וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנפיקה – ליברפול: ההיסטוריה חוזרת?

20.2.2006 / 17:47

פעם, מפגש בין ליברפול לבנפיקה היה מרתק את כל היבשת. היום, כשאימפריה הפורטוגלית מפסידה בבית לגימראייש, אלופת אירופה לא אמורה לאבד את התואר

מבחן כושר

בנפיקה: הליגה הפורטוגלית היא אחת המרתקות באירופה העונה. אמנם פורטו מוליכה בפער של שבע נקודות, אבל מיד מאחוריה נמצאות ארבע קבוצות בעלות מאזן כמעט זהה. אחת מהן היא בנפיקה. הנשרים מליסבון הפסידו בחודש האחרון שלושה משחקים, אחד לליירה הקטנה, הפסד ביתי כואב בדרבי של ליסבון לספורטינג וביום שבת הפסד משפיל לויקטוריה גימראייש המדורגת מתחת לקו האדום, 2:0. בנפיקה, למי שלא הבין עדיין, מגיעה למפגש מול אלופת אירופה בכושר רע.

ליברפול: גם ליברפול איבדה גובה בשבועות האחרונים. הפסד למנצ'סטר יונייטד ואחר כך עוד שניים רצופים לצ'לסי ולצ'רלטון, גרמו לאלופת אירופה לאבד את המקום השני. ליברפול נראית עייפה אחרי עונה שנפתחה ביולי, בסיבובים המוקדמים של ליגת האלופות. בשבוע האחרון, החזירה ליברפול את הצבע האדום ללחיי אוהדיה. ניצחון יוקרתי על ארסנל, 0:1 בליגה וניצחון בשבת האחרונה על היריבה המושבעת, מנצ'סטר יונייטד, בתוצאה זהה בגביע, מסמנים אולי על התעוררות מחודשת של ליברפול, שתשמח לחזור ליכולת שלה מחודשים נובמבר ודצמבר, אז השיגה עשרה ניצחונות ליגה רצופים.

שיעור מסורת

בנפיקה: להבדיל מהיום, מפגש בינה לבין ליברפול בשנות ה-60 וה-70, היה מושך את מירב תשומת הלב באירופה. בעשורים האחרונים ירדה בנפיקה מנכסיה האירופאים. המועדון הפורטוגזי הוכתר על ידי ה"פראנס פוטבול" היוקרתי למועדון הטוב בעולם בשנת 1968. בנפיקה זכתה בשתי אליפויות אירופה בשנות ה-60 המוקדמות והפסידה באותו עשור בעוד שלושה גמרים. בראשות אותה קבוצה עמד יוזביו הגדול. בשנות ה-80 נראה היה שהמועדון חוזר לגדולתו, אך שני הפסדים רצופים (1988, 1989) בשני גמרים של אליפויות אירופה והפסד בגמר גביע אופ"א (1982), הותירו את בנפיקה ללא תואר אירופי מאז 1962.

ליברפול: אחד מהמועדונים המפוארים ביבשת. ליברפול הייתה למועדון הדגל של אנגליה במשך שנים ארוכות. האדומים זכו בחמש אליפויות אירופה, 4 מהן בין השנים 1977- 1984, והאחרונה, כמובן, בעונה שעברה. בנוסף מחזיק המועדון בשלוש זכיות בגביע אופ"א ובשלושה סופר קאפים אירופאים. השליטה הבלעדית בכדורגל האנגלי בשנות ה-90 של היריבה המושבעת מנצ'סטר יונייטד, גרמה לליברפול לפזול הצידה בקנאה, ולרצות לכונן מסורת חדשה באנפילד.

שחקן מפתח

בנפיקה: סימאו סברוסה. הקשר עדיין נמצא בראש רשימת הרכש של מאמן היריבה, רפא בניטז. סברוסה, שסומן כבר בתחילת דרכו ועשה תקופה קצרה בברצלונה, הוא הכוח היצירתי והיוזם בקישור של בנפיקה. למרות שהוא משחק בדרך כלל בצד ימין, הוא גם הכובש המצטיין של הקבוצה מאז הגיע בשנת 2001, עם 72 שערים ב-172 משחקים. אם ליברפול תדע לסגור אותו טוב, היא תוכל להותיר את התקפת בנפיקה בלי ברק ודימיון ובלי גורם ההפתעה שלה.

ליברפול: סטיבן ג'רארד. אחד השחקנים הטובים בעולם ובוודאי הטוב ביותר בליברפול. בעל הבית של הקבוצה בכל מובן. נמצא בכל מקום, נחוש, רוצה,מוסר, מניע, בועט, נוגח, מתקל, מרחיק, כובש, מבשל. שכחנו משהו?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הימורים

בוויליאם היל, ליברפול היא הפייבוריטית הברורה. 1.36 יורו תקבלו בעבור יורו אחד שהשקעתם, אם הימרתם שליברפול תעפיל לרבע הגמר. אם בנפיקה תעלה והלכתם עליה, תקבלו 3 יורו בעבור כל אחד. במקומות אחרים, אם תהמרו שיהיו במחצית הראשונה של המשחק הראשון פחות או יותר מחמש קרנות, תזכו בשני יורו בעבור כל אחד שהשקעתם. לעומת זאת, אם תנחשו שיהיו במחצית הראשונה בדיוק חמש קרנות וכך גם יהיה, תעשו רווח יפה של 6 יורו בעבור כל אחד שהושקע

והרי התחזית

בגלל שרפא בניטז הוא אחד המאמנים הטובים ביותר בעולם (במיוחד כשזה מגיע לשלבי נוק אאוט), בגלל שליברפול רוצה להתחיל שושלת חדשה, בגלל הקהל האדום הנפלא, התחזית של וואלה! ספורט: ניצחון קטן בליסבון, ניצחון קטן בבית וליברפול ברבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully