וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגמן ורדומסקי הושעו בעקבות פרשת סולומון

אריה ליבנת 'הארץ' בשיתוף

11.1.2006 / 17:24

יו"ר האיגוד, יעקב סנדלר, השעה את השופטים שהתעלמו מהפגיעה של סולומון בפניני, אבל "לא מאמין שיש שופטים שמקלים עם מכבי"

יו"ר איגוד השופטים, יעקב סנדלר, החליט להשעות אתמול את השופטים עידו ברגמן, זיו רדומסקי ודוד רומנו מכל פעילות. בועדה שנערכה היום (רביעי) הוחלט להשעות את עידו ברגמן משני משחקים בליגת העל, ואת זיו רדומסקי מארבעה. דוד רומנו לא הושעה.

ההחלטה של סנדלר באה בעקבות אי הרחקתו של וויל סולומון, לאחר שהיכה את גיא פניני בבטנו במשחק בו הביסה מכבי ת"א את בני השרון 68:98. סנדלר כינס היום את הוועדה המקצועית כדי לצפות בקלטת המשחק ולהחליט מי מבין השופטים פעל בניגוד לחוקה (ע"ע חלק ב').

"מאינפורמציה שקיבלתי מיו"ר הועדה המקצועית (יצחק רמות) ועל סמך דו"ח המבקר (ישראל לב) קרה שם אירוע חריג שהצריך את הרחקתו של סולומון", הסביר סנדלר, "אנחנו רואים בחומרה את העובדה שהשופטים לא הרחיקו אותו. אנחנו נותנים לשופטים הוראות לא להתבלט, אבל זה תלוי באישיות של השופט ויש כאלו שנוטים לסלחנות יתר. נראה את הקלטת ונבדוק נגד מי צריך לנקוט אמצעים, אולי שופט אחד, אולי שניים. עצם זה שהם שרקו לעבירה בלתי ספורטיווית, מראה שהם ראו את האירוע".

אין זו הפעם הראשונה העונה שמכבי ת"א מרוויחה משיפוט סלחני. בדרבי התל אביבי ג'יימי ארנולד היכה את גיל מוסינזון ולא הורחק. במשחק העונה מול הפועל ירושלים, ניקולה וויצ'יץ' ביצע עבירה מכוונת על מאריו אוסטין, השופטים הסתפקו בעבירה רגילה. "היו שני מקרים שזה יצא כך, אבל אני לא מאמין שהשופטים מקלים עם מכבי. נבדוק את זה, ואם זה כך, אני לא אתן לזה לקרות. השופטים צריכים לנהוג מידה שווה לכולם".

כעת על איגוד הכדורסל להחליט אם להעמיד את סולומון לדין על סמך הטלוויזיה. "ההמלצה של איגוד השופטים תעבור ליועץ המשפטי והוא יחליט אם יש מקום להעמדת השחקן לדין", אמר יו'ר איגוד הכדורסל, ירמי אולמרט, "עצם זה שהאירוע לא קשור למשחק מאחר שפיני גרשון הוציא את סולומון עד סוף המשחק, זה מקבל מימד אחר, אבל כמובן שאם השופטים היו מרחיקים את השחקן, הוא היה מקבל השעייה אוטומטית מהמשחק הבא".

בעניין אחר, היועץ המשפטי של האיגוד, עו"ד שוקי קרמר החליט שלא להעמיד לדין את מנהל גליל עליון עמית גל ומאמן העל עודד קטש שהורחקו במשחק נגד הפועל ירושלים, אבל התקרבו לפארקט בזמן פסקי הזמן. היועץ המשפטי הסתפק באזהרה.

מסקנות הועדה

הועדה המקצועית של איגוד הכדורסל בדקה את ארועי המשחק בין מכבי ת"א נגד בני-השרון, בתאריך 09/01/06, ובייחוד את הארוע אשר התרחש בדקה השלישית של הרבע השלישי, אשר בעקבותיו נשרקה עבירה בלתי ספורטיבית כנגד ויל סולומון ממכבי ת"א.

הועדה צפתה בקלטת המשחק ונעזרה בישראל לב, אשר שימש כמבקר מטעם איגוד השופטים במשחק. לדיון זומנו שלושת שופטי המשחק: עידו ברגמן, זיו רדומסקי ודוד רומנו.

לאחר שחברי הועדה צפו בקלטת המשחק במלואה לבדם, ואח"כ בקטעים מן הקלטת ביחד עם השופטים, נשאלו השופטים שאלות לגבי מספר ארועים במשחק, כולל הארוע העיקרי. הועדה איפשרה לשופטים להביע את דעתם הן לגבי רמת שיפוטם בכל דקות המשחק, והן לגבי הארוע הספציפי.

מתשובות השופטים ומדעתם התרשמה הועדה כי הם מסכימים עם הועדה לגבי רמת השיפוט החלשה במשחק והן לגבי הטעות באי ביצוע הרחקה.

מסקנות הועדה לגבי המשחק בכללו ולגבי הארוע הספציפי מתחלקות בין השופטים ברגמן (א') ורדומסקי (ב') מצד אחד, ורומנו (ג') מצד שני.

לגבי השופטים ברגמן ורדומסקי נוכחה הועדה לדעת כי רמת השיפוט וניהול המשחק אינם פוגשים את הנדרש משופטים בליגת-העל, מלבד העובדה כי היה עליהם לטפל אחרת במקרה הנדון ולהרחיק את השחקן הפוגע, שגיאתם הגדולה יותר היתה שאיפשרו למצב הנ"ל להתפתח ולהתרחש.

על כן, החליטה הועדה כי בשני המחזורים הקרובים לגבי ברגמן וארבעת המחזורים הקרובים לגבי רדומסקי, ישפטו השופטים א' ו- ב' במסגרות שיפוטיות שאינן כוללות את ליגת-העל לגברים.

לגבי שופט ג', שהינו שופט צעיר בעונתו הראשונה בליגת-העל, הן מהצפייה בקלטת והן מדבריו של המבקר במשחק החליטה הועדה שאין לנקוט כלפיו צעדים כלשהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully