וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק שימשיך ככה"

23.4.2006 / 21:45

פיני גרשון מאמין שהיכולת של וויל סולומון בניצחון 76:90 על ירושלים, תספיק גם לפיינל פור. אשקלון-הפועל ת"א 68:70, ר"ג-גליל 79:83

רק בישראל יכול להתקיים המחזור ה-24 לפני ה-23, והוא שסידר לנו עוד מפגש בין מכבי תל אביב והפועל ירושלים ביד אליהו, 72 שעות אחרי קודמו. הפעם זה היה המשחק החד צדדי ביותר מבין המפגשים שהיו השנה בין הקבוצות ומכבי ת"א ניצחה 76:90.

במשחקים אחרים, אליצור אשקלון רשמה ניצחון דרמטי 68:70 על הפועל ת"א, שככל הנראה לא תגיע לפיינל פור. מי שכנראה תהיה שם היא עירוני נהריה, שניצחה ברמת השרון 93:98. אחרי הניצחון על מכבי ת"א, גליל עליון הפסידה בחוץ לעירוני רמת גן 83:79 ומכבי גבעת שמואל ניצחה אחרי הארכה את מכבי ראשל"צ 111:116.

.

מכבי תל אביב - הפועל ירושלים 76:90

72 שעות בלבד אחרי המפגש הקודם בהיכל נוקיה, שבו שתי הקבוצות הגדולות של הכדורסל הישראלי להיכל נוקיה, לחזרה הגנרלית של מכבי ת"א לקראת הפיינל פור. ירושלים הגיעה שוב ללא הוראס ג'נקינס הפצוע, אבל זה לא מנע ממנה לעלות ליתרון 4:9 בפתיחת המשחק. ההגנה של הפועל ירושלים לא הייתה צריכה לעשות יותר מדי כדי לעמוד בגבורה מול ההתקפה המבולבלת של הצהובים והאורחים שמרו על היתרון, שהלך וטפח עם שתי שלשות של מאיר טפירו, שקבעו 16:24 בסיום הרבע הראשון.

הצהובים איפסו כוונות בפתיחת הרבע השני, כאשר שלשות מוצלחות של וויל סולומון ושרון ששון צימקו את הפער ל-29:26. האיש החם של ירושלים ברבע הזה היה תמאר סליי (24 נקודות במחצית, 4 מ-4 לשלוש), שלא נבהל מהבליץ של הצהובים והחזיר את הירושלמים ליתרון דו ספרתי, 26:36. טל בורשטיין ואנתוני פארקר הצילו את מכבי ממשבר וצמקו ל-41:38. הקהל בנוקיה התעורר ובאסטון החזיר לו בדאנק של 360 מעלות, שצימק ל-44:42. 2 שניות להפסקה, מתן נאור ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על סולומון, שצימק ל-48:46. אנתוני פארקר עוד הספיק לקלוע עם הבאזר, אבל השופטים לא אישרו את הסל.

אנתוני פארקר פיצה על השלשה שלא אושרה והוביל את מכבי ת"א לריצת 0:13 בפתיחת הרבע השלישי, בסיומה היא הובילה 48:59. באופן טבעי, תמאר סליי הוריד הילוך במחצית השניה וכשזה קרה, חסרונו של ג'נקנס הורגש היטב ואם זה לא מספיק, גם יומו הבינוני של מריו אוסטין. בסופו של דבר, ירושלים קלעה ברבע הזה 10 נקודות בלבד ומכבי ת"א סיימה אותו ביתרון 58:69.

בהתחשב בנסיבות שהוזכרו כאן, הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד. השחקנים בצבוה ניצלו את הדקות האחרונות שנותרו עד לנסיעה לפראג כדי לחמם את הידיים וארז אדלשטיין חיכה שהסיוט הזה ייגמר. מכבי ת"א ניצחה 76:90 ורשמה ניצחון רביעי העונה על הקבוצה של אדלשטיין.

קלעו למכבי ת"א: וויל סולומון 27, אנתוני פארקר ודרק שארפ 16 כל אחד, מייסיאו באסטון 11, טל בורשטיין 9, ניקולה וויצ'יץ' 6, שרון ששון 3, יניב גרין 2.

קלעו להפועל ירושלים: תמאר סליי 27, מאיר טפירו 14, רוג'ר מייסון 12, מריו אוסטין 8, מתן נאור 7, עידו קוז'יקרו וגיא קנטור 4 כל אחד.

מאמן מכבי ת"א פיני גרשון אמר בסיום: "ככל שמשחקים יותר את המשחקים האלה, זה נהיה יותר קשה. אני מקווה שהמשחק החמישי ייגמר אותו דבר. ברגע שהיינו בפיגור 10, כבר עצרנו אותם ב-40 אחוזים מהשדה. תמאר סליי היה טוב במחצית הראשונה, אבל כששמנו עליו את טל בורשטיין היה בסדר גמור. לקראת הפיינל פור, אנחנו צריכים לתרגל משחק מול הגנה איזורית. יש לא מעט דקות שאנחנו משחקים טוב ואי אפשר לבקש לעשות את הדברים במאה אחוז כשיש לחץ במשחק חשוב. בסך הכל, אני חושב שמהדקה ה-15 ועד סוף המשחק שיחקנו טוב. טאו קבוצה יותר אגרסיבית ואני מקווה שנבוא מוכנים. רוג'ר מייסון קלע היום 12 נקודות, אם הקלעים של טאו יקלעו ככה אני אהיה מרוצה. אם סולומון ישחק בפיינל פור כמו היום, הרבה דברים יפתרו. כרגע הרגל של ניקולה מטרידה אותי יותר מהכל". גרשון לא יכל שלא לקנח לגבי עתידו בקבוצה ואמר: "הקהל לא תועק לי 'תישאר תישאר' אלא 'תתפטר תתפטר'. נשאר עוד חודש וחצי, תתאפקו עד אז".

ניקולה וויצ'יץ', שקיבל מכה חזקה בשריר השוק ברגל השמאלית, לא שיחק בכלל במחצית השניה ומדאיג מאוד את אנשי מכבי ת"א.

טל בורשטיין אמר לספורט 5: "אני לא רוצה לדבר יותר מדי על עצמי. אני רוצה פשוט לעשות את העבודה שלי. מאמצע השבוע שעבר היה מה שהיה, הרגשתי שאני עושה סטופ וממשיך הלאה. אני לא רוצה לדבר על כל הפירסומים שהיו לפני הפיינל פור. אנחנו באים לפיינל פור עם הכי הרבה נסיון. יש לנו קבוצה שרצה טוב כמה שנים עם שינויים קלים בסגל. אנחנו לא באים עם לחץ כמו שהיה בפיינל פור בתל אביב. במוסקבה היה פחות לחץ, אבל היינו חייבים להוכיח את עצמנו. השנה אנחנו פשוט באים לתת את כל מה שיש לנו וליהנות מהחוויה הזאת. הקבוצות באירופה התחזקו מאוד. כמובן שנגדנו תמיד באים לתת את המקסימום. נכון שהשנה קירטענו יותר, אבל אנחנו מרגישים טוב במשחקים האחרונים, למרות הפסדי הליגה, נמשיך השבוע בהכנות לטאו ואני מקווה להמשיך שם הלאה. עוד לא ראינו וידיאו אחד על טאו ויטוריה. יש להם שלושה קלעים כמו רוג'ר מייסון ושחקני פנים טובים כמו סקולה. הם כל השנה הוכיחו שהם קבוצה ברמה הכי גבוהה שיש ומגיע להם כל הקרדיט על הניצחון מול פנאתינייקוס. אני מקווה שנתן משחק טוב מולם".

דרק שארפ: "זה מוקדם מדי לדבר על דרק שארפ, קפטן מכבי ת"א, מניף את הגביע. אנחנו כבר מכירים את המעמד. אנחנו מתכוננים, עושים עבודת סקאוטינג וכל אחד לומד את העבודה שלו".

מתן נאור: "גם מכבי לא מפוקסת והיא עם הראש במקום אחר, אבל הם עשו את שלהם. הם בטוח יהיו בגמר הפיינל פור בליגה ולנו יש עוד דרך ארוכה כדי להגיע לשם. ברור שיש להפסדים האלה השפעה מנטלית וצריך להתמודד עם זה. אין לנו זכות דיבור עכשיו ואנחנו צריכים לאסוף את השברים".

תמאר סליי: "שיחקתי עם המון תשוקה, אבל הם ניצחו אותנו כבר ארבע פעמים ואני לא אוהב את זה. נפלנו במחצית השניה בגלל חוסר ריכוז והם קפצו עלינו".

רוג'ר מייסון: "לא הייתה לנו אנרגיה במחצית השניה, אבל ההפסדים האלה לא ישפיעו עלינו בגמר הפיינל פור. צריך תמיד להסתכל על החיובי ונעשה הכל כדי שגם הקבוצה תיראה ככה. יש לנו שישה שבועות להפוך לקבוצה טובה יותר".

אליצור אשקלון - הפועל תל אביב 68:70

אליצור אשקלון הצליחה לחזור למסלול הניצחונות אחרי שני הפסדים רצופים ובהפועל ת"א יכולים אולי להתחיל בסיכומים של העונה. חלום הפיינל פור הולך ומתרחק מהחבורה של אפי בירנבוים.

מרכוס האטן, שקלע 45 נקודות במחזור האחרון, המשיך במומנטום והוביל את הפועל ת"א ליתרון 14:20 בסיום הרבע הראשון. ברבע השני המארחים התעוררו והצליחו להשוות ל-31:31. הפועל ת"א לא איפשרה לאשקלונים לבצע את המהפך והחזירה לעצמה את היתרון לקראת ההפסקה.

ברבע השלישי הצליחה אשקלון לבצע את המהפך המיוחל, תוך כדי שהיא מנצלת אחוזים רעים של הפועל ת"א מהעונשין, ולעלות ל-51:52, אלא שהפועל ירושלים החזירה בריצת 2:9 בדרך ליתרון 54:60 בסיום הרבע.

אשקלון לא ויתרה וחזרה למשחק ברבע האחרון, כאשר 3 דקות לסיום המשחק היא לקחה את ההובלה ועלתה ל-65:66. במצב של 68:68, אליצור אשקלון יצאה להתקפה ואלווין סנואו חדר מצויין לסל כדי להעלות אותה ל-68:70. מרכוס האטן נכשל בנסיון לייצר נקודות בהתקפה האחרונה והאשקלונים חגגו ניצחון סנסציוני.

הירבו לקלוע לאשקלון: בריאן טולברט 20, ברנדון קורץ 14, ג'יימס הד ואלווין סנואו 9 כל אחד.

הירבו לקלוע להפועל ת"א: מרכוס האטן 21, ארז כץ 13, ג'רון רוברטס 12, מושון יעקוסי 11.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עירוני רמת גן - הפועל גליל עליון 79:83

כמו בני השרון, גם הפועל גליל עליון סבלה מירידת מתח אחרי הניצחון הגדול על מכבי ת"א ומי שניצלה את זה הייתה עירוני רמת גן מהתחתית.

הגליל נראתה לא רע במחצית הראשונה וסשה בראטיץ' הוביל אותה ליתרון 31:35. רמת גן התעוררה במחצית השניה בעיקר בזכות טונג'י אוואג'ובי והיכולת של ליאור אליהו, שהחזיק את הקבוצה של קטש במחצית השניה, לא הספיקה. פרנק קינג, הזר החדש של עירוני ר"ג, רשם דקות טובות ברבע האחרון והקבוצה של דני פרנקו רשמה ניצחון גדול, 79:83.

לרמת גן: גארדנר 20, קינג ונילי 13 כ"א, לב 11, אוואג'ובי 10, בן שימול 9.

לגליל: בראטיץ' 23, אליהו 18, אוחיון 11, סמית' 8, בוזוב 7, נסונוו 6, גורדון 3, מרקו 2, ליפשיץ 1.

הפועל רמת השרון - עירוני נהריה 98:93

המארחים מרמת השרון הזכירו במחצית הראשונה את הניצחון הגדול על בני השרון מלפני כמה שבועות, כשעלו ליתרון 38:54 בהפסקה, הרבה בזכות יכולת מצויינת של הזר החדש דרק טראבר.

עירוני נהריה, שנלחמת על מקום בפיינל פור, חזרה לעצמה ברבע השלישי והצליחה לבצע מהפך. המארחים לעומת זאת, חזרו להיראות כמו קבוצת תחתית טבלה טיפוסית וחסרת אופי ורשמו הפסד ליגה נוסף, 98:93.

הרבו לנהריה: וולס 30, יאנג 23, היל 18, בן דוד 11.

לרמת השרון: טארבר 26, אוקאפור 19, רועי ברקוביץ' 15, ניב ברקוביץ' 11.

גבעת שמואל - מכבי ראשל"צ 111:114 (אחרי הארכה)

בגבעת שמואל ידעו שהם חייבים לנצח במשחק הזה אם הם רוצים לחלום על הישרדות בליגת העל. בפתיחת המשחק זה נראה רע מאוד עבור הקבוצה של עופר ברקוביץ'. החבורה של גיא גודס פתחה פער דו ספרתי בשלב מוקדם מאוד של המשחק והמשיכה להתעלל במארחים כשירדה להפסקה ביתרון של 24 נקודות, 30:54.

זה נראה גמור, אבל זה לא מה שחשבו בגבעה. טימי באוורס וג'יי סטרייט הובילו אותה למהפך מדהים וליתרון כבר ברבע השלישי. הראשל"צים לא נשברו ושתי הקבוצות הגיעו להארכה אחרי 87:87 בסיום הזמן החוקי. ראשל"צ הובילה בהארכה הראשונה, אבל הגבעה הישוותה וקבעה הארכה נוספת. הפעם זה היה עמית תמיר שסגר עניין והוביל את הגבעה לניצחון גדול, 111:114.

הרבו לגבעת שמואל: באוארס 27, סטרייט 26, ברנר 23, וואלאס ותמיר 14 כ"א.

לראשל"צ: סניד 31, איתן 21, גילכריסט 19, מתיוס 13, רוט 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully