וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפציעה של קולר חמורה מאוד"

12.6.2006 / 20:49

צ'כיה הייתה גדולה על ארה"ב החלשה, והביסה אותה 0:3 ללא תנאי. החלוץ יאן קולר הבקיע את הראשון ונפצע, רוזיצקי הוסיף צמד

במשחקה הראשון בגביע העולם מאז איטליה 90', הראתה צ'כיה שהיה שווה לחכות כל כך הרבה זמן, עם הצגה מצוינת של הנבחרת המלהיבה של קארל ברוקנר, שהביסה ללא תנאי 0:3 את ארה"ב. האמריקאים יכולים להיות מרוצים, כי ב-1990 זה נגמר 1:5 בשלב הבתים (אז עוד הייתה צ'כוסלובקיה).

יאן קולר פתח את המשחק כמו שהוא יודע, עם נגיחה עוצמתית לרשת (5), אבל לקראת סוף המחצית נפצע בשריר הירך האחורי והורד מהמגרש. לא ידוע עדיין אם יוכל לחזור לשחק כדורגל בטורניר. בהמשך פאבל נדבד ובעיקר תומאס רוזיצקי השתלטו על המשחק, כשהראשון שולח כדורים לכל כיוון ומניע את ההתקפה, והשני מבקיע את שני שערים יוצאים מו הכלל (35 ו-77).

ארצות הברית הדהימה את עולם הכדורגל כשהגיעה ב-2002 עד רבע הגמר, ונראה היה שהאומה שלא אוהבת כדורגל מתחילה לקלוט את הקטע הזה עם הכדור שבועטים בו ברגל ומנסים שייכנס לרשת. אבח ארבע שנים אחר כך האמריקאים נראים כבויים וחלשים, ומלבד קורה מקרית של קלאודיו ריינה לא ראינו מחניכיו של ברוס ארינה ולו חצי פעולה ששווה לכתוב עליה הביתה.

צ'כיה יודעת שהיא חייבת לסיים ראשונה בבית בו משחקת גם איטליה, כי זו שתסיים שנייה בבית ה' צפויה לקבל את ברזיל בשמינית הגמר. כדי שיהיה לצ'כים סיכוי לחלוף על פני האיטלקים הם יצטרכו לקוות שמילאן בארוש יחלים, שכן בלעדיו ובלי קולר אין להם מספיק מחץ בהתקפה.

המצטיין במשחק של פיפ"א הוא תומאס רוזיצקי
שופט: קרלוס אמריה (פראגוואי)
אצטדיון: גלזנקירשן (52 אלף)

מהלך המשחק

דקה 5: גול! איזו פתיחה למשחק. גריגרה מתנהל לו לבדו על הקו הימני, מרים רוחב שמחפש את הראש של יאן קולר, והחלוץ הגבוה עושה את העבודה כשמתרומם מצוין ונועץ את הכדור בין היידים חסרות הישע של קייסי קלר.

דקה 24: נדבד חוטף כדור ומרים מצוין מהקו, אבל הכדור גבוה מדי בשביל קולר, וגריגרה נוגח מעל השער.

דקה 28: ריינה מקבל כדור 25 מטרים מהשער, ומייצר את הסיכון הראשון של נבחרתו בעזרת בעיטה שטוחה שחולפת על פני צ'ך, אבל פוגשת את העמוד.

דקה 35: גול! עוד שער גדול של הצ'כים. ההגנה האמריקאית מרחיקה כדור, אבל רוזיצקי עוצר אותו ובועט בעוצמה את ה-0:2 הנפלא של צ'כיה. קלר שוב לא יכול לעשות דבר.

דקה 43: קולר המצוין נפצע, הורד באלונקה וסיים את המשחק. אולי אפילו את הטורניר.

דקה 61: בלי קולר ובארוש הצ'כים לא ממהרים קדימה. ועד שמכניסים ללוקבנץ כדור ברחבה, הוא מסתובב לאט ובועט מהמקום לידיים של קלר.

דקה 62: פלאשיל מרים כדור לפובורסקי, ששועט לרחבה אבל שולח את הכדור מעל השער.

דקה 64: נדבד ממשיך לנהל את המשחק ומעיר את נבחרתו. הוא הולך ימינה, חוזר שמאלה, ושולח כדור עומק גבוה ברגל שמאל הישר אל החזה של יאנקולובסקי. האחרון עומד מול השוער, אבל לא מצליח להגיע למצב בעיטה, וביזלי מרחיק לקרן.

דקה 68: רוזיצקי בועט שוב מרחוק, ושוב מכניע את קלר, אבל הפעם הכדור פוגע במשקוף.

דקה 70: המשחק תופס קצב. ג'ונסון הולך לאמצע, מתקדם ובועט מ-25 מטר ליד הקורה. בהתקפה הבאה הוא כבר באגף, אבל אחרי שחודר לרחבה הבעיטה שלו נבלמת.

דקה 77: גול! ארסן ונגר לבטח נהנה ממה שהוא רואה. נדבד מוסר לרוזיצקי, שבנגיעה אחת שולח את עצמו קדימה וחותך את ההגנה האמריקאית. מול קלר הוא לא מתבלבל ושולח הקפצה קטנה פנימה בדרך ל-0:3 גדול.

הרכבים:

ארצות הברית: קייסי קלר; אדי לואיס, אוגוצ'י אונייהו, אדי פופ, סטיב צ'רונדולו (אדי ג'ונסון, 46); בובי קונווי, קלאודיו ריינה, פאבלו מסטרויאני (ג'ון אובריאן, 46), דמרקוס ביסלי; לנדון דונובן, בריאן מקברייד

צ'כיה: פטר צ'ך; זדנק גריגרה, יארוסלב פלאשיל, דויד רוז'נאל, תומאס אוייפאלושי; תומאס גלאסק, פאבל נדבד, קארל פובורסקי (יאן פולאק, 83), תומאס רוסיצקי (ייז'י שטיינר, 86), מארק יאנקולובסקי; יאן קולר (ברטיסלב לוקבנץ, 45)

הצ'כים מודאגים מקולר

מצבו של קולר נראה לא טוב, והמאמן קארל ברוקנר בספק אם יוכל לחזור להמשך המשחקים. "לצערנו, הפציעה חמורה מאוד", אמר. "הוא נפגע בשריר הירך. זה הדבר היחידי השלילי מהמשחק הזה. הוא היה בכושר טוב, אז זה ממש ביש מזל".

גם לרוזיצקי היה מה להגיד בנושא: "יכול להיות שאיבדנו את קולר, וזה דבר שקשה מאוד לקבל. אני אישית רגיל לשחק על המגרש הזה מול שאלקה כך שאשפר לומר שהייתי בעניינים".

פאבל נדבד סיכם את המשחק ואמר: "שיחקנו מצויין וזו בדיוק התוצאה שהיינו צריכים. חבל רק שהפציעה של קולר קילקלה לנו את השמחה".

מאמן ארה"ב ברוס ארינה: "חבל מאוד שקיבלנו שער כבר בדקה החמישית מול קבוצה עם הגנה כל כך טובה. אני מאוד מאוכזה מההופעה שלנו, הקבוצה הטובה יותר ניצחה היום וצריך לתת להם קרדיט. הם הענישו אותנו על כל טעות שעשינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully