוחה לכוכבים ממלא את כל שאר החורים שנימנו לעיל.

ציפיות: סיבוב שני לפחות, עם עין לכיוון גמר המערב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

צעד קדימה 2

יוטה ג'אז:

באו: רוני ברואר, די בראון ופול מילסאפ (דרך הדראפט), דרק פישר (בטרייד מגולדן סטייט).

הלכו: גרג אוסטרטג (פרש), דווין בראון, קית' מקלאוד ואנדרה אוונס (בטרייד לגולדן סטייט).

ניתוח: הרבה פוטנציאל יש בסגל של יוטה, שעורר תקוות רבות בסולט לייק סיטי במהלך הקייצים האחרונים. אבל פציעות חוזרות ונישנות של אנדריי קירילנקו וקרלוס בוזר, וחור גדול בעמדת הרכז, מנע מהג'אז פלייאוף בשנתיים האחרונות. עכשיו הגיע דרק פישר העירה, בוזר התאושש מהמתיחה הקטלנית שלו בשריר הירך האחורי, וקירילנקו מוכן לקחת את המושכות של הקבוצה.

ציפיות: פלייאוף, לא פחות.

וושינגטון וויזארדס:

באו: דריוס סונגאילה (שחקן חופשי משיקגו).

הלכו: אף אחד.

ניתוח: המכשפים נמצאים בקו עלייה תמידי, והמשולש של גילברט ארינאס, אנטואן ג'יימיסון וקארון באטלר שוב יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. עם שנה נוספת של ניסיון, עם עוד צלקות מהפלייאוף, ועם התוספת של סונגאילה היעיל, המאמן אדי ג'ורדן יכול להיות מרוצה.

ציפיות: לפחות סיבוב שני.

מילווקי באקס:

באו: צ'רלי וילנואבה (בטרייד מטורונטו), לין גריר (שחקן חופשי מנאפולי), דייויד נואל ודמיר מארקוטה (דרך הדראפט).

הלכו: טי ג'יי פורד (בטרייד לטורונטו).

ניתוח: הג'נרל מנג'ר, לארי האריס, שעושה זה כמה שנים עבודה טובה במילווקי, ראה בווילנואבה משהו שבריאן קולאנג'לו מטורונטו לא ראה - סיכוי לגדולה. מעטים הם אלה שיש להם עין חדה מזו של קולאנג'לו, אבל ניתן לבאקס ליהנות מהספק בכל הקשור לפורוורד חסר השיער. בכל מקרה, הוויתור על פורד הוא נסבל, כי במקומו יחלקו דקות מו וויליאמס, צ'רלי בל וגריר, שחוזר לארצות הברית אחרי ארבע שנים מרשימות באירופה. אנדרו בוגוט צפוי לקבל את המקום בחמישייה על חשבונו של ג'מאל מגלור, שמילווקי מעוניינת להיפטר ממנו.

ציפיות: פלייאוף.

לוס אנג'לס לייקרס:

באו: ולדימיר רדמנוביץ' (שחקן חופשי מהקליפרס), שמונד וויליאמס (שחקן חופשי מברצלונה) מוריס אוונס (בטרייד מדטרויט), ג'ורדן פארמר ודנילו פינוק (דרך הדראפט).

הלכו: אף אחד.

ניתוח: נישאים על כנפי ההצלחה היחסית בעונה שעברה, בה הצליחו למתוח את פיניקס עד שבעה משחקים קשים ומורטי עצבים בסיבוב הראשון, הלייקרס יגיעו לעונה הבאה עם יותר עומק (לפחות תשעה שחקנים שנותנים תפוקה קבועה), יותר קליעה מבחוץ כדי לפנות את הרחבות לחדירות של קובי בריאנט (רדמנוביץ'), יותר ניסיון (אחרי ההעפלה לפלייאוף), יותר כשרון (וויליאמס ופארמר), יותר אתלטיות (אוונס) ויותר ביטחון. כריס מיהם בטח יישלח לקבוצה אחרת כדי לפנות מקום לקוואמי בראון, ובלוס אנג'לס ימשיכו לפנטז על דרבי בפלייאוף.

ציפיות: פלייאוף.

מקצה שיפורים

סן אנטוניו ספרס:

באו: מט בונר ואריק וויליאמס (בטרייד מטורונטו), ג'קי באטלר (שחקן חופשי מוגבל מניו יורק), פרנסיסקו אלסון (שחקן חופשי מוגבל מדנבר), ז'ק ווהן (שחקן חופשי מניו ג'רזי).

הלכו: נאזי מוחמד (שחקן חופשי, עזב לדטרויט), דמיר דרקוטה (בטרייד למילווקי), ראשו נסטרוביץ' (בטרייד לטורונטו).

ניתוח: בפלייאוף האחרון ראה גרג פופוביץ' שצמד הסנטרים שסייעו לו לקחת אליפות ב-2005, נסטרוביץ' ומוחמד, לא עושים את העבודה ולא מצליחים להתמודד עם הסמול בול של דאלאס, אז הארכיטקט של הספרס החליף אותם בצמד אלסון את באטלר, וכעת הוא מקווה לקבל יותר בפחות מחצי המחיר. אלסון יקנה את הדקות שלו בזכות ההגנה הסולידית, ובאטלר ינסה להוכיח שהניצוצות שהראה בניו יורק שווים את השדרוג המפתיע במעמד, בקבוצה ובשכר.

בקו האחורי, החולשה של ניק ואן אקסל ובנו אודריך הביאה את ווהן, רכז אמין שיגבה מהספסל את טוני פארקר הבלתי יציב. למרות ההפסד בחצי גמר המערב, קואץ' פופ חושב שפארקר, מאנו ג'ינובילי וטים דאנקן הם בסיס טוב דיו כדי לחזור לגמר.

ציפיות: אליפות.

דאלאס מאבריקס:

באו: מוריס אייגר (דרך הדראפט), גרג באקנר (שחקן חופשי מדנבר), אוסטין קרושר, אנתוני ג'ונסון (בטרייד מאינדיאנה).

הלכו: מרקיז דניאלס, דארל ארמסטרונג, ג'וש פאוול (בטרייד לאינדיאנה), דנילו פינוק (בטרייד ללייקרס), קית' ואן הורן (שחקן חופשי).

ניתוח: כמו פופוביץ', גם דוני נלסון בחן היטב את הסגל, וניסה למצוא פתרונות מדויקים לבעיות שבעטיין המאבס לא חגגו אליפות בסוף העונה. ג'ייסון טרי ודי ג'יי אמבנגה הוחתמו מחדש במהירות, באקנר הגיע על תקן שומר פוטנציאלי לוויד, קרושר הוא שדרוג על פני ואן הורן, ואייגר צפוי לתת תרומה גדולה יותר מדניאלס. התוספת של אנתוני ג'ונסון תיתן לקבוצה רכז טבעי וקלאסי שחושב קודם כל על ניהול המשחק. בקיצור, כשזה לא שבור, אין סיבה לתקן.

ציפיות: אליפות.

המהמרים

ניו אורלינס/אוקלהומה סיטי הורנטס:

באו: הילטון ארמסטרונג, סדריק סימונס ומרכוס ויניסיוס ויירה דה סוזה (דרך הדראפט), בובי ג'קסון (שחקן חופשי מממפיס), פז'ה סטויאקוביץ' (בטרייד מאינדיאנה), טייסון צ'נדלר (בטרייד משיקגו).

הלכו: ספידי קלקסטון (שחקן חופשי, עזב לאטלנטה), פיי ג'יי בראון וג'יי אר סמית' (בטרייד לשיקגו), קירק סניידר (בטרייד ליוסטון), מוצ'י נוריס וארווידס מאצ'יאוסקאס (שוחררו).

ניתוח: הבעלים ג'ורג' שין הפתיע כאשר הסכים, לראשונה מאז קם המועדון, לחתום על הצ'קים השמנים שהציבו על שולחנו הג'נרל מנג'ר ג'ף באוור והמאמן ביירון סקוט, בשאיפה לדחוף את ההורנטס לפלייאוף. לצד כריס פול הנפלא יתייצבו פז'ה סטויאקוביץ' על קו השלוש, בובי ג'קסון על הספסל, וטייסון צ'נדלר כגבוה אתלטי שיכול לרוץ קדימה למתפרצות. מצד שני, לשלישייה הזאת - שכוללת שחקן אחד שסובל בירידה מתמדת ביכולתו, שני זקן שהוא פציעה מהלכת, ושלישי עם גב דפוק, אפס יכולת בהתקפה, והרבה פוטנציאל בלתי ממומש - יש עוד כ-140 מיליון במשכורות עתידיות, מה שעשוי לתקוע את הצרעות בבינוניות עוד שנים רבות.

ציפיות: פלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully