וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליון – איינדהובן: אימפריות בקטנה

20.2.2006 / 17:31

ליון ואיינדהובן שולטות בליגות המקומיות שלהן בעונות האחרונות, בלי מתחרים. המנצחת עשויה להפוך לסינדרלה של ליגת האלופות

מבחן כושר

ליון: קורעת את הליגה הצרפתית בפעם החמישית ברציפות.. דווקא בשבועות האחרונים קצת זייפה קבוצתו של ז'ראר הוייה, כשסיימה פעמיים בתיקו מול קבוצות הצמרת של בורדו ואוקזר. במחזור סוף השבוע ניצחה הקבוצה 1:3 את נאנט. לליון 7 נקודות הפרש בליגה על פני המקום השני ומשחק חסר, וכרגע לא נראה שדבר ימנע ממנה זכייה באליפות חמישית ברציפות.

איינדהובן: חשבתם שליון חמה? פ.ס.וו מגיעה למשחק עם מאזן של שבעה ניצחונות רצופים בליגה. בהולנד היא מדורגת ראשונה, עם חמש נקודות פור על השנייה פיינורד, ובמאזנה 20 ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו, ו-2 הפסדים בלבד. בשנתיים האחרונות איינדהובן שולטת בליגה ביד רמה, ואם לא יקרה משהו לא צפוי, גם העונה היא תחגוג אליפות מקומית.

שיעור מסורת

ליון: כיאה לקבוצה שאת הפריצה הגדולה שלה עשתה בשנים האחרונות, ליון לא מחזיקה בתארים אירופאים. למרות זאת, הצרפתים הם חברים קבועים בליגת האלופות בשנים האחרונות, ובעונה שעברה העפילו לרבע הגמר, שם הפסידו לאיינדהובן בפנדלים. ליון חברה גם ב G-14, לובי של קבוצות צמרת אירופאיות, המשפיע על החלטות הנוגעות לכדורגל האירופי, ומשתתפת זו השנה השביעית ברציפות בליגת האלופות.

איינדהובן: פ.ס.וו מחזיקה בשני תארים אירופאים. הראשון, ב-1978, גביע אופ"א. בשני זכתה הקבוצה תחת אותו מאמן המדריך אותה היום, חוס הידינק, גביע אירופה לאלופות ב-1988. בעונה שעברה הגיעה הקבוצה עד לחצי גמר ליגת האלופות, אך הפסידה למילאן.

שחקן מפתח

ליון: ז'ראר הויה. לליון מספר שחקני מפתח, ובראשם אמן הבעיטות החופשיות ז'וניניו וממדו דיארה, הקשר הדפנסיבי הקשוח. אולם שניהם, ביחד עם שאר השחקנים, נמצאים בידיים של מאמנם. הצרפתי איכזב בזמן שאימן בליברפול, וגם שני התארים החשובים שלו במועדון האנגלי, גביע אנגלי וגביע אופ"א, לא הושגו בצורה משכנעת. בליון יותר סבלניים כלפי הטקטיקה הזהירה שלו, אבל נראה שהויה השמרן למד את הלקח מאנגליה, ועם שחקנים מבריקים כמו ז'וניניו, וילטורד, וגובו הוא משחק כדורגל התקפי יותר מאי פעם בעבר.

איינדהובן: חוס הידינק, לא רק בגלל הבחירה במאמן היריבה לאיש המפתח שלה. הידינק הוא אחד המאמנים הטובים בעולם, וכיום גם אחד המחוזרים. מבקריו טוענים נגדו תכופות שהוא סוגר את המשחק ומציג כדורגל טקטי, שמתסכל לא רק את היריבה אלא גם את הצופים. העובדות מספרות שהידינק אכן נוהג לשחק כך במשחקי החוץ בליגת האלופות, אבל אסור לשכוח את נבחרות דרום קוריאה והולנד אותן אימן בשני המונדיאלים האחרונים. את שתיהן הוביל לחצאי הגמר, ובמונדיאל 1998, הציג עם הולנד את הכדורגל הטוב ביותר בטורניר. דווקא ברזיל הטקטית היא זו שגררה את חצי הגמר להערכה ופנדלים, תחום בו נבחרת האורנג' אף פעם לא הצטיינה.

מה שעשוי לעמוד להיות לאיינדהובן ולהידינק לרועץ, היא העובדה שהמונדיאל מתקרב, ויתכן שראשו של המאמן כבר שם, עם אוסטרליה. בשבועות האחרונים גם נקשר שמו בנבחרות אנגליה ורוסיה, ונראה שזו רק ההתחלה של קיץ ארוך ומלא ספקולציות עבורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הימורים

באחד האתרים היחס על ליון הוא 1:1.45, בעוד איינדהובן האנדרדוגית זוכה ליחס עלייה לשלב הבא של 1:2.6. אם תהמרו שבמשחק הראשון שייערך בהולנד תזכה איינדהובן בקרן הראשונה, וכך באמת יהיה, תקבלו 1.67 יורו בעבור כל אחד בודד ששמתם. קרן ראשונה לליון, ותקבלו 2.10.

והרי התחזית

קרב הטקטיקנים לא מבטיח כדורגל מזהיר, אם כי ליון יכולה להשחיל שלישיה לכל קבוצה בעולם, אם תשרה עליה המוזה. (לפרטים נא לפנות לריאל מדריד). ההימור של וואלה! ספורט: ליון בלידת עכוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully