וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם באירופה וגם בספרד

גיל קדרון

3.5.2006 / 18:31

בארסה שלטה העונה לא רק בליגה הספרדית, אלא גם בליגת האלופות, דבר אותו מעולם לא עשתה. כל הנתונים והמספרים

ברצלונה זכתה הערב (רביעי) באליפות השנייה שלה ברציפות אחרי ההפסד 2:1 של ולנסיה במאיורקה. הקטלונים היו היחידים העונה שהצליחו להמשיך רחוק באירופה ובו בזמן לשלוט בליגה המקומית שלהם, כאשר מצד אחד צ'לסי ויובנטוס, האלופות הפרמיירליג והסירייה A, נכשלו בשלבים המוקדמים, ומצד שני ארסנל, ויאריאל ומילאן העפילו לחצי אבל לא הצליחו בליגה.

את העונה שעברה התחילה ברצלונה בתנופה אדירה, ורק בחודש האחרון האטה את הקצב, מה שאיפשר לריאל מדריד לצמצם את הפער, שבסופו של דבר עמד על ארבע נקודות בלבד. העונה הזו, להבדיל, התחילה בגמגום מסוים, עם הפסד ראשון כבר במחזור השלישי, אבל אז תפסה הקבוצה תאוצה עם 14 ניצחונות רצופים. מאותו רגע והלאה הקבוצה כבר לא הביטה לאחור, ובמחזורים האחרונים האליפות הפכה רק לעניין פורמלי בלבד.

באליפויות של 1997 ו-1998, הקטלונים אמנם שלטו בליגה, אבל פישלו באירופה בצורה מביכה, כך שאת הקבוצה הנוכחית ניתן להשוות רק לדרים טים של 1990-1994, בראשותם של יוהאן קרויף, גווארדיולה, קומאן, סטויצ'קוב, גיירמו אמור, באקרו ושות'. ב-1992 היא זכתה בגביע אירופה היחידי של המועדון, וזכייה נוספת בתואר תעמיד את הקבוצה הנוכחית בשורה אחת עם הקבוצה ההיא. הבדל אחד רציני בין השתיים הוא שאותה דרים טים זכתה בשלוש האליפויות האחרונות שלה (מארבע) ממש במחזור האחרון. ב-1992הגיע מהפך אחרי הפסד 3:2 של ריאל מדריד בטנריפה (שכבר הוליכה 0:2); ב-1993 הפסידה ריאל 2:0, שוב לאותה טנריפה; וב-1994 לה קורוניה סיימה ב-0:0 מול ולנסיה, עם אותו פנדל מוחמץ של דיוקיץ' שכולם מכירים. בארסה עשתה את שלה וניצחה בכל אחד מאותם מחזורי סיום, ועקפה את היריבה במאני טיים כדי לארגן את החגיגות. אצל רייקארד העניינים הם, בינתיים, פשוטים בהרבה.

אליפות במספרים

79 - בעונה שעברה בארסה סיימה את העונה עם 84 נקודות, והעונה הם בהחלט שמרו על אותו קצב, כשארבעה משחקים לפני סוף העונה יש להם 76.

75 - ההתקפה של הבלאוגראנה, שהייתה מצוינת גם אשתקד אבל סבלה ממספר גדול של החמצות, השתדרגה העונה. חניכיו של רייקארד הבקיע ב-2004/5 73 שערים סך הכל, כאשר העונה הם כבר הרעידו יותר רשתות - 74 במספר.

25 - סמואל אטו היה מלך שערי הקבוצה בשנתייים הללו עם מספר זהה של גולים - 24. בעונה שעברה הוא פיספס את תואר הפיצ'יצ'י במחזורים האחרונים ממש כאשר דייגו פורלאן השאיר אותו מאחור, וכעת הסכנה הזו שוב אורבת לקמרוני, עם דויד וויה ו-23 השערים שהרשית. רונאלדיניו, אגב, ממוקם שלישי ברשימת הכובשים עם 16, האחרון שבהם בשבת נגד קאדיז.

17 - הכדורגל של הקטלונים היה נוקשה לעיתים, בעיקר בכל הקשור ללחת במרכז המגרש, אבל אלימות כמעט ולא ראינו על דשא הקמפ נואו. אדמילסון מוביל את שחקני בארסה בכל מה שקשור לצהובים עם 10, והוא ממוקם 17 בלה ליגה כולה.

13 - רונאלדיניו סידר לחבריו 15 בישולים לאורך העונה, והוא מוביל את טבלת המבשלים של הליגה הספרדית.

7 - הכחולים-אדומים סיימו שבעה משחקים העונה בהפרש של שלושה שערים ומעלה, כולל ה-0:3 הגדול בסנטיאגו ברנבאו, שהיה אולי השיא של העונה כולה. עד הגמר בפריז, כמובן.

3.03 - מיותר לציין שהם הקבוצה האטרקטיבית בספרד עם 3.03 שערים במשחק בממוצע שנופלים במשחקיה.

2 - לבארסה היו העונה 4 הפסדים, כאשר שניים מהם מגיעים נגד אותה קבוצה - אתלטיקו מדריד דווקא. הפסד 2:1 בחוץ בויסנטה קלדרון, ו-3:1 בקמפ נואו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully