וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת גביע טיפוסית

28.2.2006 / 16:32

כמיטב המסורת, מכבי ת"א הצליחה להתגבר על הכישלונות בליגה ולהתעלות על עצמה במפעל המשני, עם ניצחון 0:3 על בני לוד

עם מסורת קשה להתווכח. בשנים האחרונות הצליחה לפצות מכבי ת"א את אוהדיה בזכייה בגביע המדינה, שהמתיק את הגלולה המרה שנאלצו לבלוע במשך כל השנה. גם הפעם נהנתה מכבי מהגרלה קלה, שהציבה מולה קבוצה מהליגה הארצית, בני לוד. אבל היכולת הרעה של הצהובים בתקופה האחרונה הפכה את המפגש מול קבוצתו של יעקב הילל מהליגה השלישית, לקרב על החיים ועל המוות. צוות המאמנים הלחיצו את השחקנים ואיימו ב"כתם על הקריירה", והחשש מביזיון ניכר ב-45 הדקות הראשונות הלחוצות של מכבי.

למזלם, בסופו של דבר, רועי דיין, אופיר חיים וגיורגי דמיטרדזה כבשו שלושה שערים שהעלו את מכבי לשמינית הגמר, למפגש מול הפועל עכו. מכבי יכולה לנשום לרווחה. בני לוד, מצדה, יכולה להצטער על שפספסה את ההזדמנות להגיע לכותרות כסינדרלה התורנית. לא כל יום תגיע מכבי ת"א כל כך פצועה ומוכה.

מהלך המשחק

סאלם אבו סיאם קיבל זר פרחים מאוהדי לוד בתחילת המשחק, והוא היחיד מבין שחקני מכבי ת"א שלא זכה לקריאות בוז במהלך הצגת השחקנים. קהל של כ-1,500 צופים ראו פתיחת משחק שקולה, בין שתי קבוצות שוות ביכולתן.

דקה 3 - מוראד עילאן הגיע להזדמנות נוחה מול שטראובר, אך במקום למסור למרכז הרחבה ניסה לבעוט ופספס הזדמנות.

דקה 17 - הזדמנות לאופיר חיים, שבועט מתוך הרחבה לקורה.

דקה 25 - ארז מסיקה מרים כדור קרן, אבי סטרול נוגח, והכדור שוב פוגש את הקורה.

לקראת סוף המחצית השתלטה מכבי על המגרש מול לוד מתגוננת, אך הצהובים מתקשים להגיע למצבים מסוכנים. שחקני לוד מרבים לבעוט מרחוק, אך שטראובר עדיין לא נאלץ למתוח את איבריו.

במחצית השנייה הכניס קאנן את רועי דיין במקום לירן כהן, ועבר לשחק עם שלושה חלוצים.

דקה 61 - גול! ההימור של קאנן השתלם. ארז מסיקה התנהל באגף הימני והעביר כדור רוחב. רועי דיין השתלט על הכדור, ושלח בעיטה קשתית מ-16 מטר, שהכניעה את בנודיס. 0:1 למכבי ת"א.

דקה 68 - גול! דמיטרדזה מוכשל בתוך הרחבה. אופיר חיים בועט את הפנדל שטוח למרכז השער, הכדור חולף מתחת לידיו של בנודיס. 0:2 למכבי.

דקה 80 - גול! גיורגי דמיטרדזה בועט בעיטת עונשין מ-18 מטרים לפינה הגבוהה, וקובע 0:3 למכבי ת"א. שער בכורה לגרוזיני בישראל.

דקה 90 - לוד מפספסת את ההזדמנות שלה לשער ניחומים. שטראובר מצליח להדוף בעיטת עונשין מסוכנת מ-16 מטר, וגם כדור הקרן כמעט שחודר לשערו. בסיום 0:3 למכבי, שיכולה לנשום לרווחה.

הרכב מכבי ת"א:
לירן שטראובר, יובל שפונגין, כריסטיאן גונזאלס, אבי סטרול, סאלם אבו סיאם, ליאור ז'אן (יקיר שינה, 72), תמיר כהן, לירן כהן (רועי דיין, 46), ארז מסיקה, גיורגי דמיטרדזה, אופיר חיים (הנרי מאקינאווה, 78).

הרכב בני לוד:
ארז בנודיס, סלימן אזברגה, חאתם כריים, אבי פרנקו, אימאן פדילה, דודי ליאני, שרון ברמשטיין, אדהם האדיה, משה בן חיים, אחמד סבע, מוראד עליאן (שי אבוקסיס, 66).

קאנן: "1:0 להם זה מדהים, 0:3 לנו זה נורמלי"

לפני המשחק נרשם במכבי מתח רב ועל הלוח בחדר ההלבשה, רשם קאנן את שמותיהן של יריבות מכבי לפני שנתיים בליגת האלופות, יובנטוס, באיירן מינכן, אייאקס, ומיד אחר כך את שמה של בני לוד, תוך שהוא מבהיר שהמשחק היום לא פחות חשוב.

אחרי המשחק, כשירד הלחץ, אמר קאנן: "יכולנו רק להפסיד את המשחק. אם הם היו מנצחים 0:1, זה היה מדהים. 0:3 לנו זה נורמלי. אני לא כועס על התקשורת, זו העבודה שלה לעשות מהמשחק הזה עניין גדול. אמרתי לשחקנים שלי שאם נפסיד התקשורת תחגוג עליהם. הגול הראשון היה חשוב מאוד, כי אחריו קיבלנו ביטחון. אני מאוד שמח מהניצחון, ואני רוצה להודות לתושבי לוד, שאירחו אותנו יפה ונתנו לנו הרבה כבוד".

לגבי שער הבכורה היפה של גיורגי דמיטרדזה אמר קאנן: "הוא לא שיחק לפני שהוא הגיע לפה במשך חודשיים, אז זה די נורמלי שהוא התקשה מעט. אנחנו הבאנו אותו כדי שבעונה הבאה מכבי תוכל ליהנות ממנו, ואם הוא יכבוש גם בעונה הזאת זה יהיה בונוס. הוא חייב לשחק עם שחקנים טובים ומוכשרים כמו אבי נמני, שיוכלו לספק לו מסירות טובות".

כשנשאל לגבי ה-1 במארס, התאריך שבו אמורה מכבי להחליט אם ימשיך במועדון או לא אמר קאנן: "נכון, מחר רשמית הם אמורים להודיע לי לגבי עתידי, אבל לוני הוא איש עסוק ויכול להיות שזה יידחה. באופו כללי הוא כבר אמר לי שהוא מסופק מהיכולת של הקבוצה, אבל כמו שלא לחצתי לחתום על חוזה אחרי הניצחון מול מכבי חיפה, כך לא אעשה גם הפעם".

יעקב הילל, מאמן בני לוד, נשמע מאוכזב בסיום המשחק: "התוצאה משקרת. בחצי הראשון הגענו להזדמנויות, אבל לא ניצלנו אותן בגלל אנוכיות של של שחקנים מסוימים. אין מה לעשות, ההפסד מאחורינו, אנחנו בליגה הארצית, והשחקנים הצעירים צריכים ללמוד עוד הרבה. הגביע מת, תחי הליגה". כשנתבקש להשוות בין מכבי ת"א של שנות ה-90 (שבה שיחק וזכה בתארים) לבין הנוכחית, אמר הילל: "אין מה להשוות בכלל, היינו הרבה יותר טובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully