וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורקי בול: השיגעון מגיע לארץ

28.6.2006 / 8:15

החודש נחת בישראל הלהיט החדש: כדורגל 2 על 2 בתוך אולם סגור. דוד לחמי, שהביא את המשחק לארץ: "אני רוצה שתוקם ליגה בכל הארץ"

בתוך כל קדחת המונדיאל נחת החודש בישראל הלהיט החדש שכובש את אירופה – ה"ג'ורקי-בול", כדורגל 2 על 2 בתוך אולם סגור. מעל ל-300 אלף איש כבר רשומים בהתאחדויות השונות בעולם, ומשחקים בליגות מסודרות בצרפת, איטליה, פורטוגל, ספרד, אנגליה ומקסיקו.

הג'ורקי-בול (Jorkyball), או בשמו העברי "צמד-רגל", הובא לישראל ע"י דוד לחמי, יליד צרפת, שרכש את הזיכיון למשחק בישראל אחרי שגילה אותו והתלהב בביקוריו באיטליה ובספרד. מדובר במשחק לארבעה שחקנים במגרש סגור, שאורכו עשרה מטרים ורוחבו חמישה מטרים, המשחק מתנהל ללא "חוץ" כאשר יש שימוש מתמיד בקירות וגם בתקרת הרשת. הכדור קטן יותר מכדורגל רגיל, השערים קטנים יותר והקירות שקופים כך שניתן לראות את המשחקים מבחוץ. יש חוקים מיוחדים ובינלאומיים, כאשר לכל שחקן במגרש חוקים מוגדרים לתפקידו.

ה Jorkyball הומצא ב-1987 ע"י צרפתי בשם ז'יל פאניאז, חולה כדורגל ואוהד מונאקו, שעבד כמתדלק בתחנת דלק. בתוך השעמום במשמרות הלילה, חיפש לעצמו פאניאז' עיסוק כדי להעביר את השעות המתות, והפך מחסן קטן מאחורי התחנה למגרש כדורגל קטן. כך הוא העביר לילות שלמים, עם חברים לעבודה בשניים על שניים, כאשר בהמשך הצטרפו גם נהגי המשאיות שעצרו לתדלק ונכנסו לטורניר הלילי.

פאניאז פנה להתאחדות הספורט הצרפתית והציע את המשחק החדש, אבל לא היה ברשותו ממון עצמי וגם לא עזרה מבחוץ כדי לקדם את המהלך. הוא כבר היה על סף ייאוש כשפגש את האיטלקי פיירו יאדזולה, שהגיע ממשפחה עשירה שעוסקת בתחום הדשא הסינטטי. יאדזולה היה מאוד מקושר במדיה האיטלקית, והציג את המשחק החדש לתקשורת האיטלקית במהלך מונדיאל 1990 שהתקיים בארץ המגף.

במהלך שנות ה-90 שווק הספורט במועדוני קאנטרי-קלאב ברחבי איטליה וצרפת, ולקראת סוף העשור פנה איש עסקים מנים שבצרפת אל פאניאז ויאדזולה והציע לפתוח מועדון של מגרשי ג'ורקי-בול בלבד. מאז נפתחו מועדונים רבים באירופה, המשחק הגיע גם למכסיקו שם מתקיימת ליגה וכעת הוא נחת בישראל.

לפני כחצי שנה פנה לחמי לפאניאז והציע לו להביא את המשחק לישראל. "אהבתי את התחושה של להיות באולם סגור ולשרוף הרבה אנרגיה בזמן קצר", אמר לחמי. "קיבלתי את ההרגשה הזו כששיחקתי סקווש, אבל אני חולה כדורגל ורציתי כדורגל. כעת, במקום לשחק כדורגל רק על מגרש קט-רגל, וכל שבוע לחפש לפחות 12 חברים כדי לארגן משחק, פה מספיק ארבעה חברים כדי לשחק ג'ורקי-בול".

העובדה שהמשחק הגיע גם לישראל פתחה עוד יותר את האפשרות להפוך את הספורט הזה למקצוע אולימפי. ואכן, התאחדות הג'ורקי-בול הבינלאומית, FIJA, הגישה בקשה רשמית לוועד האולימפי הבינלאומי להכלילו כענף אולימפי באולימפיאדה.

בישראל קיים בינתיים מועדון אחד, "ג'ורקי-בול השרון", בפארק העסקים והטכנולוגיה בפולג. במועדון ארבעה מגרשים שכל אחד קרוי על שם אצטדיון מפואר אחר בעולם: המגרש המרכזי הוא "קאמפ-נואו", והאחרים הם "אולד-טראפורד", "סן-סירו" ו"סנטיאגו ברנבאו".

לחמי מצהיר על כוונותיו: "השאיפה שלי היא לפתוח בקרוב מועדונים נוספים בישראל – בראשל"צ, ת"א, ירושלים, חיפה, ב"ש ובבתי מלון באילת. אני רוצה להקים ליגה שתשוחק בכל הארץ, לארח פה טורנירים בינלאומיים ויש סיכוי גבוה שכבר באפריל הקרוב נארח כאן את גמר הצ'מפיונס-ליג של הג'ורקי-בול. המשחק הזה מתאים לגברים ולנשים מכל הגילאים ומגיעים אלינו צעירים בשעות היום ומבוגרים יותר לאחר שעות העבודה ועד אחרי חצות, כדי להוציא את כל האנרגיות של היום עם הדבר שהם הכי אוהבים לעשות - לשחק כדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully