וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה זכתה באליפות ספרד

3.5.2006 / 23:11

בעקבות ההפסד 2:1 של ולנסיה במאיורקה, בארסה יכלה לחגוג עוד לפני ה-0:1 בוויגו על סלטה . לפורטה: "נתנו הצגות מרשימות"

כבר שבועות רבים ברור לכל שברצלונה תזכה באליפות ספרד בפעם השנייה ברציפות, וה-18 שלה בסך הכל, אבל היום (רביעי) זה הפך רשמי אחרי ההפסד של ולנסיה 2:1 במאיורקה, משחק שנגמר בהפסקת המחצית במשחק של בארסה מול סלטה ויגו בבלאיידוס, שבסופו רשמה האלופה ניצחון 0:1.

מיד דחפו מיקרופון לנשיא המועדון ז'ואן לפורטה , שבשלוש שנים בתפקיד רשם שתי אליפויות גמר ליגת אלופות אחד, וזה אמר: "זה הישג בלתי רגיל. האליפות שלנו כללה הרבה הצגות מרשימות". לפני המשחק אמר רייקארד כי לדעתו האליפות חשובה יותר מליגת האלופות "כי זו עדות לעבודה שעשינו במשך עונה שלמה".

אגב כך, המשחק החסר של האלופים מול סביליה נדחה ל-14 במאי.

סלטה - ויגו - ברצלונה 1:0

פרנק רייקארד רשם הישג שלא נראה בספרד מאז ימי לואי ואן חאאל הלא כל כך עליזים - שתי אליפויות רצופות. ואן חאאל עשה זאת ב-ב-1997/8 ו-1998/9, וכעת ההולנדי השיג באק טו באק משלו. אחרי ההפסד של ולנסיה, האליפות היא, שוב, קטלונית.

סמואל אטו הבקיע את השער היחידי במשחק בדקה ה-55, שערו ה-25 העונה, 2 יותר מהדולק אחריו במלחמה על תואר מלך השערים, דויד וייה מוולנסיה. לאטו היו הזדמנויות נוספות אותן החמיץ, ועל הדרך גם תיסכל את חברו לחוד, הנריק לארסון, שקיווה לקבל אסיסט לגול משלו.

הבלאוגראנה עלו עם ה-11 החזקים ביותר שלהם כדי להמשיך את העונה בראש שקט ולהתכונן בנחת לקראת גמר ליגת האלופות, שייערך ב-17 במאי בפריז. רונאלדיניו החלים משפעת קלילה ושיחק 55 דקות, אטו הצליח להשכיח, כאמור, את התצוגה החלשה מהמשחק מול קאדיז, אינייסטה שב אחרי מנוחה בת שבוע, אולגוור ישב על הספסל, וצ'אבי קיבל 30 דקות.

הגליסיאנים, לעומת זאת, חיפשו את הנקודות כדי לנסות להשתחל למקום האחרון שמוליך לליגת האלופות, וזאת למרות שהזכרונות שלהם מעונת הצ'מפיונס לא יכולים להיות נעימים, שכן החוויה הורידה אותם לבסוף ליגה. אחרי הניצחון של אוסאסונה ואינספור ההחמצות, שלוש מהן במצבי אחד על אחד מול השוער ויקטור ואלדז, ששמר על שער נקי זה המשחק החמישי ברציפות.


מאיורקה - ולנסיה 1:2

הקטלונים לא היו צריכים לנצח את המשחק שלהם, כי הכתומים סיימו במאיורקה רצף של חמישה ניצחונות רצופים. חואן פרננדו אראנגו העלה את האורחים ליתרון מהיר בדקה ה-9, אבל 5 דקות מאוחר יותר השווה מיגל אנחל אנגולו. גם תיקו לא היה מונע מבארסה לחגוג אליפות, אבל כדי שלא יהיה מתח אמיתי דאג כריסטיאנו דוני לרשום שער ניצחון בדקה ה-47.

ולנסיה טרם הבטיחה את המקום השני, ממנו מגיעים ישירות לשלב הבתים של ליגת האלופות, ולא צריכים לעבור את השלב המוקדם. הפער ממדריד, שתשחק מחר, נותר 2 נקודות בלבד. מאיורקה נמצאת ברחה להפרש 7 מהקו האדום, והבטיחה את הישארותה בליגה.

שאר המשחקים

אתלטיקו מדריד - אוסאסונה 1:0

ניצחון ענק של הבסקים, שממשיכים להחזיק במקום הרביעי החשוב כל כך. אינאקי מוניוז הבקיע כבר בדקה ה-16, וגם לאחר ההרחקה של רפאל קלאברו בדקה ה-59, האורחים הצליחו לשמור על היתרון ולהישאר במקומם. אתלטיקו מדריד כבר לא תשחק באירופה בעונה הבאה.

סביליה - חטאפה 0:3

הפינאליסטית של גביע אופ"א מוכנה לגמר הגדול. 19 דקות גדולות במחצית הראשונה סגרו את הסיפור. חאבי נבארו (21) חאבייר סביולה (31) ולואיס פאביאנו (40) אירגנו את הבליץ הסביליאני, שהימם את האורחים. סביליה רחוקה 6 נקודות מליגת האלופות, אבל עדיין יש לה משחק ביד, אותו מפגש מול ברצלונה שכנראה תנצח בגארבג' טיים של הליגה. ויאריאל נמצאת 3 נקודות מאחור עם משחק עודף.


אספניול - לה קורוניה 1:2

בעוד מפגש בין גליסיאנים לעיר ברצלונה, לה קורוניה אספה 3 נקודות, אבל כנראה רחוקה מדי כדי לתפוס את הרכבת לגביע אופ"א. לואיס גארסיה העלה את אספניול ליתרון בדקה ה-43, אבל מהפך של איבן קאריל (73) ודייגו טריסטאן (90) השאיר את המארחים עמוק עמוק בתחתית, רק 2 נקודות מהמקום ממנו יורדים לליגה השנייה.

ויאריאל - מלאגה 1:2

הצוללת הצהובה חזרה לנצח, אבל כשזה מגיע מול נועלת הטבלה, קשה לשאוב מכך יותר מדי אופטימיות. הסיכויים לגביע אופ"א עדיין קיימים, אבל קלושים. גיירמו פראנקו (10) ואלסיו טאקינארדי (20) העלו את המקומיים ל-0:2, וגרסי גנארדו רק צימק בדקה ה-21 בבעיטת עונשין מ-11 מטרים.


אלאבס - בטיס (21:00)
הבקיע: ג'ון אלויסי (18) וננה (54). אנריקה דה לוקאס מאלאבס הורחק בדקה ה-63.

קאדיז - ריאל סוסיאדאד (21:00)

אתלטיק בילבאו - סראגוסה 0:1
הבקיע: פרנסיסקו חאבייר יסטה (75)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully