וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכרים את הלב האדום?

שחר פרנהיימר

9.12.2005 / 20:18

כניסתו הצפויה של לבייב להפועל ת"א תחליף את המסורת האדומה במסורת היהודית. האם משהו ישתנה בקבוצה הכי חילונית במדינה?

במרכז הדרבי התל אביבי (יום ראשון, 20:45 ערוץ 10) תעמוד מכבי תל אביב על כל צרותיה. אך גם בצד האדום של העיר חלו התפתחויות, שעשויות להביא לתמורות כבר בשבוע הבא. המיליארדר היהודי, לב לבייב, כך דווח, יודיע אז על רכישת המועדון.

לבייב, בעליה של חברת "אפריקה ישראל", שולט על מכרות יהלומים באנגולה, הקים את קניון רמת אביב ועשרות פרויקטים של נדל"ן, ועתיד לבנות סמוך לבאר שבע את בית הסוהר הפרטי הראשון בישראל. איל ההון אמור לתרום לקבוצה הון אישי ולהביא אליה שמות גדולים, אך גם אידיאולוגיה העומדת בסתירה לדימוי הסוציאליסטי-חילוני של אוהדי הקבוצה. אם מהלך הרכישה אכן ייצא לפועל, הפועל עשויה לשחק בקרוב אך ורק בימי שישי או ראשון, היות שלבייב הוא יהודי מאמין.

"אני חושב שלא יכול לקרות מצב שהפועל לא ישחקו בשבת, מכיוון שזה לא ריאלי", אומר ארי שמאי, עורך דין, עיתונאי ואוהד. "יש את כל משחקי החוץ שבהם הקבוצה תיאלץ לשחק, אלא אם כן לבייב יקנה גם את ההתאחדות לכדורגל ואת זכויות השידור. ברור שאני מעדיף את הפועל כמו שהיא, אבל לפעמים צריך להיות פרגמטיים. אם מדובר ב-50 אחוז מהמשחקים זה משהו שאני מוכן לספוג, אבל אם יתחילו לשחק עם ציציות אני אפסיק לבוא. זה לא נוח, אבל לכל דבר יש מחיר".

"השאלה היא האם לבייב שווה את זה"

עלי מוהר, משורר ועיתונאי הנמנה עם הסמלים הותיקים של שער 4, נזהר בלשונו על מנת שלא לפגוע בלבייב, ומרגיש כמו כולם קצת חוסר ודאות בקשר לעתיד לקרות. "היה מלך צרפתי ידוע, אם אני לא טועה זה היה הארי ה-4, והוא היה פרוטסטני. כדי לשלוט על כל צרפת, ובראשה פריז הקתולית, הוא היה צריך להמיר את דתו. 'פריז שווה מיסה', הוא אמר, ועשה את הצעד ההסטורי. מבחינתי כאוהד הפועל, עלי לשאול האם פריז שווה מיסה? כלומר, האם מכירתה של הפועל על כל המשתמע מכך תביא תועלת ממשית למועדון. ברור שהייתי רוצה להמשיך ולראות את הפועל משחקת כמו בתל אביב הישנה והטובה, בשבתות, אך השאלה היא האם לבייב שווה את זה".

מעבר להיבט הדתי, לבייב לא הסתיר את מיקומו בחלק הימני של המפה הפוליטית. גם עובדת היותו סוג של אוליגרך, שקונה הון בכל רחבי העולם וצובר עוצמה כלכלית בקצב מפחיד, קצת בעייתית בהתחשב בכך שהוא אמור לעמוד בראש מועדון המגל והפטיש. "אני לא מאמין שהפועל תאבד את הציביון שלה, כי האופי שלנו הוא מאוד חזק", אומר מוהר. "כנראה בגלל שירים שכתבנו וטורים שהתפרסמו, דור האוהדים הצעירים גיבש קו של 'הפועל אוהבת להפסיד' או 'עושה לעצמה חיים קשים'. אני לא חושב כך. אני רוצה לחזור לימים שהפועל פירקה קבוצות 0:5, כמו אז עם טורק, אבל אני רוצה את זה בדרך של הפועל. לא דרך רכישת שחקנים מכל העולם, כמו קבוצת כדורסל שאני מעדיף לא לנקוב בשמה".

שמאי חושב שהאופי המיוחד של הפועל הוא נחלת העבר: "ההנחה שהפועל היא קבוצה של השמאל הנאור, הסוציאליסיטי והיפה היא כבר מזמן לא נכונה, פרט ל-300 אוהדים שיושבים בשער 4. דעותיו של לבייב ימניות, אך לפי מה שידוע לי גם מוטי אורנשטיין נמנה על הצד הימני של המפה הפוליטית. הייתי מאושר אם היו שרים את האינטרנציונל ביציע לפני כל משחק, למרות שאני לא קומוניסט, אבל גם עם זה אפשר להסתדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully