וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפילד מחכה לאוסליבן

15.4.2006 / 11:20

למרות השנה הקשה שעבר, רוני אוסליבן עדיין נחשב לפייבוריט באליפות העולם בסנוקר. השחקנים הבכירים מודאגים בגלל הירידה בפרסים

הערב (שבת) נפתחת בשפילד אליפות העולם בסנוקר, התחרות היוקרתית ביותר בסבב הסנוקר העולמי. 32 השחקנים הטובים בעולם ייקחו חלק בטורניר המתיש (שיימשך עד ה-1 במאי), וגם השנה תוענק לצופה הישראלי הזדמנות לטעום מחוויית הספורט האצילי הודות לפרשניו הרהוטים של ערוץ יורוספורט, שילווה את התחרות בשידורים חיים.

המראדונה של הסנוקר

הפייבוריט של סוכנויות הימורים ממשיך להיות רוני אוסליבן, פעמיים אלוף העולם לשעבר, שעדיין נחשב לשחקן הפופולרי ביותר בענף, למרות שהוא מגיע לתחרות אחרי 12 החודשים הגרועים ביותר בקריירה שלו. אוסליבן לא ניצח משחק בתחרויות הדירוג מאז אוקטובר בשנה שעברה, ובאליפות סין בחודש שעבר הוא הובס 5:0 בסיבוב הראשון על ידי ג'יימס ווטאנה. ובכל זאת, הפרשנים עדיין סבורים כי אם הוא ישכיל להתאושש מהמשבר שבו הוא נמצא, אוסליבן יכול בקלות להפוך את הקערה על פיה וללכת עד הסוף באליפות העולם.

המשבר שלו החל בשנה שעברה ברבע הגמר בשפילד, אז הוביל כבר אוסליבן 6:10 על פיטר אבדון, אבל איבד את היתרון והפסיד 13:11. אבדון הואשם אז בשימוש במניפולציות טקטיות על מנת להוציא את יריבו משטף המשחק, ואוסליבן המתוסכל איים כי ייקח מנוחה מהמשחק ל-12 חודשים. "זה ישבור לי את הלב לעזוב, אבל הסנוקר לוקח ממני יותר מדי כוחות", אמר אוסליבן באימפולסיביות שמאפיינת אותו גם על המגרש. ימים ספורים לאחר מכן הוא התחרט. מאז אותה הדחה אוסליבן עדיין לא מציג את היכולת שאפיינה אותו בשיאו, כשהיה מכה ברייקים של מאיות בשתי ידיו, עם הכנה מינימלית בין מכה למכה.

אוסליבן, שאביו יושב בכלא בעקבות קטטה בפאב וגם אמו בילתה בבית הסוהר בעקבות העלמות מס, סבל בעבר מהתמכרות לאלכוהול ועבר דיכאונות קשים, אך לקראת הטורניר הזה הוא הכריז שהוא מתאמן בשיא המרץ. "אנשים יתאכזבו לשמוע שהחיים שלי מורכבים מחמש שעות אימון בסנוקר מדי יום ועוד שעה וחצי בחדר כושר, וזהו, אחרי זה אני הולך הביתה לנוח", סיפר אוסליבן, שלהפתעת כולם, מתכונן לקראת הטורניר דווקא עם יריבו המושבע, פיטר אבדון.

דייויס בפנים, ז'ון ווי בחוץ

אוסליבן לא לבד. גם אלוף השנה שעברה, שון מרפי, הבטיח שהוא לא הולך לוותר בקלות על התואר. מרפי, שזכייתו בתחרות הייתה אחת ההפתעות הגדולות בהיסטוריה של הטורניר, ייאלץ להתמודד כבר בסיבוב הראשון עם האתגר הקשה בדמותו של ג'יימס ווטאנה. בשנה שעברה מרפי בן ה-23 היה ללא מדורג הראשון שזוכה בתחרות אחרי 26 שנה, בעקבות ניצחונו בגמר על מתיו סטיבנס.

עבור סטיבנס היה זה ההפסד השני בגמר בשפילד, והשנה הוא ירצה לזכות בתואר הנכסף כדי לא להפוך לג'ימי ווייט של הסבב, שהפסיד כבר שש פעמים בגמר.

מועמד נוסף לזכייה שנמצא בכושר מצוין הוא מארק וויליאמס, שזכה לאחרונה באליפות סין הפתוחה אחרי ניצחון מותח 8:9 על ג'ון היגינס בגמר. השניים אמורים להיפגש כבר בסיבוב השני.

כמו כן הסקוטי סטפן הנדרי, שבשנות התשעים הוכתר שבע פעמים כאלוף הטורניר, נחשב תמיד למועמד בכיר לזכייה.

חובבי הסנוקר יצטערו על חסרונו של הסיני בן ה-18 דינג ז'ון ווי, שלקח בצורה מרשימה את אליפות בריטניה בדצמבר האחרון. הפנומן הסיני ייעדר מהתחרות לאחר שלא הצליח להעפיל אליה מסיבובי המוקדמות. סטיב דייויס, לעומת זאת, שמבוגר ממנו ב-30 שנה, הכריז כי הוא לא מתכנן פרישה ויפגוש בסיבוב הראשון את אנדי היקס. "כל עוד אני נהנה, למה לי לפרוש? לצעירים יש עוד הרבה טריקים שהם יכולים ללמוד ממני", אמר דייויס, שזכה שש פעמים באליפות, אך הפעם האחרונה הייתה לפני 17 שנה, אי שם ב-1989.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הבכירים רוצים עוד כסף

על פתיחת האליפות מעיבה הירידה הדרמטית בהכנסות של הסנוקר, שגורמת למבוכה קלה בקרב ראשי הענף. מאז שהתקבלה ההחלטה שחברות הטבק לא יוכלו לשמש כספונסרים של תחרויות הדירוג הגדולות, איבד עולם הסנוקר את המקור הכספי העיקרי שלו. בעקבות כך חלה ירידה משמעותית במספר הטורנירים היוקרתיים ובפרסי הזכיות, ושחקנים בכירים רבים מבכים על הידרדרות הענף. מתיו סטיבנס הוולשי, הפינאליסט מהשנה שעברה, כינה את המתחולל בצמרת ההתאחדות כ"ברדק", באמירה לא אופיינית שהפתיעה את עולם הסנוקר האריסטוקרטי.

"אי אפשר לקרוא לסנוקר 'עבודה' במצבו הנוכחי", אמר סטיבנס, "ישנן רק שש תחרויות דירוג בשנה, אז איך אפשר לשפוט שחקנים על כל כך מעט? העונה היו לנו תחרויות בסין ובמלטה, אבל הפרסים היו עלובים". בהתחשב בכך שהפרס לזכייה בשפילד עומד על 200 אלף ליש"ט, ניתן להסיק כי סטיבנס מעט מגזים, אך המכה הכספית העיקרית שחטפו השחקנים הבכירים קשורה למעניקת החסות הנוכחית של הטורניר, אתר ההימורים 888.com (שנמצא בבעלות ישראלית), שאוסרת על השחקנים לענוד על בגדיהם פרסומות לאתרים מתחרים. שניים מאלופי העולם הקודמים, סטפן הנדרי ומארק וויליאמס, לדוגמה, יפסידו כל אחד כ-50 אלף ליש"ט מהאיסור של החברה המאמצת, וכמחאה סירבו השניים להשתתף בקידום הטורניר.

ועכשיו, סנוקר

אבל למרות הכל, הסנוקר, שמאופיין באיפוק אריסטוקרטי ובמסורת המפוארת, מהווה את ענף הספורט הנצפה ביותר בטלוויזיה בבריטניה מלבד הכדורגל. מהרגע שכפפותיו הצחורות של השופט הראשי יניחו את הכדור הלבן על הלבד הירוק וצליל הנקישה הראשון יישמע באולם, הסנוקר יחזור שוב להיות החגיגה הספורטיבית, הצבעונית והממכרת, וכל הבעיות יישכחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully