וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אתה, מרכוס בגדאטיס?

22.1.2006 / 14:49

אנדי רודיק, שהיה האמריקאי האחרון בטורניר הגברים במלבורן, הפסיד בשמינית הגמר לטניסאי הקפריסאי שמשגע את העולם

הטניס האמריקאי התעורר היום (ראשון) למציאות חדשה ולא מוכרת. אחרי שבוע אחד מתוך שניים באליפות אוסטרליה הפתוחה, הודחו כל הטניסאים האמריקאים, כשאנדי רודיק, אחד הפייבוריטים להפתיע איכשהוא את פדרר, אמר שלום אחרי הפסד למרכוס בגדאטיס הקפריסאי בשמינית הגמר. רק מי שמכיר קצת יותר מקרוב את סבב הגברים המקצועני לא הופתע מהעפלתו של מרכוס בגדאטיס לרבע הגמר, אבל ברחבי העולם השם הזה עוד לא לגמרי תפס.

מרכוס בגטאדיס הוא אחד הכישרונות הגדולים בסבב הגברים כיום. הוא בן 20 ומדורג 54 בעולם, כשאת הפריצה הגדולה שלו ביצע בעונה החולפת, עת הגיע לגמר טורניר באזל (אחרי ניצחון על דויד נלבנדיאן). העובדה שעדיין לא הגיע רחוק בטורנירי הגראנד סלאם השאירה אותו בגדר אלמוני לפני פתיחת הטורניר במלבורן, אבל אין ספק שמעכשיו הוא הולך להפוך לכוכב אמיתי.

לכוכב הבא של עולם הטניס יש גם את כל המאפיינים שיעשו אותו ייחודי. הוא לא ילדותי כמו יואיט, לא עצבני כמו סאפין, לא מתווכח עם שופטים כמו רודיק ולא רגוע כמו פדרר. הוא חייכן, וגם כשהוא בפיגור במשחק הוא לא עוטה סבר פנים חמור. הוא אוהב להשתעשע, לצחוק, מקסים את הקהל באיצטדיון ובבית - בקיצור, הטניסאי האהוב על רובנו בעוד שנתיים מהיום. תוסיפו לזה את העובדה שחברו הטוב ביותר בסבב הוא דודי סלע שלנו ותקבלו את הטניסאי הנערץ הבא בישראל.

בגטאדיס הוא שחקן מאוד מגוון. הוא בעל הגשה חזקה (218 קמ"ש במשחק מול רודיק), עם פור-הנדים מצויינים מצד לצד ועם בק-הנדים עוצמתיים. הוא מאוד אוהב לדבר על הצדדים החזקים שלו ועל חוכמת המשחק, מצד שני הוא גם לא מסתיר את העובדה שסיים בקושי שמונה שנות לימוד בבית הספר. כיום, הוא ללא ספק הספורטאי מספר 1 באי הקטן השכן והשתתפותו במלבורן דחקה הצידה את ליגת הכדורגל המקומית. ביום ראשון הקפריסאים היו עסוקים בחגיגות הניצחון על רודיק ברחצה במזרקות בעיר לימסול, בה נולד בגדאטיס.

עכשיו הם יחכו למשחקו הבא של בגדאטיס מול איבן ליוביצ'יץ' הקרואטי, שניצח בשמינית הגמר את האלוף מ-2002, תומאס יוהנסון השבדי, בתוצאה 2:6, 4:6, 4:6. המפגש היחיד בין השניים התקיים בסיבוב השני של אליפות אוסטרליה בשנה שעברה. בגדאטיס רשם אז את אחד הניצחונות הגדולים של תחילת הקריירה שלו.

רודיק: "לא הצלחתי לקרוא אותו"

עבור אנדי רודיק, זו הייתה הפעם הראשונה בארבע שנים בה הוא מודח באחד מארבעת הסיבובים הראשונים באליפות אוסטרליה. עם זאת, צריך לזכור את ההדחה המוקדמת שלו כבר בסיבוב הראשון בפלאשינג מדו ולהבין שגם על המדורג 3 בעולם עובר משהו לא קל. "אני ממש לא יודע מה קרה לי היום. אני יכול רק לתת למרכוס את הקרדיט, תסתכלו על הסטטיסטיקה שלו, היא מרשימה ביותר (62 ווינרים לעומת 39 של רודיק). כנראה שאני חלמתי קצת. מה שמעודד אותי זה שמדובר בטניס, תמיד יש את השבוע הבא. זה לא אולימפיאדה שאני צריך לחכות ארבע שנים. אני מנסה לשמור על אופטימיות.

"אני חושב שהיום הייתי מנצח את רוב הטניסאים, כך שבאמת צריך לתת לו קרדיט. התקשיתי לקרוא אותו ומאוד התקשיתי מול הפור הנדים שלו לבייסליין. היו לא מעט פעמים שתפסתי שליטה במשחק ואז הוא כל פעם הפתיע אותי במשהו אחר".

בגטאדיס עצמו אמר בסיום: "הייתי מרוכז בעצמי ושיחקתי טניס טוב, אולי אחד הטובים שלי בקריירה. המפתח לניצחון היה חבטות ההחזרה שלי ועשיתי את זה טוב. אם ראיתי טוב בסטטיסטיקה, גם חבטתי יותר אסים ממנו".

הטניס ביוון ובקפריסין מעולם לא היה מוצלח, כך שהאוהדים הקפריסאים והיוונים שהגיעו לאיצטדיון "רוד לייבר", לא ממש ידעו כיצד לנהוג. בגטאדיס סיפר: "הקהל שבא לראות אותי כאן, רצה לעודד בלי הפסקה. הסברתי להם שזה לא כדורגל ושהם צריכים להיות בשקט בזמן ההגשות ולעודד רק אחרי הנקודות שלי". כשנשאל אם הניצחון על אנדי רודיק לא יסנוור אותו אמר בגדאטיס: "יש לי נסיון. כבר הייתי מספר 1 בעולם בנוער כך שאני יודע להישאר בפוקוס". אוסטרליה כבר בכוננות, ואיתה עולם הטניס כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully