וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רגע היסטורי להפועל ת"א"

3.1.2006 / 7:17

מוני הראל, יו"ר קבוצת הניהול של האדומים, ויוסי אבוקסיס תמימי דעים בעקבות ההחלטה של לבייב לרכוש 75 אחוזים מהקבוצה

המיליונר היהודי, [[לב לבייב]] בעליה של חברת אפריקה ישראל, רכש כ-75 אחזו ממניותה של הפועל ת"א תמורת כ-20 מיליון ש"ח, ולקח עליו גם את כיסוי חובות העבר של המועדון, כך פורסם הערב בהודעה רשמית.

שמו של לבייב נקשר עם הפועל ת"א כבר בשלהי העונה שעברה, וכבר לפני כשבועיים דווח ב"וואלה! ספורט' על סיכום עקרוני לגבי רכישת הקבוצה.

לבייב, הידוע כאיש דתי, התעקש בחתימת ההסכם למנוע מהקבוצה לחלל את השבת על ידי משחק בשבת, והבטיח לעזור לבני נוער להגיע למשחקים גם במהלך השבוע. אחד מחבריו הטובים של לבייב הוא בעלי צ'לסי, רומן אברמוביץ', שהגיע עימו בעונה שעברה לארץ וערך סיור במתקני המועדון. השמועות על רכישה מצד אברמוביץ' התבדו, וכעת לבייב הופך להיות האיש החזק במועדון האדום.

יופ ציוני מאתר ספורט 5 מוסיפה כי "העסקה הינה, למעשה, עמידה בהתחייבות ג'נטלמנית שנתן לבייב לחברו הקרוב, איש העסקים רומן אברמוביץ', לפני כשנה, כשלבייב נענה לבקשתו של אברמוביץ' וצפה עימו יחד במשחק כדורגל", כך על פי טל רבינא, יועץ התקשורת של לבייב. "באותה הזדמנות שאל אותו אברמוביץ' למה הוא לא משקיע בכדורגל הישראלי. לבייב השיב בחיוך כי הוא יתחיל להשקיע בכדורגל כאשר המשחקים יפסיקו לגרום לחילול שבת וכשאברמוביץ' יתרום תרומה רצינית לעידוד הפעילות היהודית בגולה".

"לפני חודשים אחדים, הזכיר אברמוביץ' ללבייב את אותה שיחה חברית שקיימו בעבר והפתיע באומרו כי הוא מילא את חלקו בהסכם הג'נטלמני והעביר באחרונה תרומה נדיבה לפעילות איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה ובחבר העמים, שמר לבייב מכהן כנשיאו", המשיך רבינא, "כחבר המכבד את מילתו, הורה מר לבייב ליועציו לבחון את ההשקעה בכדורגל הישראלי, תוך שהוא מנחה למצוא פעילות שיתקיימו בה שני תנאים: 1. שלא ייגרם חילול שבת; 2. שהקבוצה תסייע לחלשים בחברה".

"רגע היסטורי למועדון" (יופ ציוני, ספורט 5)

"זה רגע היסטורי למועדון", אמר ראש קבוצת הניהול מוני הראל, "למי שלוקח את המועדון יש קבלות, וזה שדרוג שאפשר רק לחלום עליו. לא יכול להיות יותר טוב מזה, אני מאושר בשביל כל המועדון והאוהדים".

ההסכם של קבוצת הניהול עם הבעלים הנוכחיים יסתיים במאי 2006, והראל כבר מודיע כי המושכות יעברו בצורה חלקה: "אנחנו נשב עם הבעלים, נראה מה התוכניות שלהם ונשמח לשתף אתם פעולה".

גם יוסי אבוקסיס בעננים. "זה יום גדול להפועל ת"א" אמר הקשר הוותיק, "זה יכול להצעיד את הפועל למקומות גבוהים מאוד. הוא ישקיע בקבוצה, ובדרך כלל כשנכנס שם כזה גדול לניהול קבוצה, קורים דברים טובים".

קפטן הקבוצה, שמעון גרשון, ניסה לשמור על איפוק: "צריך לחכות להודעה רשמית לגבי הרכישה אבל בכל מקרה אם זה משהו שיצא לפועל זה דבר גדול בשביל המועדון".

"לבייב ידוע בפעילות הקהילתית והחברתית שלו וזה משהו שמאוד מתחבר עם הפועל ת"א", הוסיף גרשון, "אין ראוי יותר מהקהל הנפלא שלנו לקבל מתנה כזאת, שאדם בסדר גודל כזה רוכש את הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully