וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי מהמרת על הגביע

23.2.2006 / 16:36

מדינת ישראל והתקשורת המקומית יראו באובדן הגביע אסון, מכבי ת"א תתרגש קצת פחות. אחרת, איך אפשר להסביר את הוויתור על החיזוק? וגם: מסי ומוסינזון. הערות המערכת

מכבי לא מתחזקת (אודי הירש)

ברונו שונדוב הוא לא יותר מכתם דהוי בעברה של מכבי תל אביב. בתקופה הקצרה שלו בישראל הוא מיעט לשחק ובעיקר מיעט להרשים. עם זאת, לנפיל הקרואטי היה חלק חשוב בניצחון של מכבי תל אביב בטופ 16 של עונת 2003/4 בוולנסיה, ניצחון שבלעדיו גם סל פלאי של דרק שארפ לא היה מצליח להביא אותה לפיינל פור. זו המטרה שלשמה מביאים שחקנים כאלה: בשביל 10 דקות טובות במשחק מכריע, שיכול לחרוץ גורלות.

זו גם הסיבה לכך שמרבית קבוצות היורוליג החתימו שחקנים לקראת הטופ 16: לתקן ליקויים, לחזק את הספסל, להוסיף עוד כמה נקודות או עצירות קריטיות. מכבי תל אביב העדיפה לוותר, ואסור להקל ראש בהחלטה הזאת. פיני גרשון לא יצהיר על כך בפומבי, אבל קבוצתו בעצם משדרת מסר, שסותר את אופיה: אובדן גביע אירופה איננו אסון. כי מכבי מודעת לכך שהספסל שלה אינו מתפקד, שארנולד איבד את הביטחון, שפני לא פקטור, שגרין איננו דיון תומאס. מכבי מהמרת שמעתה ואילך וויל סולומון, אנתוני פארקר, ניקולה וויצ'יץ' ומייסיאו באסטון ישמרו על יציבות, לא יפצעו, לא יסבלו מנפילות מנטליות ופיזיות.

יש סיכוי שהתסריט האופטימי יתגשם. בשלב הראשון זה לא קרה, ומכבי ת"א הפסידה בחמישה משחקים. עד סיום העונה מותר לה להפסיד בשניים, לא יותר. העם היהודי והתקשורת המקומית יראו באי העפלה לפיינל פור אסון לאומי. מכבי תל אביב, כך נדמה, תתרגש קצת פחות.

מסי טוב ממראדונה? (חמי אוזן)

למרות שהשוואות קודמות לדייגו חיסלו לא מעט גאונים ארגנטינאים בפוטנציה, לליאונל מסי יש את האישיות והאופי להתגבר על הצל הענק של הגדול מכולם, צל שהולך אחריו מאז שהפלא נגלה לעינינו באליפות העולם לנוער, אותה לקח לבד בעצמו. אבל לפני שאנחנו מהללים את הילד של בארסה ומתפעלים מכאב הראש שהוא עשה לאסייר דל הורנו ופאולו פריירה, הכי חשוב לשים לב לגיל של מסי: 18. בגילו, מראדונה לא היה שחקן דומיננטי כל-כך, לא בברצלונה ולא באירופה בכלל. בגילו, דייגו לא השפיע כך על משחקים גדולים, מה גם שמדובר בעונה הראשונה האמיתית של מסי בקבוצת בוגרים כלשהי (בעונה שעברה הוא לא הרבה לשחק).

עכשיו, לאוהד ארגנטינה כמוני נותר רק לחכות ולראות כיצד חוסה פקרמן ישלב את הכישרון של מסי עם זה של ריקלמה במונדיאל הקרוב. על פניו, לא נראה שמסי הוא שחקן שצריך להפריע לפליימייקר מהסוג הישן כמו ריקלמה. בבארסה הוא משחק כרגע באגף וחי בשלום עם דקו ורונאלדיניו. אם פקרמן (המאכזב עד כה) יעמוד במשימה הזאת, לקרלוס אלברטו פריירה תהיה סיבה אמיתית לדאגה.

מוסינזון, אמסלם אתה לא (דוד רוזנטל)

גיל מוסינזון שוב הלך מכות בדרבי. שום דבר חדש. איכשהו, כשיש תקריות בליגה, מזריקת לוח של אדלשטיין ועד החלפת מהלומות בכל משחק שני עם מכבי ת"א, זה תמיד מוסינזון. קשה להתווכח עם הטענות של מייסיאו באסטון. אי אפשר להשתחרר מהרושם שמוסינזון מנסה להפוך לסמל המודרני של הפועל ת"א, שחקן כדורסל בינוני המבקש לקבע את עצמו כשמעון אמסלם של שנות ה-2000, החל מכתיבת הגיגים בעיתון על האלטרנטיבות למכבי ת"א ועד מכות עם כל העולם ואשתו.

אלא שמוסינזון קצת פספס. לא בשנה, ביותר מעשור. כי הפועל ת"א של היום היא עיי חורבות, קבוצה שמתפוגגת ממש כמו אולמה הביתי לשעבר. מהימים של הקרבות האמיתיים של אמסלם ומגי נשארו התכתשויות אנמיות על מספר המקומות בתאי הצפייה בהיכל נוקיה. מצטערים, מוסינזון, אתה לא ממש מוזכר באותה נשימה עם בארי לייבוביץ', מייק לארגי, אמסלם או עמוס פרישמן. לא אז, לא עכשיו ולא בפעם הבאה.

לא עומדים בסיכומים (דוד רוזנטל)

"דניאל יאמר סיכם על רכישת נתניה, עידן טל סיכם במכבי חיפה". מעניין אם מישהו עושה סטטיסטיקה כדי לבדוק כמה פעמים סיכם טל בחיפה ויאמר בנתניה, זנדברג בבית"ר ירושלים ודוידוביץ' בהפועל ת"א.

דומה שעידן האוליגרכים הוא גם פריצת דרך תקשורתית. אם הכל מותר על המגרש, אין חוקים גם על דפי העיתון וברשת (כן, מודים, גם אנחנו לא מלאכים). מאוד פשוט לפרסם אם לא צריך את הגיבוי הדרוש, ואם למילה אין כל ערך אצל הצדדים – סוכנים, בעלי קבוצות ומאמנים – אין מניעה לפרסם כי פלוני חתם בקבוצה X או Y. כדאי לשים לב שבתקופה האחרונה לא חתם אף שחקן מוביל בקבוצות הגדולות. אפילו שביט אלימלך, שכביכול האריך את חוזהו בהפועל ת"א לפי פרסומים שונים, מתנדנד, שלא לדבר על טל, זנדברג, דוידוביץ', שמעון גרשון או ברקוביץ', שכולם סיכמו או "יסכמו מחר בפגישה עם הנהלת הקבוצה. תעירו אותנו כשהשורש יהפוך מ-ס.כ.ם ל-ח.ת.ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully